Gå til innhold
Hundesonen.no

Vanlig løpetid?


MissHoneyBell

Recommended Posts

Hei!

Jeg har lagt merke til noe rart med valpen min.

Først trodde jeg det var vanlig løpetid, men hun har småblødd litt i to uker (med en ukes mellomrom), og hun slikker seg mye mellom beina. :)

Det lukter litt rart og hun er litt hoven, men ellers merker vi ingenting annet av det.

Er det sånn med første løpetid, eller er det noe galt?

I så fall, hva?

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok flere svar etterhvert :) Folk er sikkert ikke våkne enda. hehe

I mine ører høres det ut som løpetid. Hunden blir hoven bak og blør. Ikke alltid man legger merke til det hvis hunden er flink å vaske seg eller ikke blør så mye. Løpetiden varer i ca 4 uker. Du må passe godt på henne fremover. I begynnelsen kan tispa ha litt uregelemessig blødninger. Ang lukt, kan noen lukte litt, men hvis hun er flink å vaske seg bør det gå bra, hvis ikke må man vaske selv.

Hvis det lukter mye og vondt, og hunden er slapp og har utflod, må du dra til veterinæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som løpetid, ja.. Det at hun er hoven der bak er jo et "bra" tegn - hvis det hadde vært en betennelse, katarr eller annet vil ikke vulvaen hovne i alle fall.

Sjekk med en hvit bomullsdott en gang i gødnet - så finner du raskt 1.dagen.

Den første er jo ofte ikke så "etter boka", kan starte, slutte, blø mye, lite, etc. Det meste er normalt på en måte.

Hold kontroll på henne nå fremover - men bli ikke "hysterisk". Hun blir ikke drektig bare for at en hannhund snuser litt liksom.. Og hvis det er slik at du føler at du mister kontrollen - bare ta henne ut av situasjonen (det er en pom, ikke sant?).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...