Gå til innhold
Hundesonen.no

Julestemning :D

Ia

Recommended Posts

Det er én ting som virkelig får meg i julestemning - og det er Katedralskolens juleandakt i Nidarosdomen siste skoledag. Selv om jeg ikke er elev der lenger, syns jeg det er fantastisk å være tilstede, og når jeg går ut av kirka etterpå, gleder jeg meg virkelig til jul. Andakten er ikke spesielt kristen av seg (noe som passer meg utmerket), men inneholder en del flotte innslag fra musikk- og danselevene ved skolen, også avsluttes det hele med dette hallelujah-koret som består av både nåværende og tidligere elever og lærere ved Katta. :lol: Det oppleves som mye mer mektig når man sitter der selv!

I tillegg til dette får jeg julestemning av å gå i julegatene og på julemarkedet her i byen. Trondheim er koselig når det er julelys i gatene, og særlig nå når det har kommet snø også. Også får jeg julestemning av Tre nøtter til Askepott, risbrød, lille julaften-kveldsmaten vi har tradisjon for å ha her i familien, juletrehugging, julelunsj, Vårres Jul av Hans Rotmo, Fairytale of New York av The Pogues, julegavehandling med masse stressa folk rundt meg... Og nå skal jeg straks gjøre det som virkelig får meg i julestemning - nemlig pakke inn julegaver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...