Gå til innhold
Hundesonen.no

Fortell meg om salukien


KristinR
 Share

Recommended Posts

Jeg har alltid vært fasinert av saluki, selv om det er boxer som liksom er "min" rase. Jeg vet at det er kjempestore forskjeller på de to rasene. Jeg har lest om mynder siden jeg var 7-8 år gammel tror jeg, men kjenner ingen personlig.

Kan noen fortelle meg hvordan da er å ha i hus? Det jeg er mest redd for er å få en som ikke bare er reservert mot fremmede men redd. Når det står reservert så skal de jo likevel ikke være redd folk, men ofte innbiller jeg meg at det kan være tilfelle.

Jeg er litt på tenkestadiet om jeg skal få meg en saluki, men trenger mer kjennskap til de enn hva jeg får ved å lese. Har selvsagt truffet de på utstilling opp gjennom årene, men det er ikke nok.

Tror dere at boxerens livlige personlighet vil fungere sammen med en "aristokratisk" saluki?

Dere spør jo alltid folk hva de skal bruke hunden til. Jeg skal eventuelt bruke den til det samme som jeg bruker boxerene mine til. Daglige turer i skog, mark og på fjellet. Enkel lydighet og utstilling.

Kom igjen dere som kjenner rasen. Trenger inside information please! Har funnet en oppdretter jeg tror jeg liker som venter kull i januar. Men har ikke tatt kontakt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...