Gå til innhold
Hundesonen.no

Raptus

Kristina

Recommended Posts

I dag gikk Lunah løs i parken og hu ble som vanlig helt gæærn. Vi trente litt innkalling og det gikk superbra, hu kom som ett skudd.

Men.. Når jeg roper på Lunah så kommer hu som ett lyn og kjører rett inn i beina mine. Hu tenker ikke på å sakne farta engang. :? Og jeg fyker flere meter bakover.... Så får hu raptus og begynner å hoppe på meg og bite meg i armene. Det jeg gjør da er å stå helt i ro, og snu meg med ryggen til. Når hu har roa seg får hu godbit og noen ganger gir jeg hu en kommando, feks sitt.

Men jeg syns ikke det funker noe særlig. Har noen noen andre tips? Vil ikke ta hu fysisk, det er hu ikke så veldig vant til, og hu blir bare ennå mer gæærn (har prøvd :roll: ).

Siste gangen jeg kallte hu inn i dag hadde hu så stor fart, og viste ingen tegn på å bremse ned. Da flytta jeg meg og hu gled bortover asfalten til hu kræsja i en bil. Sier litt om tempoet da. :) (må legge til at det ikke var noe annet spennende ute i dag, derfor innkallinga funka så bra :D)

Skjønner ikke hvorfor hu ikke bremser ned, kan jo ikke være noe godt å kræsje i meg hele tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. kjenner igjen problemet. Det som går ann er å gi henne en skikkelig timeout, binde henne f.eks og gå noen meter fra henne, stille deg med ryggen til. Etterhvert vil hun da forstå at hun ikke får noe positiv respons på å løpe inn i beina dine;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme selv jeg..Når jeg ser Lokeliten storme mot meg med det blikket kaster jeg bare godbiter på venstre siden av meg som han må søke opp..avleder han med andre ord..Hva jeg skal gjøre når han kommer bakfra har jeg ingen aning om..Og straffe sånt girer de bare mer opp etter min erfraing.Ikke tror jeg det hjelper noe ærlig heller,det jo være ubehagelig for bikkjene og, men det er vel så morro at de ikke bryr seg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper det ikke å hyle auuu da? :) neida... bare tulla.. du kan jo prøve å kalle henne inn, og når hun kommer i alltfor stor fart kan du roe henne ned ved å si rolig. Og istedenfor at hun får bite på deg gir du henne en leke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...