Gå til innhold
Hundesonen.no

Pus savnet!


everyday41

Recommended Posts

Hei!

Usikker på hvor jeg skulle skrive, men la det nå inn her.

Venninna mi sin katt forsvant hjemmefra 13. desember, og er fremdeles borte. Katter er ofte ut på eventyr, men hun reiste hjem til Sunnmøre 15. desember, og hadde til og med bestilt flysete til den. Nå sitter hun fortvilet hjemme uten å kunne lete etter den. Og i og med at vi nå har vært nede i 20 minus de siste dagene, er vi ganske bekymret! Og da katter ofte er ute alene uten eierene sine, uten at noen tenker over det, prøver vi å gjøre folk oppmerksomme på at den er savnet.

Altså, pusen er et halvt år gammel, og er ikke særlig kulde- og vintervandt.. Den er lyserød, og har på seg halsbånd med hjerteforma medaljong, hvor navn og nummer står på (halsbåndet kan han også ha mistet). Katten er også chippet, men det er ikke alle som er klar over at det kan sjekkes, spesielt ikke eldre damer.

Det er en hannkatt, og lyder navnet Fersken.

Vi håper virkelig det er en gammel dame som har tatt ham til seg, og som ikke vet hva hun skal gjøre. Vil heller ha en litt feit pus tilbake, enn en utsulta, frossen katt. :/

Vennligst si ifra om noen ser katten! Den er dypt savnet! :)

Legger ved et bilde av Fersken:

post-5149-12613365103366_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal en tur til Lillehammer bade i morgen og i romjula. Skal titte litt etter ham, jeg. Har du hørt nede på "kattehuset" om de har fått ham inn? Er han kastrert? Hvis ikke kan han jo ha dratt på damejakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om han er kastrert, men jeg vil tro det. Føler jeg har hørt noe om det..

Tingen var at ei i huset (stor privatbolig med 10 studenter) slapp han ut på "feil" side av huset, om vil si opp mot veien, og hvor pusen synes det er utrolig mye interessant å kikke på. Han kan også ha fulgt etter f.eks. noen med barnevogn. Han liker selskap og interessante mennesker. Men synes virkelig det er på tide han kommer hjem nå! :)

Skal sjekke kattehuset, men ville ikke de sjekket om han va chippet? Nå vet ikke jeg hva kattehuset er, men. Hehe!

Har sendt inn melding til baksiden av GD, så får håpe noen snapper det opp der. Kommer forhåpentligvis i morgen, da jeg sendte meldingen i går. Eieren hang også opp lapper på butikken ol.

Katten bor opp bakken fra politistasjonen og til venstre, opp langs en lang bakke. Nærmere bestemt gamleveien 178..

Men ja, det er en nydelig katt, så får håpe den ikke har blitt kattnappet! :icon_redface:

Tusen takk for hjelp og hyggelige kommentarer. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske trygt område for en katt, det der. Vet sånn ca hvor det er. Det er der jeg er vokst opp, omtrent. Kattehuset er kvartalet bortenfor politistasjonen bortover Storgata mot byen. Over veien (Løkkegata) på nedsiden er det et lite grønt trehus. Der har de en haug med hittekatter. Hadde før iallfall. Det er noen år siden jeg bodde der, så ting kan jo ha skjedd. Det går an å sjekke der, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattehuset ble dessverre nedlagt for en tid tilbake... :lol:

Men, du kan fortsatt kontakte Lillehammer og Omegn Dyrevernlag selv om de ikke har kattehuset lengre. Vakttelefonnummeret er 993 58 604, og E-post: kaseputt@hotmail.com

Håper pusen dukker opp igjen i god behold ganske snart :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I GD (Gudbrandsdølen Dagningen) stod det en annonse lille julaften:

Savner du katten din?

En lysebrun, vakker og veloppdragen katt har slått seg ned i Hammersengvegen. Har fått mat og er blitt værende. Evt. om noen ønsker å ta seg av den, vi har både katt og hund.

90752850

Håper inderlig det er den vesle pusen til venninna di :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fremdeles på Lillehammer og i går leste jeg følgende notis i lokalavisen GD:

"Dyrebeskyttelsen hentet mandag en 6mnd gammel Guttepus (rød/hvit) fra Storhove. Hvis noen savner denne krabaten ta kontakt med Wenche Dragon fra Dyrebeskyttelsen Lillehammer". Det var ikke oppgitt noe telefonnummer, men det burde vel ikke være umulig å finne. Lykke til. Dumt vi ikke har noe nummer til deg eller venninnen din, men jeg håper du følger med i tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dumt jeg ikke fikk med meg den notisen fra dyrebeskyttelsen, var dessverre i Stavanger da. :ahappy: Men dyrebeskyttelsen sjekker vel etter chip? Jeg skal iallfall få venninna mi til å ringe.

For ja, pusen er fremdeles borte. :) Og med disse minusgradene er ikke håpet stort lenger.. Men håper fremdeles han har funnet veien inn i et hjerte og hus, og at han har det varmt og blir tatt vare på.

Jeg har ikke fått vært her inne i det siste, men skal oppdatere med en gang det er noe nytt!

Tusen takk alle sammen!

Og forresten, vi ringte til de som hadde notisen i GD på lille julaften, men det var ikke riktig katt. :P

EDIT: Var inne på dyrebeskyttelsen sine sider, men ser at det ble lagt ut annonse om Fersken 5. januar, så da er det nok ikke den de har funnet. Kan virke som venninna mi har fått det med seg og har ringt, og har i stede fått lagt ut egen annonse, da det tydeligvis ikke var samme katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
    • Første feil var av oppdretter å selge valpen til deg når du har sagt at du vil ha en hund til utstilling. En annen feil var av deg å faktisk ta med deg valpen når du fikk en valp med underbitt og veterinærattest med dette påpekt. Jeg forstår at det er vanskelig når man står der, har betalt på forhånd og reist langt. Men det gjør såklart problemet vanskeligere nå. Når det er sagt må hunder med feil og mangler også ha hjem, og det er mange som ikke synes det er viktig. Vi ville gjerne ha en ridgeback uten ridge for eksempel (men endte av ulike grunner ikke opp med det). Men såklart ikke til folk som skal stille ut for eksempel. Og noen oppdrettere er uærlige og utnytter uerfarne kjøpere, men det er nok ikke vanlig som sådan. Det som er viktig, og som alle som spør her på forumet om råd blir anbefalt, er å gjøre gode undersøkelser på forhånd om helse både hos rasen de skal ha, linjene de skal ha fra, og oppdretter. I forhold til kjøpsloven er valpen en ting, en vare, og følger de reglene som gjelder kjøpt og salg mellom privatpersoner. Om du har fått en vare med feil så har du rett til å levere den tilbake eller få en prisreduksjon. Ellers er det dessverre ikke så mye å gjøre. Du kan jo fortsatt stille ut hunden, men du kan kanskje ikke forvente å få championat eller førstepremier.  
    • Er det flere her som også har blitt lurt av dette til dere som kjøpte valp som var ca. 4 måneder? Hadde skjønt det mere om valpen var 2 måneder men valpen fikk også kommentert underbitt da fra vetrinæren. Bare spør fordi er redd det er vanlig praksis å gjøre sånn.
    • Tennene til valpen står hulter til bulter så lurer på hvordan dette skal gå fremover. Men hun er skikkelig underbitt. Er bare så lei meg for at oppdretteren lurte meg helt siden får ikke stilt hun ut.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...