Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode Potesokker?!

Lemen

Recommended Posts

Sølve trenger potesokker og tiltross for iherdig leting har jeg ikke funnet noen som passer (er små nok) i de lokale dyrebutikkene. Potesokker skal brukes på salte veier og i snøkladdevær. Jeg har kommer over Pawz Protective Dog Boots og funderer på om disse kan være gode, eneste er at de ser ganske glatte ut og da blir jeg usikker på om de er brukbare på snø.. Noen som vet? Eller vet om andre alternativer som aller helst er vanntette og passer en liten småttis som har potene til en toypuddel. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem i linken er jo gummi ser det ut som.

Med tanke på at det ikke anbefales at man går med latex hansker e.l. i mer enn 15min så kan vel ikke det være så veldig bra en hel tur?

Desverre vet jeg ikke om noen potesokker som er så små. Hva med å sy selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, de der var kule! Ser jo nesten ut som ballonger som er tredd på labben jo! Men, strammer de mye rundt labben tro? Eller? hmmm... Intr.. for Ruffwear sine som jeg har er absolutt ikke vanntette og hadde vært kjekt med alternativ på våte dager :)

Ja, ikke sant. :) Jeg synes de så kjekke ut, og i tillegg var prisen for 12 stk i en pakke ikke avskrekkende i det hele tatt og skulle jeg miste en hadde det ikke vært noe stress og de skal være bra for miljøet..! Men - er de gode på poten? For som du sier ser ut som de strammer en del ja og jeg kommer liksom ikke over at gummi på snø må jo være glatt.. På den andre siden så vil jo ikke potesokken dette av da i det minste, men ja jeg er forvirra.. :yawn:

Dem i linken er jo gummi ser det ut som.

Med tanke på at det ikke anbefales at man går med latex hansker e.l. i mer enn 15min så kan vel ikke det være så veldig bra en hel tur?

Desverre vet jeg ikke om noen potesokker som er så små. Hva med å sy selv?

Hmm.. Nei, der sa du noe. Disse sokkene er laget av rågummi, er det lateks i de da? Når det gjelder å sy selv er jeg komplett udugelig og vil i det lengste unngå det, men må jeg så må jeg. :(

Fant forresten en anmeldelse (men den så mer ut som reklame - eller kanskje er de så bra?): Modern dog magazine Og på siden til produsenten er det flere gode tilbakemeldinger: http://pawzdogboots.com/testimonials/ Usikker nå jeg.. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg ble anbefalt å kjøpe små babysokker og å ha på tekstil-lim under de for å beskytte sokkene fra slitasje og hindre vanninntrengning. Aner ikke om det funker, jeg har ikke fått prøvd. Lillemann synes plutselig at minus 30 ikke er noe heft :icon_redface: så da har jeg drøyd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er redd for fukt i sokkene, siden de er så tette, kan du helle oppi litt potetmel. Har du mulighet til å ha ren ull oppi, vil det både hjelpe mot fukt og være kuldeisolerende. Rågummi er slett ikke så glatt, er mer skeptisk til nylon (plast) produkter, jeg..

Jeg funderer faktisk på om jeg skal prøve å sy potesokker av et gammel lammeskinn jeg har, det blir både varmt, vanntett og ganske sklisikkert. Men så var det meg og skarpe nåler da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte potesokker til Aynï i går.  De er ikke vanntette så mulig de blir uaktuell?  Merket er Yukon (liker det merket mer og mer), kostet 199 for fire stk (OK pris i forhold til Trixie sine som koster det samme for to).  Aynïs føtter passer som fot i hose størrelse mini; da er de litt trange å få på, men det er litt stretch i fleecen de er laget av og de er litt mindre der borrelåsen er festet, så de sitter som støpt.  :icon_redface:  Finnes også i str. x-mini og x-small (hakket større enn x-mini).  Aynï er en veldig liten cairn terrier.   De er som sagt laget av fleece, men det er visstnok en veldig slitesterk fleece, sokkene er beregnet på hunder i aksjon, til snørekjøring osv.  Fleecen er utenpå (teit kanskje?), så jeg vurderte å kjøpe hakket større og vrenge de (ville blitt litt glatte utenpå da), men gjorde ikke det.  Tenkte å bruke elektrikerteip å feste de med hvis vi skal gå i mer snø, bare sånn for sikkerhets skyld.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...