Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan komme seg til Akvariet i Bergen?


Aina&Kaizer

Recommended Posts

Jeg har tenkt meg en tur dit nå på lørdag, og skal ta kystbussen opp. Kan noen snille bergensere forklare hvordan jeg da kommer fra der kystbussen stopper, til akvariet? :icon_redface:

Jeg vet det er en slags guide på hjemmesiden deres, men jeg må ha det inn med teskje. :icon_redface: Går 11-bussen fra der kystbussen stopper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke langt å gå til akvarie.. Lurer på hvordan de får det til å ta 15-20 min fra sentrum.. :icon_redface: Om du er midt på torgalmenningen tar det kanskje 10-15 min om du går sakte.. Jeg har aldri giddet å ta buss til akvarie, så det kan jeg ikke svare på..

Nå vet jeg ikke hvor kystbussen stopper, men bussene i bergen går fra ganske mange forskjellige steder.. Om du går inn på tide.no så finner du ut startstedet til bussene.. Kan hjelpe deg etterpå dersom du ikke finner det ut selv :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går bare til fisketorget. Når du står der og ser mot sjøen, så går du til venstre og følger gaten som går langs sjøen bortover. Følg hovedgaten (bortimot rett frem) til du kommer til akvarie.. Veldig enkelt å finne :icon_redface:

(Du kan også gå en finere gate enn den nederste gaten, kan gå innom gågaten og sånt.. Så lenge du går utover så er det samme hvilken gate du tar. Alle gatene går i samme retning. Gågaten tror jeg er 1 eller 2 gater over den gaten jeg snakket om her..)

Du går altså helt til enden av gaten, og så når du er på enden ser du litt oppover mot venster, og der ser du inngangen på akvarie..

Er egentlig umulig å ikke finne.

Er usikker på om du får opp kartet jeg har funnet her:

Kart

I såfall, så er fisketorget det som heter "torget" på dette kartet. Og C. sundsgate er den nederste gaten langs sjøen som jeg snakket om. Den er heller ikke helt langs sjøen hele veien da, men sånn ca..

Dersom du ikke fikk opp kartet, så søk på "Bergen akvarie" på google maps, og gå fra "torget bergen" , så får du opp samme kart. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...