Gå til innhold
Hundesonen.no

Turbukse

Huldra

Recommended Posts

Umm.. hva er mellabær? :)

Bukser som "ikke er så veldig varme" er uaktuelt. Jeg brukte nevnte bukse, pluss to ullstilongs INNE, og det var helt okei. Jeg MÅ ha varm bukse. Og joda, jeg har ullundertøy og fleeceundertøybukse, men utenpåbuksen må også være varm.

I dag var jeg på G-sport, der hadde de to alternativ. Men den ene var snål i ryggen (kunne hatt bollerygg i korsryggen), den andre hadde hemper og glidelås som lå på hoftebeinet og ville kommet i konflikt med magebeltet. Er jeg helt umulig eller?

Mailin eller Poter eller dere som ligger og ruller dere i snø i 30 minus og aldri fryser; hvilken bukse har dere? :ahappy:

Jeg har ikke lest alt, men hørte at jeg var blit spurt :P

Jeg digger min breheimen II bukse til vår/sommer/høst/vinterbruk når det er litt "vått" ute og/eller 0<. Den er for varm til å bruke i 15-20 plussgrader om man går aktivt, og den er ikke foret så den blir kald om man ikke har noe under på vinteren. Jeg har hatt min i mange år, og de som kjenner meg vet at jeg sliter med å finne tid til å vaske den :P Jeg er superfornøyd med den til det aller meste, og har den forsåvidt i en litt stor størrelse (S herremodell), fordi jeg ikke har store nok lår og smal nok midje til å passe damemodellene bra nok. Bruker den til skigåing, hundetrening, turer m.m. Min er vel 3,5år gammel, blitt brukt rundt 3t+ om dagen 3/4av året :P

På vinteren, når det er frost og snø og "tørt" (ikke regn, sludd eller masse overvann) så lever jeg i min røde Norrøna anorakkbukse, bommulsbukse, som faktisk er 9år gammel nå. Den har vært med meg på maaange lavinehundtreninger, skitreninger, aketurer med og uten akebrett, søkstreninger, lydighetstrening, lange vinterturer m.m. Den er jo ikke isolert, men er varmere enn goretex, og blir ikke så fort våt om man impregnerer den. Jeg elsker den som vinterbukse, og etter at jeg gav den en omgang med fargemiddel i fjor så ser den jo faktisk helt ny ut enda. Ser at jeg må få den sydd i skrittet nå, begynnende hull, men den skal få leve litt til. Har også ei anorakkjakke som jeg bruker på skiturer og lek i snøen, den er litt for stor til meg, men har god bevegelighet og det er plass til klær under den. Finner de ikke igjen på Norrøna sine sider, de har blitt for highteck i sine klær nå.. Det er faktisk ganske tykk bommul i jakka og buksa.

Jeg, eh, har med meg begge buksene når jeg reiser bort på vinteren. Vet aldri hva man får bruk for.. og vel, de er en del av meg :P På sommeren har jeg bare med bergansbuksa da, pluss noen sommerklær.. :P

Edit: Æsj, skrev masse så forsvant det.

Under har jeg aclima nettingundertøy med merinoull over, eller brynje arctic (som er netting me merino over bare sydd i hop). Over det har jeg min gode shetlandsullgenser som er god og varm, men tynn. På bena har jeg netting/merino uten noe mer om jeg skal være veldig aktiv, eller med feks fleecebukse over om jeg ikke skal være noe voldsomt aktiv. Skal jeg ikke være aktiv i det hele tatt har jeg dunjakka over.

Sko har mye og si for hvor mye jeg fryser, og ikke minst lue. En god og varm lue er alfa og omega. Den bør være tykk og helst vindtett og dekke godt ned over ørene. Jeg liker min kaninlue når gradestokken viser mange kalde blå :P

Jeg er en frysepinne, og sliter med likfingre, men riktig kledd kan jeg godt kose meg en tur ute med hundespann i noen og tredve minus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, ser ikke denne deilig ut??! :P

bamse_brun.jpg

Onepiece.no, finnes også hos andre, med føtter.. *sukk* :ahappy: Noe sånt vil jeg sove i! Og enn så deilig å ha noe slikt under vinterklær?!

Jeg sitter i en nesten lik nå *ler* Den er kjempfin under vinterklær. Nå bruker jeg to lag ullundertøy, fleecedressen min, skibuker og Arrak vinterjakke. Jeg er god og varm, men må jo holde meg i bevegelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alt, men hørte at jeg var blit spurt :P

Jeg digger min breheimen II bukse til vår/sommer/høst/vinterbruk når det er litt "vått" ute og/eller 0<. Den er for varm til å bruke i 15-20 plussgrader om man går aktivt, og den er ikke foret så den blir kald om man ikke har noe under på vinteren. Jeg har hatt min i mange år, og de som kjenner meg vet at jeg sliter med å finne tid til å vaske den :ahappy: Jeg er superfornøyd med den til det aller meste, og har den forsåvidt i en litt stor størrelse (S herremodell), fordi jeg ikke har store nok lår og smal nok midje til å passe damemodellene bra nok. Bruker den til skigåing, hundetrening, turer m.m. Min er vel 3,5år gammel, blitt brukt rundt 3t+ om dagen 3/4av året  :P

På vinteren, når det er frost og snø og "tørt" (ikke regn, sludd eller masse overvann) så lever jeg i min røde Norrøna anorakkbukse, bommulsbukse, som faktisk er 9år gammel nå. Den har vært med meg på maaange lavinehundtreninger, skitreninger, aketurer med og uten akebrett, søkstreninger, lydighetstrening, lange vinterturer m.m. Den er jo ikke isolert, men er varmere enn goretex, og blir ikke så fort våt om man impregnerer den. Jeg elsker den som vinterbukse, og etter at jeg gav den en omgang med fargemiddel i fjor så ser den jo faktisk helt ny ut enda. Ser at jeg må få den sydd i skrittet nå, begynnende hull, men den skal få leve litt til. Har også ei anorakkjakke som jeg bruker på skiturer og lek i snøen, den er litt for stor til meg, men har god bevegelighet og det er plass til klær under den. Finner de ikke igjen på Norrøna sine sider, de har blitt for highteck i sine klær nå.. Det er faktisk ganske tykk bommul i jakka og buksa.

Jeg, eh, har med meg begge buksene når jeg reiser bort på vinteren. Vet aldri hva man får bruk for.. og vel, de er en del av meg  :P  På sommeren har jeg bare med bergansbuksa da, pluss noen sommerklær.. :)

Edit: Æsj, skrev masse så forsvant det.

Under har jeg aclima nettingundertøy med merinoull over, eller brynje arctic (som er netting me merino over bare sydd i hop). Over det har jeg min gode shetlandsullgenser som er god og varm, men tynn. På bena har jeg netting/merino uten noe mer om jeg skal være veldig aktiv, eller med feks fleecebukse over om jeg ikke skal være noe voldsomt aktiv. Skal jeg ikke være aktiv i det hele tatt har jeg dunjakka over.

Sko har mye og si for hvor mye jeg fryser, og ikke minst lue. En god og varm lue er alfa og omega. Den bør være tykk og helst vindtett og dekke godt ned over ørene. Jeg liker min kaninlue når gradestokken viser mange kalde blå :)

Jeg er en frysepinne, og sliter med likfingre, men riktig kledd kan jeg godt kose meg en tur ute med hundespann i noen og tredve minus :P

Takker for svar, og for at noen sladret! :P  Høres ut som skikkelig deilig undertøy du har i alle fall, men jeg har dessverre ikke tro på ikke-fôrete bukser.   :P   Og den gamle typen skibukse er jo omtrent ikke å oppdrive lenger.  :(  Fant en på XXL, men den var alt for smal i føttene, ville ikke fått snøstopperen utenpå skoene.   

Jeg sitter i en nesten lik nå *ler* Den er kjempfin under vinterklær. Nå bruker jeg to lag ullundertøy, fleecedressen min, skibuker og Arrak vinterjakke. Jeg er god og varm, men må jo holde meg i bevegelse :P

Å steike så digg! :P Hvilken type har du; ser de kommer ofte i bomull?  Hvor kjøpte du din?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å steike så digg! :ahappy: Hvilken type har du; ser de kommer ofte i bomull? Hvor kjøpte du din?

Gubben kjøpte til meg for noen år siden, så den er rimelig slitt, og er i tykk tykk fleece. Jeg skal høre om han husker hvor han kjøpte den jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, og for at noen sladret! :P  Høres ut som skikkelig deilig undertøy du har i alle fall, men jeg har dessverre ikke tro på ikke-fôrete bukser.   :ahappy:   Og den gamle typen skibukse er jo omtrent ikke å oppdrive lenger.  :)  Fant en på XXL, men den var alt for smal i føttene, ville ikke fått snøstopperen utenpå skoene.   

Å steike så digg! :P Hvilken type har du; ser de kommer ofte i bomull?  Hvor kjøpte du din?  

Det positive med ikkeforede bukser er at man kan regulere varmen etter aktivitet og kulde bedre enn med en foret bukse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben kjøpte til meg for noen år siden, så den er rimelig slitt, og er i tykk tykk fleece. Jeg skal høre om han husker hvor han kjøpte den jeg.

Toppers om han husker noe! :P

Det positive med ikkeforede bukser er at man kan regulere varmen etter aktivitet og kulde bedre enn med en foret bukse :P

Jeg skjønner det, men for en som meg som kan bruke fôrete bukser selv på sommers tid, så må jeg vel ha str XXXXL for å få plass til alt jeg trenger under vinterstid..! :)  Problemet for meg er aldri at det blir for varmt, det er heller ikke å regulere varmen "nedover".  Som et eksempel kan jeg huske kun èn eneste gang jeg har vært for varm vinterstid; da gikk jeg opp en kjempebratt bakke i dyp snø med kjeledress med flere lag ull og fleece under.  Siden jeg hadde feber den dagen, måtte jeg åpne litt på glidelåsen øverst for å få litt luft inn.  Det var mellom 0 og 5 minusgrader.  Jeg høres kanskje litt vel bastant ut, men jeg er helt sikker på at det ikke vil bli et problem at klær blir "for varme"..   :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er det nettingundertøyet jeg også har. Mitt problem om vinteren, er at jeg fryser sinnsykt fort - men er jeg i aktivitet, dvs. går tur eller trener hund så blir jeg fort varm.. Og enda fortere kald igjen når jeg er i ro. Det merker jeg at ble bedre med en gang jeg kjøpte meg aclima undertøyet. Også bruker jeg helst ull oppå det igjen, og da kan jeg bare bruke en normal joggebukse under ute-buksa mi jeg bruker nå, som ikke er foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, ser ikke denne deilig ut??!  :)

bamse_brun.jpg

Onepiece.no, finnes også hos andre, med føtter.. *sukk*  :)  Noe sånt vil jeg sove i! Og enn så deilig å ha noe slikt under vinterklær?!  

Den ser superherlig ut, og jeg fikk kjempelyst på en, men nesten 2000 kr for en sånn sak, er ikke fullt så herlig.. :whistle:

Ellers, så vet jeg dessverre ikke om noen gode bukser, jeg driver og ser litt etter en selv. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser superherlig ut, og jeg fikk kjempelyst på en, men nesten 2000 kr for en sånn sak, er ikke fullt så herlig.. :ahappy:

Ellers, så vet jeg dessverre ikke om noen gode bukser, jeg driver og ser litt etter en selv. :)

Haha, nei prisen var ganske drøy.  Kan ikke være vanskelig å si en selv?  *se for meg et digert ark, hvor jeg har tegnet omriss av meg selv, klippe tøy i to deler, sy sammen*   :whistle:

Nå har jeg endelig fått prøvd Bergans sirdal insulated, og tar sjansen på at det er riktig bukse for meg.  Men nesten ingen har den, og hvis de har den er det feil str., så nå er den bestilt på nett.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...