Gå til innhold
Hundesonen.no

CHK på kritikken


KristinL

Recommended Posts

Dette blir sikkert litt merkelig å spørre om, men jeg er liksom ikke heeelt inne på alle utstillingsgreiene..

Det ble krysset av for CHK på kritikken til Micko på utstilling i dag, men han er jo ikke Champion, så da skjønner jeg ikke helt.. Har de bare krysset av i feil rute tror dere?

Og betyr det at han fikk cert i så fall? Fikk sånn sløyfe med norgesfarger på, det er vel cert det?

Uff *føle seg rimelig teit*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke er champion og det er krysset i championatruta, er det krysset feil - det hender at skriver er enten stresset eller uerfaren, og da kan feil oppstå. Kanskje for eksempel skriver blandet CK med CHK.

Si heller hvilke sløyfer du fikk, ringsekretær SKAL ha peiling på hva de gjør og deler ut.

Jeg vil tro du har fått en rød for førstepremie, en rød for å vinne klassen, en rosa for å få championatkvalitet (CK), også sier du at du har fått en nasjonalfarget - det er cert. Så har du kanskje fått en sløyfe til som tilsvarer plassering i beste hannhundklasse? Rød, blå, gul eller grønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må begynne å ta med deg kritikken og kjøpe sløyfene for da ser du hva som står på dem :flowers: hehe

Tenker alltid at jeg skal begynne å gjøre det, men jeg kommer som regel på det når jeg sitter i bilen på vei hjem :whistle:

Skal vi se; jeg har to røde, en som er gul/rød, en rosa, og en nasjonalfarget :ahappy:

Ringsekretærdamen virket å ha peiling ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker alltid at jeg skal begynne å gjøre det, men jeg kommer som regel på det når jeg sitter i bilen på vei hjem :flowers:

Skal vi se; jeg har to røde, en som er gul/rød, en rosa, og en nasjonalfarget :whistle:

Ringsekretærdamen virket å ha peiling ja :ahappy:

Gratulerer, du har blitt best i rasen!

Men da kan du være med i gruppefinalen også - var det ingen som sa det til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg vet vi kunne det.. Men venninnen min som jeg var der sammen med hadde det litt travelt, så vi ventet ikke på gruppen. Vanskelig å plassere seg i gruppen også, han har ikke gjort det før. Og jeg hadde ikke akkurat noen stor tro på at han ville gjøre det i dag heller, pelsen er ikke helt tipp topp.. :flowers:

Også er det jo certet jeg er mest interessert i da :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de nye kritikkskjemaene er det ingen rubrikk for CHK...

Og du har fått en rødsløyfe for lite... På din kritikk skal det være

1(kval) 1(konk) x(CK) x(cert) 1(bhk) x(BIR) så da skulle du hatt 3 røde, 1 rosa, 1 nasjonalfarget og 1 rød/gul sløyfe.

(Pirk fra ringsekretæren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spørsmål fra meg også.. Var på samme utstilling, der har de nå avansert til å bruke datamaskiner for kritikkskriving. Tulla har fått 1kval, 1 konk, ck, 1btk og BIM. Lurer på hva CHK står for? Skulle hun ikke hatt et kryss i den ruten eller et tall? Hun var alene i championklassen for tisper i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spørsmål fra meg også.. Var på samme utstilling, der har de nå avansert til å bruke datamaskiner for kritikkskriving. Tulla har fått 1kval, 1 konk, ck, 1btk og BIM. Lurer på hva CHK står for? Skulle hun ikke hatt et kryss i den ruten eller et tall? Hun var alene i championklassen for tisper i dag.

CHK betyr championklasse, og dette var en rubrikk på de gamle kritikkskjemaene, der man førte opp plassering i championklassen. Før ble ikke championer kvalitetsvurdert, bare rangert i klassen og gitt CK eller ikke.

I dag står klassen helt til venstre og rubrikkene kval og konk viser hvilken kvalitetspremie hunden har fått, og hvilken plass i klassen, dersom den har fått 1 kval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de nye kritikkskjemaene er det ingen rubrikk for CHK...

Og du har fått en rødsløyfe for lite... På din kritikk skal det være

1(kval) 1(konk) x(CK) x(cert) 1(bhk) x(BIR) så da skulle du hatt 3 røde, 1 rosa, 1 nasjonalfarget og 1 rød/gul sløyfe.

(Pirk fra ringsekretæren)

Stemmer dette, bortsett fra at det er kryss i CHK og ikke i cert da... Men det er vel bare noen som har krysset litt feil da :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer dette, bortsett fra at det er kryss i CHK og ikke i cert da... Men det er vel bare noen som har krysset litt feil da :flowers:

Hvis det er CHK rubrikk på skjemaet ditt, har klubben gravd dypt i kassen for gammelt utstyr, for i dag finnes ikke CHK-rubrikken på skjema fra NKK i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er CHK rubrikk på skjemaet ditt, har klubben gravd dypt i kassen for gammelt utstyr, for i dag finnes ikke CHK-rubrikken på skjema fra NKK i allefall...

Kritikkskjemaene lå på PC, så jeg tror ikke de har gravd såå dypt.. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikkskjemaene lå på PC, så jeg tror ikke de har gravd såå dypt.. :flowers:

De nye skjemaene kom vel 1.1.2007, og da jeg stilte på Orkanger i 2007 hadde de korrekte skjema. Så hvis de bruker gamletypen nå, har de i allefall lett i "søpla" for 2006...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye skjemaene kom vel 1.1.2007, og da jeg stilte på Orkanger i 2007 hadde de korrekte skjema. Så hvis de bruker gamletypen nå, har de i allefall lett i "søpla" for 2006...

Jeg tror ikke du skjønner hva jeg mener. De skrev kritikkskjemaene på data, og printet ut etter at man hadde vært i ringen. Det kan umulig være et spesielt gammelt system? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skjønner hva jeg mener. De skrev kritikkskjemaene på data, og printet ut etter at man hadde vært i ringen. Det kan umulig være et spesielt gammelt system? :rolleyes2:

Det er ikke så utbredt med å skrive på pc, nei, men de skriver tydeligvis ut på gamle skjema. Malen deres stemmer altså ikke med de skjemaene som ble innført med det nye utstillingsreglene. De har nok laget sitt eget system, men glemt å sjekke at de bruker riktig utgangspunkt. Det er derfor jeg sier at de har rotet i "søpla" og funnet noen gamle skjema som de har lagt inn på pc'ene...

Det håndskrevne kritikkskjemaet jeg har fra Orkanger i 2007, er helt korrekt ift dagens regler. Så hvorfor de ikke har lest såpass til korrektur at de har oppdaget denne feilen, vet ikke jeg. Men jeg har vært ringsekretær i mange år, og rubrikk for CHK forsvant for flere år siden.

Dagens korrekte kritikkskjema har følgende rubrikker for premiering:

Påmeldt i klasse - IM - KVAL - KONK - HP - CK - CERT - BHK - BTK - CACIB - RES CACIB - BIR - BIM - AVLK - OPPDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...