Gå til innhold
Hundesonen.no

Han "spiser opp" armen min..

Aya

Recommended Posts

Problemet mitt er ganske enkelt, og virker kanskje litt dumt, men altså: hvis jeg bærer dummy'en i hånda på vei til/fra treningssted, om jeg plukker den opp- hva som helst- så glefser han etter den. Og da altså etter armen min. Det jeg har gjort til nå er å la den henge helt slapt ned på venstre side, hvis han glefser/tar tak så stopper jeg, eventuelt snur ryggen til, og belønner når han ikke "angriper".. Er dette riktig løsning? Må innrømme at jeg har store problemer med å la vær å klaske dummyen i hodet på dyret etter at han har spist meg opp og ned fra håndledd til albue noen ganger.. :wink:

Må legge til en ting: han biter absolutt IKKE etter meg, kun etter leken, han blir gira og veldig "med" av å gjøre såå morsomme ting.. hehe. Problemet er at siden jeg holder dne i hånda er det meg han treffer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er et veldig typisk problem, og nesten 50% av de jeg har hatt på kurs har samme problemet.

Gi han "timeout". Når han gjør dette får du han raskt i dekk og snur ryggen til han... stå sånn ett minutt eller to før du fortsetter.

Da vil han forstå at han får negativ response av å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...