Gå til innhold
Hundesonen.no

LP på alna


Chira&Shandy

Recommended Posts

Shandy fikk:

Vising av tenner: 10

Fellesdekk: 8,5

Lineføring: 7

FVF: 5

Dekk fra holdt: 8

Innkalling: 8,5

Stå under marsj: 8,5

Hopp over hinder: 6,5

Helhet: 8

Totalt: 149 2.premie og nr 19 i klassen.

Chira fikk 9 på vising av tenner og 0 på fellesdekk. Hun var veldig utilpass så jeg trakk henne fra resten.

Jaja, det kunne ikke gå dårligere enn ræva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shandy fikk:

Vising av tenner: 10

Fellesdekk: 8,5

Lineføring: 7

FVF: 5

Dekk fra holdt: 8

Innkalling: 8,5

Stå under marsj: 8,5

Hopp over hinder: 6,5

Helhet: 8

Totalt: 149 2.premie og nr 19 i klassen.

Chira fikk 9 på vising av tenner og 0 på fellesdekk. Hun var veldig utilpass så jeg trakk henne fra resten.

Jaja, det kunne ikke gå dårligere enn ræva :)

Så flink du var som trakk Chira når du så at hun var utilpass ;)

Og gratulerer med fin debut (?) på Shandy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var som trakk Chira når du så at hun var utilpass :)

Og gratulerer med fin debut (?) på Shandy ;)

Jeg hadde ikke trukket henne om forholdene var bedre og det ikke var så lenge å vente. Men fordi jeg blir drit sliten av lyder (og da ha alle lydene rundt meg i 4 timer) da har jeg ikke mye igjen å gi for å si det sånn, orker ikke å gire opp bikkja engang. Det skal jo være moro for hunden også ;) Satser på at de lager handicapklasser med kortere ventetid snart, hehe.

Takk, men var andre gang vi startet da og har opprykk (med Shandy). Er fornøyd jeg altså, bikkjene stakk ihvertfall ikke ut av ringen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili og jeg gikk klasse II i går. Det ble litt kluss på enkelte øvelser, som innkalling(7, min feil) hopp over hinder(6) og markøren(0), men hun gikk omtrent like bra som på trening så jeg er kjempefornøyd. Vi fikk til sammen 161 poeng og opprykk til klasse III. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, synes ikke du skal være så skuffa. OK, så gikk det ikke så bra, MEN hunden din var jo bare kjempeglad og tullete :) Fin trening!

Joda, X'en har moro - dog tror jeg noe av oppførselen hennes også kommer av frustrasjon fordi jeg er rar. At hun melder seg ut, eventuelt forsøker å løse meg opp.

Men jeg er skuffet over hvordan jeg håndterer nervøsiteten, jeg psyket meg helt ned i dag - under fellesdekken sto jeg bare og tenkte på hvor mye jeg gruet meg for resten, og hvor mye som kunne gå galt. Det er pep-talk'en sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også gått i dag, med en realt drittdag - vårt verste stevne ever på alle vis. Skal spare dere for detaljer her, kommer en blogg etter hvert, akkurat nå er jeg bare så skuffa over meg selv.

Ikke klandr deg selv! Det får du ikke lov til! Noen ganger ødelegger bare nerver mer enn de burde få lov til, men sånn er det bare!

Men morsomt å høre hvordan det gikk med dere. Jeg hørte ikke alarmen idag tidlig og fikk ikke kommet meg ut dit å sett på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, X'en har moro - dog tror jeg noe av oppførselen hennes også kommer av frustrasjon fordi jeg er rar. At hun melder seg ut, eventuelt forsøker å løse meg opp.

Men jeg er skuffet over hvordan jeg håndterer nervøsiteten, jeg psyket meg helt ned i dag - under fellesdekken sto jeg bare og tenkte på hvor mye jeg gruet meg for resten, og hvor mye som kunne gå galt. Det er pep-talk'en sin...

Vet du, jeg synes du skal bare være glad for at du har en hund som blir "tullete" når du er nervøs - det er, etter min mening, mye verre dersom hunden også blir nervøs, og "rar" og "skeptisk" til ting fordi fører er nervøs! Pytt sann, så gikk det ikke helt veien i dag, men da vet du i alle fall til neste gang at du ikke må ha den typen pep-talk neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili og jeg gikk klasse II i går. Det ble litt kluss på enkelte øvelser, som innkalling(7, min feil) hopp over hinder(6) og markøren(0), men hun gikk omtrent like bra som på trening så jeg er kjempefornøyd. Vi fikk til sammen 161 poeng og opprykk til klasse III. :)

Gratulerer med opprykket da, kjempegøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili og jeg gikk klasse II i går. Det ble litt kluss på enkelte øvelser, som innkalling(7, min feil) hopp over hinder(6) og markøren(0), men hun gikk omtrent like bra som på trening så jeg er kjempefornøyd. Vi fikk til sammen 161 poeng og opprykk til klasse III. :)

Gratulerer med opprykk - herlig når marginene er på riktig side! ;)

Ikke klandr deg selv! Det får du ikke lov til! Noen ganger ødelegger bare nerver mer enn de burde få lov til, men sånn er det bare!

Men det skal ikke være sånn, og det ser ikke ut til å være "noen ganger", men "alle ganger".

Vet du, jeg synes du skal bare være glad for at du har en hund som blir "tullete" når du er nervøs - det er, etter min mening, mye verre dersom hunden også blir nervøs, og "rar" og "skeptisk" til ting fordi fører er nervøs! Pytt sann, så gikk det ikke helt veien i dag, men da vet du i alle fall til neste gang at du ikke må ha den typen pep-talk neste gang! ;)

Jo, det er sant - hun kunne reagert verre. Til dette stevnet forsøkte jeg faktisk å lage en real plan for hvordan vi skulle forberede oss, for å være klar, har jobbet med å tenke positivt og funnet ut hva jeg tror ville fungere for oss. Men det hjelper jo ikke når punkt for punkt i planen går i dass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili og jeg gikk klasse II i går. Det ble litt kluss på enkelte øvelser, som innkalling(7, min feil) hopp over hinder(6) og markøren(0), men hun gikk omtrent like bra som på trening så jeg er kjempefornøyd. Vi fikk til sammen 161 poeng og opprykk til klasse III. :)

Wow, så moro. Grattis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moccis fikk 154 p og 2 pr idag.. (plassering ellers vet jeg ikke,.. dro hjem før den tid ).. Fellesøvelene gikk bra, fvf/lineføring fikk vi dårlig uttelling på, Men jeg var fornøyd selv, hun ramlet ut litt i starten, men tok seg selv inn idet og fullførte med fin posisjon og kontakt ;) Fornøyd mamma ;)

Ellers gikk hun seg bare opp iprogrammet og ble bedre.. Fra å være litt sånn " jeg synes det er ekkelt å være her" til.. "at dette går greit" :) Så jeg er i utgangspunket fornøyd, selv om vi ikke får til det i ringen det vi får til på trening. Men det får være noe vi må jobbe med.:P

Ser også at jeg må jobbe mer med, hva vi gjør imellom øvelsene.. ( hopp og sprett er en ting ) hihi.. men vi må nok belønne mye det å gå gjøre oss klar til ny øvelse også.

Jepsi Pepsi.. det var liten oppdatering fra oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili og jeg gikk klasse II i går. Det ble litt kluss på enkelte øvelser, som innkalling(7, min feil) hopp over hinder(6) og markøren(0), men hun gikk omtrent like bra som på trening så jeg er kjempefornøyd. Vi fikk til sammen 161 poeng og opprykk til klasse III. :hyper:

Gratulerer. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også gått i dag, med en realt drittdag - vårt verste stevne ever på alle vis. Skal spare dere for detaljer her, kommer en blogg etter hvert, akkurat nå er jeg bare så skuffa over meg selv.

Jeg kjenner følelsen, jeg har vært der "noen" ganger selv... *klem* Vi VET dere kan, neste gang skal dere bevise nettopp det! *planlegger streng tale og fin peptalk, det er lettere å hjelpe andre enn seg selv*

Chili og jeg gikk klasse II i går. Det ble litt kluss på enkelte øvelser, som innkalling(7, min feil) hopp over hinder(6) og markøren(0), men hun gikk omtrent like bra som på trening så jeg er kjempefornøyd. Vi fikk til sammen 161 poeng og opprykk til klasse III. :P

Gratulerer igjen :)

Moccis fikk 154 p og 2 pr idag.. (plassering ellers vet jeg ikke,.. dro hjem før den tid ).. Fellesøvelene gikk bra, fvf/lineføring fikk vi dårlig uttelling på, Men jeg var fornøyd selv, hun ramlet ut litt i starten, men tok seg selv inn idet og fullførte med fin posisjon og kontakt :P Fornøyd mamma ;)

Ellers gikk hun seg bare opp iprogrammet og ble bedre.. Fra å være litt sånn " jeg synes det er ekkelt å være her" til.. "at dette går greit" :) Så jeg er i utgangspunket fornøyd, selv om vi ikke får til det i ringen det vi får til på trening. Men det får være noe vi må jobbe med.:P

Ser også at jeg må jobbe mer med, hva vi gjør imellom øvelsene.. ( hopp og sprett er en ting ) hihi.. men vi må nok belønne mye det å gå gjøre oss klar til ny øvelse også.

Jepsi Pepsi.. det var liten oppdatering fra oss ;)

Det blir jo bare bedre og bedre for hver gang dere går! Neste gang sitter det :P

--

Vi gikk LP2 i går, og til tross for at det rent poengmessig ikke var noen høydare er jeg KNALLfornøyd! Det er det beste stevnet vi har gått, til tross for at poengsummen kanskje ikke taler for det. Jeg fant nervebryteren på meg selv og fikk skrudd den ned en del hakk. Det førte til at Norma og jeg endelig var mer på samme nett, og mer lik hvordan vi er på trening. Jeg gikk med en god følelse hele veien, og det er faktisk viktigere enn resultatet i mine øyne... Vanligvis teller jeg ned hvor mange øvelser det er igjen underveis, tenker over alt som kan gå galt og gleder meg til å bli ferdig, i går koste jeg meg mye mer i ringen og hadde lyst til å gå en gang til med en gang :hyper:

Vi fikk to nuller og det var en del rot innimellom, men skitt samma. Norma var glad (litt for glad faktisk, fri ved fot ble litt "hurramegrundt" *ler*), jeg var glad, det som gikk skeis kan vi trene på. Vi endte på 120,5 poeng, jeg synes ikke det er så halvgalt med to nuller og en del bagatellfeil. Hele uka før stevnet fokuserte jeg på å takle nervene, og det funka veldig bra i forhold til tidligere stevner - det skal jeg fortsette med! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk LP2 i går, og til tross for at det rent poengmessig ikke var noen høydare er jeg KNALLfornøyd! Det er det beste stevnet vi har gått, til tross for at poengsummen kanskje ikke taler for det. Jeg fant nervebryteren på meg selv og fikk skrudd den ned en del hakk. Det førte til at Norma og jeg endelig var mer på samme nett, og mer lik hvordan vi er på trening. Jeg gikk med en god følelse hele veien, og det er faktisk viktigere enn resultatet i mine øyne... Vanligvis teller jeg ned hvor mange øvelser det er igjen underveis, tenker over alt som kan gå galt og gleder meg til å bli ferdig, i går koste jeg meg mye mer i ringen og hadde lyst til å gå en gang til med en gang :aww:

Vi fikk to nuller og det var en del rot innimellom, men skitt samma. Norma var glad (litt for glad faktisk, fri ved fot ble litt "hurramegrundt" *ler*), jeg var glad, det som gikk skeis kan vi trene på. Vi endte på 120,5 poeng, jeg synes ikke det er så halvgalt med to nuller og en del bagatellfeil. Hele uka før stevnet fokuserte jeg på å takle nervene, og det funka veldig bra i forhold til tidligere stevner - det skal jeg fortsette med! :hyper:

Dette var kjempekoselig å lese! Gratulerer så mye! :)

Gratulerer så mye til alle dere andre også. :) Og bedre lykke neste gang til de som føler at de trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner! :hyper:

Vi gikk LP2 i går, og til tross for at det rent poengmessig ikke var noen høydare er jeg KNALLfornøyd! Det er det beste stevnet vi har gått, til tross for at poengsummen kanskje ikke taler for det. Jeg fant nervebryteren på meg selv og fikk skrudd den ned en del hakk. Det førte til at Norma og jeg endelig var mer på samme nett, og mer lik hvordan vi er på trening. Jeg gikk med en god følelse hele veien, og det er faktisk viktigere enn resultatet i mine øyne... Vanligvis teller jeg ned hvor mange øvelser det er igjen underveis, tenker over alt som kan gå galt og gleder meg til å bli ferdig, i går koste jeg meg mye mer i ringen og hadde lyst til å gå en gang til med en gang :)

Vi fikk to nuller og det var en del rot innimellom, men skitt samma. Norma var glad (litt for glad faktisk, fri ved fot ble litt "hurramegrundt" *ler*), jeg var glad, det som gikk skeis kan vi trene på. Vi endte på 120,5 poeng, jeg synes ikke det er så halvgalt med to nuller og en del bagatellfeil. Hele uka før stevnet fokuserte jeg på å takle nervene, og det funka veldig bra i forhold til tidligere stevner - det skal jeg fortsette med! :aww:

Gratulerer så mye med vel gjennomført stevne! Det var morsomt å se deg og søte, lykkelige Norma gå i går. :)

-----

Og gratulerer så mye til dere som er fornøyde med dagen, og bedre lykke neste gang til dere som ikke er så fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kjempekoselig å lese! Gratulerer så mye! :aww:

Takk! :)

Tusen takk for gratulasjoner! :hyper:

Gratulerer så mye med vel gjennomført stevne! Det var morsomt å se deg og søte, lykkelige Norma gå i går. :P

Norma var "happy go lucky" hun ;) Chili var jo bare flink hun! Dere har en KNALL fri ved fot altså, det tenkte jeg på NKK Bø også :P

Enig med deg i hva som er viktigst Anette!

Så kjempegratulerer :)

Takk, og hyggelig at vi er enige! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk LP2 i går, og til tross for at det rent poengmessig ikke var noen høydare er jeg KNALLfornøyd! Det er det beste stevnet vi har gått, til tross for at poengsummen kanskje ikke taler for det. Jeg fant nervebryteren på meg selv og fikk skrudd den ned en del hakk. Det førte til at Norma og jeg endelig var mer på samme nett, og mer lik hvordan vi er på trening. Jeg gikk med en god følelse hele veien, og det er faktisk viktigere enn resultatet i mine øyne... Vanligvis teller jeg ned hvor mange øvelser det er igjen underveis, tenker over alt som kan gå galt og gleder meg til å bli ferdig, i går koste jeg meg mye mer i ringen og hadde lyst til å gå en gang til med en gang :aww:

Vi fikk to nuller og det var en del rot innimellom, men skitt samma. Norma var glad (litt for glad faktisk, fri ved fot ble litt "hurramegrundt" *ler*), jeg var glad, det som gikk skeis kan vi trene på. Vi endte på 120,5 poeng, jeg synes ikke det er så halvgalt med to nuller og en del bagatellfeil. Hele uka før stevnet fokuserte jeg på å takle nervene, og det funka veldig bra i forhold til tidligere stevner - det skal jeg fortsette med! :hyper:

Yey, så kjekt å lese! Det å ha den gode følelsen på konkurranse er bare så superdeilig. Når man går der og har det kjekt og føler at man jobber sammen med hunden. Jeg får lyst til å si gratulerer med det jeg, for det er ikke alltid like enkelt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner følelsen, jeg har vært der "noen" ganger selv... *klem* Vi VET dere kan, neste gang skal dere bevise nettopp det! *planlegger streng tale og fin peptalk, det er lettere å hjelpe andre enn seg selv*

*Forberede seg på oppvask*

Vi gikk LP2 i går, og til tross for at det rent poengmessig ikke var noen høydare er jeg KNALLfornøyd! Det er det beste stevnet vi har gått, til tross for at poengsummen kanskje ikke taler for det. Jeg fant nervebryteren på meg selv og fikk skrudd den ned en del hakk. Det førte til at Norma og jeg endelig var mer på samme nett, og mer lik hvordan vi er på trening. Jeg gikk med en god følelse hele veien, og det er faktisk viktigere enn resultatet i mine øyne... Vanligvis teller jeg ned hvor mange øvelser det er igjen underveis, tenker over alt som kan gå galt og gleder meg til å bli ferdig, i går koste jeg meg mye mer i ringen og hadde lyst til å gå en gang til med en gang :aww:

Vi fikk to nuller og det var en del rot innimellom, men skitt samma. Norma var glad (litt for glad faktisk, fri ved fot ble litt "hurramegrundt" *ler*), jeg var glad, det som gikk skeis kan vi trene på. Vi endte på 120,5 poeng, jeg synes ikke det er så halvgalt med to nuller og en del bagatellfeil. Hele uka før stevnet fokuserte jeg på å takle nervene, og det funka veldig bra i forhold til tidligere stevner - det skal jeg fortsette med! :hyper:

Dette er det beste jeg har lest på sonen på lenge - jeg er så vanvittig glad på deres vegne! Skulle gjerne sett dere in action, men jeg har ingen problem med å ta deg på ditt ord. Ta vare på den godfølelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For spesielt inntr. ligger det en video av Moccis fra LP1 på Alna ..

Her----->

Ikke såå mye å skryte av, ramler litt ut her og der ( og der og her :hyper: ) .. men men:):) Vi kan jo bare bli bedre :aww:

Fellesdekken er det bare noen klipp ifra.. (er jo ikke såååå morsomt å se på akkurat;) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For spesielt inntr. ligger det en video av Moccis fra LP1 på Alna ..

Her----->

Ikke såå mye å skryte av, ramler litt ut her og der ( og der og her :ahappy: ) .. men men:):hmm: Vi kan jo bare bli bedre :)

Fellesdekken er det bare noen klipp ifra.. (er jo ikke såååå morsomt å se på akkurat;) :)

Oi det var ganske mye forstyrrelser der ja.. syntes det gikk ganske så bra jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :ahappy: Vi kom oss da igjennom på ett vis :)

morsomt å se mange flinke ekvipager, synes kanskje dommeren var litt streng med noen av dem...

Hadde vært morsomt å sett resultatlisten til slutt :S hvilken plass en endte på.. Noen som vet? ligger ikke ute på LPNorge.

Jepsi Pepsi.. nå er det bare å trene videre til 2010.. nytt år nye muligheter :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...