Gå til innhold
Hundesonen.no

Turbukse


Huldra

Recommended Posts

Umm.. hva er mellabær? :)

Bukser som "ikke er så veldig varme" er uaktuelt. Jeg brukte nevnte bukse, pluss to ullstilongs INNE, og det var helt okei. Jeg MÅ ha varm bukse. Og joda, jeg har ullundertøy og fleeceundertøybukse, men utenpåbuksen må også være varm.

I dag var jeg på G-sport, der hadde de to alternativ. Men den ene var snål i ryggen (kunne hatt bollerygg i korsryggen), den andre hadde hemper og glidelås som lå på hoftebeinet og ville kommet i konflikt med magebeltet. Er jeg helt umulig eller?

Mailin eller Poter eller dere som ligger og ruller dere i snø i 30 minus og aldri fryser; hvilken bukse har dere? :ahappy:

Jeg har ikke lest alt, men hørte at jeg var blit spurt :P

Jeg digger min breheimen II bukse til vår/sommer/høst/vinterbruk når det er litt "vått" ute og/eller 0<. Den er for varm til å bruke i 15-20 plussgrader om man går aktivt, og den er ikke foret så den blir kald om man ikke har noe under på vinteren. Jeg har hatt min i mange år, og de som kjenner meg vet at jeg sliter med å finne tid til å vaske den :P Jeg er superfornøyd med den til det aller meste, og har den forsåvidt i en litt stor størrelse (S herremodell), fordi jeg ikke har store nok lår og smal nok midje til å passe damemodellene bra nok. Bruker den til skigåing, hundetrening, turer m.m. Min er vel 3,5år gammel, blitt brukt rundt 3t+ om dagen 3/4av året :P

På vinteren, når det er frost og snø og "tørt" (ikke regn, sludd eller masse overvann) så lever jeg i min røde Norrøna anorakkbukse, bommulsbukse, som faktisk er 9år gammel nå. Den har vært med meg på maaange lavinehundtreninger, skitreninger, aketurer med og uten akebrett, søkstreninger, lydighetstrening, lange vinterturer m.m. Den er jo ikke isolert, men er varmere enn goretex, og blir ikke så fort våt om man impregnerer den. Jeg elsker den som vinterbukse, og etter at jeg gav den en omgang med fargemiddel i fjor så ser den jo faktisk helt ny ut enda. Ser at jeg må få den sydd i skrittet nå, begynnende hull, men den skal få leve litt til. Har også ei anorakkjakke som jeg bruker på skiturer og lek i snøen, den er litt for stor til meg, men har god bevegelighet og det er plass til klær under den. Finner de ikke igjen på Norrøna sine sider, de har blitt for highteck i sine klær nå.. Det er faktisk ganske tykk bommul i jakka og buksa.

Jeg, eh, har med meg begge buksene når jeg reiser bort på vinteren. Vet aldri hva man får bruk for.. og vel, de er en del av meg :P På sommeren har jeg bare med bergansbuksa da, pluss noen sommerklær.. :P

Edit: Æsj, skrev masse så forsvant det.

Under har jeg aclima nettingundertøy med merinoull over, eller brynje arctic (som er netting me merino over bare sydd i hop). Over det har jeg min gode shetlandsullgenser som er god og varm, men tynn. På bena har jeg netting/merino uten noe mer om jeg skal være veldig aktiv, eller med feks fleecebukse over om jeg ikke skal være noe voldsomt aktiv. Skal jeg ikke være aktiv i det hele tatt har jeg dunjakka over.

Sko har mye og si for hvor mye jeg fryser, og ikke minst lue. En god og varm lue er alfa og omega. Den bør være tykk og helst vindtett og dekke godt ned over ørene. Jeg liker min kaninlue når gradestokken viser mange kalde blå :P

Jeg er en frysepinne, og sliter med likfingre, men riktig kledd kan jeg godt kose meg en tur ute med hundespann i noen og tredve minus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, ser ikke denne deilig ut??! :P

bamse_brun.jpg

Onepiece.no, finnes også hos andre, med føtter.. *sukk* :ahappy: Noe sånt vil jeg sove i! Og enn så deilig å ha noe slikt under vinterklær?!

Jeg sitter i en nesten lik nå *ler* Den er kjempfin under vinterklær. Nå bruker jeg to lag ullundertøy, fleecedressen min, skibuker og Arrak vinterjakke. Jeg er god og varm, men må jo holde meg i bevegelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alt, men hørte at jeg var blit spurt :P

Jeg digger min breheimen II bukse til vår/sommer/høst/vinterbruk når det er litt "vått" ute og/eller 0<. Den er for varm til å bruke i 15-20 plussgrader om man går aktivt, og den er ikke foret så den blir kald om man ikke har noe under på vinteren. Jeg har hatt min i mange år, og de som kjenner meg vet at jeg sliter med å finne tid til å vaske den :ahappy: Jeg er superfornøyd med den til det aller meste, og har den forsåvidt i en litt stor størrelse (S herremodell), fordi jeg ikke har store nok lår og smal nok midje til å passe damemodellene bra nok. Bruker den til skigåing, hundetrening, turer m.m. Min er vel 3,5år gammel, blitt brukt rundt 3t+ om dagen 3/4av året  :P

På vinteren, når det er frost og snø og "tørt" (ikke regn, sludd eller masse overvann) så lever jeg i min røde Norrøna anorakkbukse, bommulsbukse, som faktisk er 9år gammel nå. Den har vært med meg på maaange lavinehundtreninger, skitreninger, aketurer med og uten akebrett, søkstreninger, lydighetstrening, lange vinterturer m.m. Den er jo ikke isolert, men er varmere enn goretex, og blir ikke så fort våt om man impregnerer den. Jeg elsker den som vinterbukse, og etter at jeg gav den en omgang med fargemiddel i fjor så ser den jo faktisk helt ny ut enda. Ser at jeg må få den sydd i skrittet nå, begynnende hull, men den skal få leve litt til. Har også ei anorakkjakke som jeg bruker på skiturer og lek i snøen, den er litt for stor til meg, men har god bevegelighet og det er plass til klær under den. Finner de ikke igjen på Norrøna sine sider, de har blitt for highteck i sine klær nå.. Det er faktisk ganske tykk bommul i jakka og buksa.

Jeg, eh, har med meg begge buksene når jeg reiser bort på vinteren. Vet aldri hva man får bruk for.. og vel, de er en del av meg  :P  På sommeren har jeg bare med bergansbuksa da, pluss noen sommerklær.. :)

Edit: Æsj, skrev masse så forsvant det.

Under har jeg aclima nettingundertøy med merinoull over, eller brynje arctic (som er netting me merino over bare sydd i hop). Over det har jeg min gode shetlandsullgenser som er god og varm, men tynn. På bena har jeg netting/merino uten noe mer om jeg skal være veldig aktiv, eller med feks fleecebukse over om jeg ikke skal være noe voldsomt aktiv. Skal jeg ikke være aktiv i det hele tatt har jeg dunjakka over.

Sko har mye og si for hvor mye jeg fryser, og ikke minst lue. En god og varm lue er alfa og omega. Den bør være tykk og helst vindtett og dekke godt ned over ørene. Jeg liker min kaninlue når gradestokken viser mange kalde blå :)

Jeg er en frysepinne, og sliter med likfingre, men riktig kledd kan jeg godt kose meg en tur ute med hundespann i noen og tredve minus :P

Takker for svar, og for at noen sladret! :P  Høres ut som skikkelig deilig undertøy du har i alle fall, men jeg har dessverre ikke tro på ikke-fôrete bukser.   :P   Og den gamle typen skibukse er jo omtrent ikke å oppdrive lenger.  :(  Fant en på XXL, men den var alt for smal i føttene, ville ikke fått snøstopperen utenpå skoene.   

Jeg sitter i en nesten lik nå *ler* Den er kjempfin under vinterklær. Nå bruker jeg to lag ullundertøy, fleecedressen min, skibuker og Arrak vinterjakke. Jeg er god og varm, men må jo holde meg i bevegelse :P

Å steike så digg! :P Hvilken type har du; ser de kommer ofte i bomull?  Hvor kjøpte du din?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å steike så digg! :ahappy: Hvilken type har du; ser de kommer ofte i bomull? Hvor kjøpte du din?

Gubben kjøpte til meg for noen år siden, så den er rimelig slitt, og er i tykk tykk fleece. Jeg skal høre om han husker hvor han kjøpte den jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, og for at noen sladret! :P  Høres ut som skikkelig deilig undertøy du har i alle fall, men jeg har dessverre ikke tro på ikke-fôrete bukser.   :ahappy:   Og den gamle typen skibukse er jo omtrent ikke å oppdrive lenger.  :)  Fant en på XXL, men den var alt for smal i føttene, ville ikke fått snøstopperen utenpå skoene.   

Å steike så digg! :P Hvilken type har du; ser de kommer ofte i bomull?  Hvor kjøpte du din?  

Det positive med ikkeforede bukser er at man kan regulere varmen etter aktivitet og kulde bedre enn med en foret bukse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben kjøpte til meg for noen år siden, så den er rimelig slitt, og er i tykk tykk fleece. Jeg skal høre om han husker hvor han kjøpte den jeg.

Toppers om han husker noe! :P

Det positive med ikkeforede bukser er at man kan regulere varmen etter aktivitet og kulde bedre enn med en foret bukse :P

Jeg skjønner det, men for en som meg som kan bruke fôrete bukser selv på sommers tid, så må jeg vel ha str XXXXL for å få plass til alt jeg trenger under vinterstid..! :)  Problemet for meg er aldri at det blir for varmt, det er heller ikke å regulere varmen "nedover".  Som et eksempel kan jeg huske kun èn eneste gang jeg har vært for varm vinterstid; da gikk jeg opp en kjempebratt bakke i dyp snø med kjeledress med flere lag ull og fleece under.  Siden jeg hadde feber den dagen, måtte jeg åpne litt på glidelåsen øverst for å få litt luft inn.  Det var mellom 0 og 5 minusgrader.  Jeg høres kanskje litt vel bastant ut, men jeg er helt sikker på at det ikke vil bli et problem at klær blir "for varme"..   :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under har jeg aclima nettingundertøy med merinoull over, eller brynje arctic (som er netting me merino over bare sydd i hop). Over det har jeg min gode shetlandsullgenser som er god og varm, men tynn. På bena har jeg netting/merino uten noe mer om jeg skal være veldig aktiv, eller med feks fleecebukse over om jeg ikke skal være noe voldsomt aktiv. Skal jeg ikke være aktiv i det hele tatt har jeg dunjakka over.

Jeg tror det er det nettingundertøyet jeg også har. Mitt problem om vinteren, er at jeg fryser sinnsykt fort - men er jeg i aktivitet, dvs. går tur eller trener hund så blir jeg fort varm.. Og enda fortere kald igjen når jeg er i ro. Det merker jeg at ble bedre med en gang jeg kjøpte meg aclima undertøyet. Også bruker jeg helst ull oppå det igjen, og da kan jeg bare bruke en normal joggebukse under ute-buksa mi jeg bruker nå, som ikke er foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, ser ikke denne deilig ut??!  :)

bamse_brun.jpg

Onepiece.no, finnes også hos andre, med føtter.. *sukk*  :)  Noe sånt vil jeg sove i! Og enn så deilig å ha noe slikt under vinterklær?!  

Den ser superherlig ut, og jeg fikk kjempelyst på en, men nesten 2000 kr for en sånn sak, er ikke fullt så herlig.. :whistle:

Ellers, så vet jeg dessverre ikke om noen gode bukser, jeg driver og ser litt etter en selv. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser superherlig ut, og jeg fikk kjempelyst på en, men nesten 2000 kr for en sånn sak, er ikke fullt så herlig.. :ahappy:

Ellers, så vet jeg dessverre ikke om noen gode bukser, jeg driver og ser litt etter en selv. :)

Haha, nei prisen var ganske drøy.  Kan ikke være vanskelig å si en selv?  *se for meg et digert ark, hvor jeg har tegnet omriss av meg selv, klippe tøy i to deler, sy sammen*   :whistle:

Nå har jeg endelig fått prøvd Bergans sirdal insulated, og tar sjansen på at det er riktig bukse for meg.  Men nesten ingen har den, og hvis de har den er det feil str., så nå er den bestilt på nett.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...