Gå til innhold
Hundesonen.no

Stå ute med tanke på pels


Margrete

Recommended Posts

Juta og jeg lider av selvmedlidenhet nå. Kan noen fortelle meg om pelsen blir normal igjen, selv om hun står inne? Eller må jeg ha henne ute? Nå lider vi, en ute og en inne... Jeg fordi jeg har dårlig samvittighet, Juta fordi det bare er slik. Vi vil nemlig ha henne opp i god pelskondisjon:

DSC00145.JPG

Nå er hun korthårs schæfer, og da mener jeg korthår, med fjoner hist og pist. Oppdretter sa hun aldri hadde sett henne så naken :icon_redface:

Jeg har byttet for på henne, fra flatazor til vom&hundemat med en dasj Royal Canin schæferfor. Det har hun stått på nå i en mnds tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om hun har litt dårligere pels enn andre.. Hva så?

Ha henne ute for å få bedre pels? Det hadde jeg aldri funnet på å tenke tanken på en gang..

Nei, ha med hunden der dere er og kos dere med henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hadde en flat som gikk fra å være inne når jeg var borte og når jeg var hjemme til å være ute når jeg var på jobb og han fikk en mye tettere pels. Pelsen ble ikke lengere. Han sto ute fra ca 8 om morgenen til ca 1600 når jeg kom hjem fra jobb. Det var noe hunden trivdes veldig godt med for han ble sur de dagene det var for dårlig vær til at han fikk være ute heøe dagen. Så noen får i hvertfall en bedre pels men tror ikke alle får det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en teskje OmegaNor Omega 3 olje for bikkjer i maten.

Reklamen sier...

Omega 3 olje er gunstig for: Immunforsvar, ledd, muskler og sener, hjerte og blodomløp, gir blankere pels er gunstig for hud lidelser, røyting og flassing, motvirker sprekkdannelser i potene, nødvendig for optimal utvikling av hjerne og nervesystem.

Har ikke gått på det så lenge, men mener han har fått blankere pels

edit: er vel komplett likegyldig hvilket omega merke man bruker, bare det er til hunder.

Har hørt om hunder som røyter mindre når de står mye ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden er det ikke tvil om at hunden får mye mer og tykkere pels av å stå ute. Her i huset hjalp det bare å sette Bridie ute 3-4 timer om dagen, kontra de 30 min hun var ute når hun fikk mat bare. Men jeg ser jo at pelsen på bikkjene til oppdretter som står ute hele dagen er noe HELT annet enn Bridie sin igjen.

Ellers må det vel til med tilskudd da sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...