Gå til innhold
Hundesonen.no

Pepperkakehus


HHC

Recommended Posts

På fredag skal jeg lage pepperkakehus med tanteungen min - han gleder seg, og jeg er nervøs for at det ikke skal gå knirkefritt. Noen som har tips til det meste?

Har kjøpt selve huset ferdig, men skal bake litt nisser/trær og reinsdyr til å ha utenfor. Hva er best å bruke for å feste huset sammen - superlim? Har også hørt at eggehvite i melisen i stedet for vann skulle funke bra, noen som har erfaring med det? Jeg trenger også pyntetips og inspirasjon? :P

Dessuten hadde det vært koselig om de som evnt pynter pepperkakehus/pepperkaker kunne lagt ut bilder av det her? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste limet er knekk, men det blir varmt og det må jobbes raskt. Det nest beste er melis blandet med eggehvite. Det skal vel finnes en pepperkakehustråd her et sted, med bilder i.

Knekk? Smeltet sukker?

Takk takk, jeg skal lete :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekk er noe herk! Det er brennvarmt(pass på fingre!) og ikke alltid lett å få dit du vil ha det, men det limer som bare det. Ellers så er det godt med melis og eggehvite. Bare å blande til det blir ganske tykt, og ikke så utflytende, da holder pynten seg slik du vil ha den, og melisen renner ikke overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset brukes også knekk. Superlim er iallefall noe du må holde deg unna, da kan man jo ikke spise pepperkakehuset når det er nestøvet og halvråtten i januar. Noe som iallefall her er nesten hele poenget med pepperkakehuset.P he he lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...