Gå til innhold
Hundesonen.no

CHK på kritikken

KristinL

Recommended Posts

Dette blir sikkert litt merkelig å spørre om, men jeg er liksom ikke heeelt inne på alle utstillingsgreiene..

Det ble krysset av for CHK på kritikken til Micko på utstilling i dag, men han er jo ikke Champion, så da skjønner jeg ikke helt.. Har de bare krysset av i feil rute tror dere?

Og betyr det at han fikk cert i så fall? Fikk sånn sløyfe med norgesfarger på, det er vel cert det?

Uff *føle seg rimelig teit*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke er champion og det er krysset i championatruta, er det krysset feil - det hender at skriver er enten stresset eller uerfaren, og da kan feil oppstå. Kanskje for eksempel skriver blandet CK med CHK.

Si heller hvilke sløyfer du fikk, ringsekretær SKAL ha peiling på hva de gjør og deler ut.

Jeg vil tro du har fått en rød for førstepremie, en rød for å vinne klassen, en rosa for å få championatkvalitet (CK), også sier du at du har fått en nasjonalfarget - det er cert. Så har du kanskje fått en sløyfe til som tilsvarer plassering i beste hannhundklasse? Rød, blå, gul eller grønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må begynne å ta med deg kritikken og kjøpe sløyfene for da ser du hva som står på dem :flowers: hehe

Tenker alltid at jeg skal begynne å gjøre det, men jeg kommer som regel på det når jeg sitter i bilen på vei hjem :whistle:

Skal vi se; jeg har to røde, en som er gul/rød, en rosa, og en nasjonalfarget :ahappy:

Ringsekretærdamen virket å ha peiling ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker alltid at jeg skal begynne å gjøre det, men jeg kommer som regel på det når jeg sitter i bilen på vei hjem :flowers:

Skal vi se; jeg har to røde, en som er gul/rød, en rosa, og en nasjonalfarget :whistle:

Ringsekretærdamen virket å ha peiling ja :ahappy:

Gratulerer, du har blitt best i rasen!

Men da kan du være med i gruppefinalen også - var det ingen som sa det til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg vet vi kunne det.. Men venninnen min som jeg var der sammen med hadde det litt travelt, så vi ventet ikke på gruppen. Vanskelig å plassere seg i gruppen også, han har ikke gjort det før. Og jeg hadde ikke akkurat noen stor tro på at han ville gjøre det i dag heller, pelsen er ikke helt tipp topp.. :flowers:

Også er det jo certet jeg er mest interessert i da :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de nye kritikkskjemaene er det ingen rubrikk for CHK...

Og du har fått en rødsløyfe for lite... På din kritikk skal det være

1(kval) 1(konk) x(CK) x(cert) 1(bhk) x(BIR) så da skulle du hatt 3 røde, 1 rosa, 1 nasjonalfarget og 1 rød/gul sløyfe.

(Pirk fra ringsekretæren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spørsmål fra meg også.. Var på samme utstilling, der har de nå avansert til å bruke datamaskiner for kritikkskriving. Tulla har fått 1kval, 1 konk, ck, 1btk og BIM. Lurer på hva CHK står for? Skulle hun ikke hatt et kryss i den ruten eller et tall? Hun var alene i championklassen for tisper i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spørsmål fra meg også.. Var på samme utstilling, der har de nå avansert til å bruke datamaskiner for kritikkskriving. Tulla har fått 1kval, 1 konk, ck, 1btk og BIM. Lurer på hva CHK står for? Skulle hun ikke hatt et kryss i den ruten eller et tall? Hun var alene i championklassen for tisper i dag.

CHK betyr championklasse, og dette var en rubrikk på de gamle kritikkskjemaene, der man førte opp plassering i championklassen. Før ble ikke championer kvalitetsvurdert, bare rangert i klassen og gitt CK eller ikke.

I dag står klassen helt til venstre og rubrikkene kval og konk viser hvilken kvalitetspremie hunden har fått, og hvilken plass i klassen, dersom den har fått 1 kval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de nye kritikkskjemaene er det ingen rubrikk for CHK...

Og du har fått en rødsløyfe for lite... På din kritikk skal det være

1(kval) 1(konk) x(CK) x(cert) 1(bhk) x(BIR) så da skulle du hatt 3 røde, 1 rosa, 1 nasjonalfarget og 1 rød/gul sløyfe.

(Pirk fra ringsekretæren)

Stemmer dette, bortsett fra at det er kryss i CHK og ikke i cert da... Men det er vel bare noen som har krysset litt feil da :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer dette, bortsett fra at det er kryss i CHK og ikke i cert da... Men det er vel bare noen som har krysset litt feil da :flowers:

Hvis det er CHK rubrikk på skjemaet ditt, har klubben gravd dypt i kassen for gammelt utstyr, for i dag finnes ikke CHK-rubrikken på skjema fra NKK i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er CHK rubrikk på skjemaet ditt, har klubben gravd dypt i kassen for gammelt utstyr, for i dag finnes ikke CHK-rubrikken på skjema fra NKK i allefall...

Kritikkskjemaene lå på PC, så jeg tror ikke de har gravd såå dypt.. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikkskjemaene lå på PC, så jeg tror ikke de har gravd såå dypt.. :flowers:

De nye skjemaene kom vel 1.1.2007, og da jeg stilte på Orkanger i 2007 hadde de korrekte skjema. Så hvis de bruker gamletypen nå, har de i allefall lett i "søpla" for 2006...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye skjemaene kom vel 1.1.2007, og da jeg stilte på Orkanger i 2007 hadde de korrekte skjema. Så hvis de bruker gamletypen nå, har de i allefall lett i "søpla" for 2006...

Jeg tror ikke du skjønner hva jeg mener. De skrev kritikkskjemaene på data, og printet ut etter at man hadde vært i ringen. Det kan umulig være et spesielt gammelt system? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skjønner hva jeg mener. De skrev kritikkskjemaene på data, og printet ut etter at man hadde vært i ringen. Det kan umulig være et spesielt gammelt system? :rolleyes2:

Det er ikke så utbredt med å skrive på pc, nei, men de skriver tydeligvis ut på gamle skjema. Malen deres stemmer altså ikke med de skjemaene som ble innført med det nye utstillingsreglene. De har nok laget sitt eget system, men glemt å sjekke at de bruker riktig utgangspunkt. Det er derfor jeg sier at de har rotet i "søpla" og funnet noen gamle skjema som de har lagt inn på pc'ene...

Det håndskrevne kritikkskjemaet jeg har fra Orkanger i 2007, er helt korrekt ift dagens regler. Så hvorfor de ikke har lest såpass til korrektur at de har oppdaget denne feilen, vet ikke jeg. Men jeg har vært ringsekretær i mange år, og rubrikk for CHK forsvant for flere år siden.

Dagens korrekte kritikkskjema har følgende rubrikker for premiering:

Påmeldt i klasse - IM - KVAL - KONK - HP - CK - CERT - BHK - BTK - CACIB - RES CACIB - BIR - BIM - AVLK - OPPDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...