Gå til innhold
Hundesonen.no

Eggeskall på øyet

Recommended Posts

Min hund har fått en eggeskallbit på øyeeplet sitt.

Jeg klarer ikke å ta det bort. Biten en muligens 3x3mm og sitter midt på øyet. Men flytter seg litt her og der.

Noen tips om hvordan jeg kan få det ut? Eller er dette en sak som vetten burde fikse?

håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker hunden plaget?

Øyet er veldig kjekt sammensatt altså, det fikser gjerne opp i sånne fremmedlegemer selv. Hvis ikke hunden har smerter og/eller øyet ser veldig rødt og irritert ut ville jeg gitt øyet en sjanse til å blunke ut eggeskallet selv. Om det ikke får det til ville jeg skylt øyet grundig med øyebadevann/saltvannsløsning*, virkelig dynket på.

Om det ikke forsvinner av det heller så er nok vetten riktig plass å henvende seg ja. Jeg er iallefall ikke særlig komfortabel med å pille inni øyne kjenner jeg. Det er ikke så kjekt om man piller litt feil liksom.

* saltvannsløsning dette lager du fint selv ved å koke vann med salt, google forteller deg blandingsforhold lett som en plett skulle jeg tro.

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd å få det vekk med en q-tip, jeg.. Det gjorde i alle fall legen på meg når jeg fikk noe rusk på øyet som ikke gikk vekk av seg selv.

Men det er kanskje borte alleredem da!

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette vet du av erfaring? :D

Hehe, ja faktisk.  Jeg hørte/leste det et sted, men det er veldig vanskelig å treffe riktig.  :P  Og kanskje er det en smule enklere på mennesker.  Men i alle fall er det bra med tanke på bakterier og sånt; visstnok..   :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj :S

Casper hadde ett hår på øyet her om dagen, lå midt på og så skikkelig ubehagelig ut. Men han brydde seg ikke. Prøvde (litt halvhjertet) å få det ut, men lettere sagt enn gjort, så lot det bare være. Har ikke sjekket om det fortsatt er det, men regner med at det er borte. Hår på øyet skjer jo rett som det er hos mennesker og så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...