Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingstrening i Oslo


ringblomst

Recommended Posts

Har stilt ut Yoshi to ganger, men vi vet virkelig ikke hva vi holder på med. Har trent litt på stuegulvet og på plenen utenfor, men kunne trengt ordentlig trening og hjelp. Vet noen om handlerkurs/utstillingstrening i Oslo-området? Har meldt oss på My Dog i Gøteborg 9.-11.januar, så haster litt :ahappy:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen! Har ikke sett andre hundeskoler ha den type kurs, så skal sjekke når de har oppstart. Virker som et grundig kurs etter som det går over 10 ganger.

Før den tid skulle jeg gjerne kommet i kontakt med andre som kunne tenke seg litt utstillingstrening? Noen som vet om det blir gjort noe slikt på hundejordene på Ekeberg, Frognerparken eller liknende steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen! Har ikke sett andre hundeskoler ha den type kurs, så skal sjekke når de har oppstart. Virker som et grundig kurs etter som det går over 10 ganger.

Før den tid skulle jeg gjerne kommet i kontakt med andre som kunne tenke seg litt utstillingstrening? Noen som vet om det blir gjort noe slikt på hundejordene på Ekeberg, Frognerparken eller liknende steder?

Lurer på om jeg hørte om ringtrening et sted ja, husker ikke hvor men sånn skedsmoish kanskje?

Hvis det hadde vært noe i frognerparken feks kunne jeg gjerne blitt med :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg tar å bumper denne tråden. Er det ikke noe organisert ring trening i Oslo området?

Og om det ikke er det, så kan vi jo organisere det på egenhånd, forutsatt at noen som har noe å lære bort gidder å avse tid, sånn at det ikke bare er oss ferskingene som stiller? Stine, Caroline, jeg nevner i fleng... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt å leke utstilling og dommer, og å skravle utstilling, så jeg kan sikkert hjelpe til med det. Det kommer litt an på om dere tenker dere noe fast i uoverskuelig framtid, eller om det er noe som kan være litt mer flytende?

Men det er uaktuelt å ha ringtrening på snø, synes jeg, så da må noen foreslå et sted vi kan være innendørs. Eller så må vi drøye til snøen har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke ringtrene på en godt brøytet parkeringsplass el.l?

Selv synes jeg problemet med været nå ikke er underlaget, men temperaturen. Stella "faller sammen" i kulda, så hun ser ikke bra ut oppstilt. Men bare for å vite hvordan man skal gå som handler, hva som ventes og generelt hvordan ting gjøres er det interessant uansett forhold, synes nå jeg :icon_redface: Så jeg er med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare at de stedene jeg har forsøkt meg på for lydighetstrening enten har for mye snø, eller så er det brøytet så hardt at det har blitt glatt.

Men vi kan selvfølgelig snakke om utstilling generelt, øve på å stille opp hunden på ulike måter, snakke strategi i ringen, leke dommer som sjekker alt fra tenner til testikler, og ta det litt rolig med løpingen. Løping er jo bare et av mange element i en utstillingsring :icon_redface:

Jeg er sikkert litt pysete for tiden også, siden jeg brakk halebeinet for en måned siden, så nå går jeg rundt og er kronisk redd for å ramle :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har ikke opplevd glatte partier her, men jeg går ikke så mye der det blir kjørt mye, litt bortskjemt. På onsdag sist uke trente jeg lydighet med en venninne og hennes hund på en parkeringsplass her, var veldig bra underlag faktisk:

Stellapokkjan105red.jpg

De lekte i vill fart, ingen tegn til glatt underlag.

Nå vet ikke jeg hvor dere andre bor, dette er bare forslag fra en litt entusiastisk meg, jeg har så veldig lyst til å begynne med noe aktivt med hund :icon_redface: Denne plassen er ved Vestre gravlund, altså ved siden av hundejordet i Frognerparken. Men det finnes sikkert mange slike rundt om :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok virke som å arrangere noe selv er det beste. Gå i ring med andre hunder, gå alene mens andre venter, vente mens andre går, stå pent, la andre sjekke tenner/testikler. Selvfølgelig er det fint om det er noen som vet hva de holder på med som er med også men faktisk ikke ett must...

Men for oss som har små raser og gjerne stiller opp hunden sittende på kne... tanken på å gjøre dette utendørs på denne tiden av året hørtes for kaldt ut for min del! Jeg gjetter på at det sikkert er mange som er interessert i dette så hvis noen vil prøve det nå er det bare å sette igang. Så kan de av oss som liker å unngå blå fingre og tær vente til temperaturene stiger litt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at flere vil være med, blir nok som min bedre halvdel aCa sier først når det er litt hyggeligere vær ute for vår del. Men så i dag at det skal være ringtreningskurs i regi av NTK avd. Oslo/Akershus i april, så det skal vi i hvert fall melde oss på :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...