Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode Potesokker?!


Lemen

Recommended Posts

Sølve trenger potesokker og tiltross for iherdig leting har jeg ikke funnet noen som passer (er små nok) i de lokale dyrebutikkene. Potesokker skal brukes på salte veier og i snøkladdevær. Jeg har kommer over Pawz Protective Dog Boots og funderer på om disse kan være gode, eneste er at de ser ganske glatte ut og da blir jeg usikker på om de er brukbare på snø.. Noen som vet? Eller vet om andre alternativer som aller helst er vanntette og passer en liten småttis som har potene til en toypuddel. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem i linken er jo gummi ser det ut som.

Med tanke på at det ikke anbefales at man går med latex hansker e.l. i mer enn 15min så kan vel ikke det være så veldig bra en hel tur?

Desverre vet jeg ikke om noen potesokker som er så små. Hva med å sy selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, de der var kule! Ser jo nesten ut som ballonger som er tredd på labben jo! Men, strammer de mye rundt labben tro? Eller? hmmm... Intr.. for Ruffwear sine som jeg har er absolutt ikke vanntette og hadde vært kjekt med alternativ på våte dager :)

Ja, ikke sant. :) Jeg synes de så kjekke ut, og i tillegg var prisen for 12 stk i en pakke ikke avskrekkende i det hele tatt og skulle jeg miste en hadde det ikke vært noe stress og de skal være bra for miljøet..! Men - er de gode på poten? For som du sier ser ut som de strammer en del ja og jeg kommer liksom ikke over at gummi på snø må jo være glatt.. På den andre siden så vil jo ikke potesokken dette av da i det minste, men ja jeg er forvirra.. :yawn:

Dem i linken er jo gummi ser det ut som.

Med tanke på at det ikke anbefales at man går med latex hansker e.l. i mer enn 15min så kan vel ikke det være så veldig bra en hel tur?

Desverre vet jeg ikke om noen potesokker som er så små. Hva med å sy selv?

Hmm.. Nei, der sa du noe. Disse sokkene er laget av rågummi, er det lateks i de da? Når det gjelder å sy selv er jeg komplett udugelig og vil i det lengste unngå det, men må jeg så må jeg. :(

Fant forresten en anmeldelse (men den så mer ut som reklame - eller kanskje er de så bra?): Modern dog magazine Og på siden til produsenten er det flere gode tilbakemeldinger: http://pawzdogboots.com/testimonials/ Usikker nå jeg.. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg ble anbefalt å kjøpe små babysokker og å ha på tekstil-lim under de for å beskytte sokkene fra slitasje og hindre vanninntrengning. Aner ikke om det funker, jeg har ikke fått prøvd. Lillemann synes plutselig at minus 30 ikke er noe heft :icon_redface: så da har jeg drøyd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er redd for fukt i sokkene, siden de er så tette, kan du helle oppi litt potetmel. Har du mulighet til å ha ren ull oppi, vil det både hjelpe mot fukt og være kuldeisolerende. Rågummi er slett ikke så glatt, er mer skeptisk til nylon (plast) produkter, jeg..

Jeg funderer faktisk på om jeg skal prøve å sy potesokker av et gammel lammeskinn jeg har, det blir både varmt, vanntett og ganske sklisikkert. Men så var det meg og skarpe nåler da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte potesokker til Aynï i går.  De er ikke vanntette så mulig de blir uaktuell?  Merket er Yukon (liker det merket mer og mer), kostet 199 for fire stk (OK pris i forhold til Trixie sine som koster det samme for to).  Aynïs føtter passer som fot i hose størrelse mini; da er de litt trange å få på, men det er litt stretch i fleecen de er laget av og de er litt mindre der borrelåsen er festet, så de sitter som støpt.  :icon_redface:  Finnes også i str. x-mini og x-small (hakket større enn x-mini).  Aynï er en veldig liten cairn terrier.   De er som sagt laget av fleece, men det er visstnok en veldig slitesterk fleece, sokkene er beregnet på hunder i aksjon, til snørekjøring osv.  Fleecen er utenpå (teit kanskje?), så jeg vurderte å kjøpe hakket større og vrenge de (ville blitt litt glatte utenpå da), men gjorde ikke det.  Tenkte å bruke elektrikerteip å feste de med hvis vi skal gå i mer snø, bare sånn for sikkerhets skyld.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...