Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan vi få haik?

Raksha

Recommended Posts

Skrevet

Ikke noen snille soniser som skal fra østlandet til trøndelagt før jul vel? Aller helst lillejulaften-julaften, som har plas til en stk riesen og en stk jente? Riesendyret får fint plass foran beina i passasjersetet på en vanlig personbil - eiern blir litt stiv og støl men ikke verre enn at det går fint.

Betaler selvsagt for oss. :banana:

Saken er at bror som skulle hente oss har fått biltrøbbel og bilen er ikke ferdig før tidligst tirsdag, så dermed må jeg se meg om etter andre løsninger sånn at han slipper å komme og hente oss på vei fra vestlandet.

Anyone?

Skrevet

Litt tidlig ja, isåfall må jeg tigge overnattningsplass hos linkr - da er spørsmålet om du har plass til et diiigert bur også? Type varikennel XL - k trenger ikke sitte idet på turen da, men det må være med. :banana: Yep, vanskelig jeg...

Skrevet

Du er en knupp! da skal jeg bare ringe og ordne litt så pm'er jeg deg litt senere. :banana:

Gjør det :banana:. Men hvor tidlig er du på beina da ? Og kommer du deg til Gardermoen f eks ?

Skrevet

ååå, nå fikk jeg nesten lyst til å være med og også tigge overnatting hos LinKr...

Siri, har du plass til meg og tre lukiser også :banana::banana:

Dere får vel plass på innerlomma eller ? :banana:

Yey, ligger an til fullt hus og stormende jubel her jo :banana:

SÅnn det skal være i jula, det :banana:

Skrevet

Skulle ikke være noe problem å komme seg til gardermoen eller opp tidlig - men hennes høyet - les: min mor har visst konkludert med at de skal fikse bil på en eller annen måte likevel - var visst mer pes å hente meg hos linkr enn det passet dem. *oppgitt*

Men jeg sier tusen hjertelig takk for tilbudet!

Så får vi se om hun ombestemmer seg igjen og jeg må krype tilbake. :banana:

Skrevet

Skulle ikke være noe problem å komme seg til gardermoen eller opp tidlig - men hennes høyet - les: min mor har visst konkludert med at de skal fikse bil på en eller annen måte likevel - var visst mer pes å hente meg hos linkr enn det passet dem. *oppgitt*

Men jeg sier tusen hjertelig takk for tilbudet!

Så får vi se om hun ombestemmer seg igjen og jeg må krype tilbake. :banana:

Logistikk er ikke så enkelt alltid, det *ler*. Du får bare si fra om du får behov - trønderekspressen går iallefall nordover på søndag morgen en gang (jammen godt den har litt fleksibel avgang).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...