Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som spiser avføring


SLNS

Recommended Posts

Tenkte å gi ett lite tips som det går ann å prøve.... Har en schäfer hannhund som nå er blitt 5 år. Da han var 2,5 år, fikk vi beskjed om at han hadde allergi. I samråd med dyrlege bestemte vi oss for å gi han antihistaminer i sprøyter, noe som ikke fungerte.... Etter nytt samråd med dyrlege, bestemte vi oss for å la han gå på kortisontabletter, siden han ikke trenger mer enn 2 tbl annen hver dag, fikk vi beskjed om at det kunne han bli gammel med. Men da han hadde gått på kortison i 1 år, kom bivirkningene, sultfølelsen ble veldig sterk, drikker mer og tisser mer. Dette resulterte i at han begynte å spise sin egen avføring... Han gjorde selvfølgelig ikke dette når vi var tilstede, men så fort han hadde mulighet. Jeg ble helt frustrert, han er en familiehund og vi har to små barn, prøvde å ta han på fersken, og selv om jeg klarte det noen ganger, hjalp det ikke. Jeg begynte rett og slett å føle avsky for hele hunden.... Men så var det en som fortalte meg at jeg skulle prøve å ha ANANAS i maten hans, at det kunne hjelpe. Jeg startet med dette, kjøpte First Price ananasbokser, og hadde en halv boks over maten før servering. Han spiste det, glupsk som han er.... Og vips, siden har han ikke rørt sin egen avføring, han kan snuse på det, men "grynter" på snuten og går vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...