Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeplass til sedan


ØyvSva

Recommended Posts

Hei, jeg har bare en sedan foreløpig, drømmen er selvsagt en ordentlig stasjonsvogn, men alt til sin tid ...

Jeg ser etter en Hundeplass slik de har på denne linken.

Mener jeg har sett slike andre plasser som var billigere men finner de ikke lengre, uansett vert greit å sett på noen alternativer.

Hunden liker greit å sitte på bil, men med et slik dekken kan jeg få utnyttet plassen bak bedre så det blir mere komfortabelt(blir litt ustø i kvasse svinger :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Av den typen som du har sett ahr jeg prøvd en helt enkel utgave og der fant jeg ut at det ikke holdt fordi hunden gikk litt rundt før den la seg. Ellers så ville jeg sjekket de orginale sperrene mellom bagasjerom og baksete(husker ikke hva de heter men da får du hele bagasjeromet som bur. Men den sperra er nok like dyr som det du har linket til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av den typen som du har sett ahr jeg prøvd en helt enkel utgave og der fant jeg ut at det ikke holdt fordi hunden gikk litt rundt før den la seg. Ellers så ville jeg sjekket de orginale sperrene mellom bagasjerom og baksete(husker ikke hva de heter men da får du hele bagasjeromet som bur. Men den sperra er nok like dyr som det du har linket til her.

Hei, med sedan mente jeg en bil som har et slikt koffertlokk bak, altså motsatte av stasjonsvogn.

Hunden min må også kretse et par ganger før han legger seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

hihi meg som begynner å bli trøtt ser jeg. Når hunden må kretse et par ganger så ville jeg gått for noe som var festet fgodt i setet og i forsetene så den ikke flytter så mye på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naf selger sånn vet jeg... *lete etter link*

Edit: Fant ikke direkte link jeg, men gå inn på NAF.no. Oppe i den hvite ruten på toppen står det BUTIKK. Søk så på "Bridge" i søkefeltet. Den heter Bridge Baksetebeskytter.

Halve prisen av linken du oppga iallefall :) Og er du NAFmedlem blir det enda billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min setedekkensak (hva heter det egentlig..?) som du har bildet av hos en velutstyrt dyrebutikk. Jeg funderte en periode på å kjøpe en fra utlandet da dollaren var lav, men glemte det og dollaren gikk opp.. Om du søker på "Car Seat Cover Hammock" finner du mange forskjellige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naf selger sånn vet jeg... *lete etter link*

Edit: Fant ikke direkte link jeg, men gå inn på NAF.no. Oppe i den hvite ruten på toppen står det BUTIKK. Søk så på "Bridge" i søkefeltet. Den heter Bridge Baksetebeskytter.

Halve prisen av linken du oppga iallefall :) Og er du NAFmedlem blir det enda billigere :)

Kjempebra, kan sikkert få min far som er medlem av naf til å bestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeeh, jeg spør nok dumt nå, men hva er poenget med de der?

For min del får jeg sperret litt av åpenrommet som er mellom forsetene(slipper å ha han gående på girene for han har bestemt seg for å sitte i fremsetet).

Også har jeg en ganske kompakt bil med smalt baksete slik at hunden får mere plass å bevege seg på, uten å være redd for å dette mellom setene i en brå sving eller hurtig stopp.

Beskytter setene for klør og hår også, men det klarer man vel med et eget teppe.

Tror nok vitsen er, når man ikke kan bruke bagasjerommet til oppbevaring/transport så kan man bruke baksetene.

Jeg bruker nå ikke baksetene til noe spesielt uansett ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hihi nå er jeg mere våken og du skal huske på at hund går under last i regelverket og last skal sikres. Så jeg ville sett etter en sele sikkerhetssele til hunden da får den ikke vandret så mye. Og san ellers så er det folk som har fått bot for å ikke ha sikret hunden forsvarlig. Og det er jo dumt å måtte bruke pengene på sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi nå er jeg mere våken og du skal huske på at hund går under last i regelverket og last skal sikres. Så jeg ville sett etter en sele sikkerhetssele til hunden da får den ikke vandret så mye. Og san ellers så er det folk som har fått bot for å ikke ha sikret hunden forsvarlig. Og det er jo dumt å måtte bruke pengene på sant.

Ikke minst så er det veldig dumt å få en hund i nakken om uheldet er ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg blir nok også å gå til innkjøp av sele.

Tror det vil være mer komfortabelt for hunden med en slik liggeplass bak i bilen, ihvertfall på litt lengre turer ...

Som jeg sa, det optimale hadde vert en stasjonsvogn med et ordentlig bur, men får bare gjøre det beste ut av situasjonen.

Men det kan jo hende det holder med en slik sele som festes i sikkerhetsbeltet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg blir nok også å gå til innkjøp av sele.

Tror det vil være mer komfortabelt for hunden med en slik liggeplass bak i bilen, ihvertfall på litt lengre turer ...

Som jeg sa, det optimale hadde vert en stasjonsvogn med et ordentlig bur, men får bare gjøre det beste ut av situasjonen.

Men det kan jo hende det holder med en slik sele som festes i sikkerhetsbeltet :)

Du kan jo ha begge deler (og bruke begge samtidig), men skal du bare ha en ting så kjøp en skikkelig og godkjent sele til å ha i bil og bruk et pledd under bikkja. Da slipper du bot og i værste fall en hund ut av vinduet/ i nakken om uhellet skulle være ute.

Edit: en annen ting, får du ikke inn et vari kennel bur e.l. i baksetet? Noen venner har sedan og en ganske store hunder, og de får inn et bur i baksetet "festet" med det ene framsetet slik at de kan ta hunden ut av sidedøra bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del får jeg sperret litt av åpenrommet som er mellom forsetene(slipper å ha han gående på girene for han har bestemt seg for å sitte i fremsetet).

Også har jeg en ganske kompakt bil med smalt baksete slik at hunden får mere plass å bevege seg på, uten å være redd for å dette mellom setene i en brå sving eller hurtig stopp.

Beskytter setene for klør og hår også, men det klarer man vel med et eget teppe.

Tror nok vitsen er, når man ikke kan bruke bagasjerommet til oppbevaring/transport så kan man bruke baksetene.

Jeg bruker nå ikke baksetene til noe spesielt uansett ...

Aha, skjønner :twisted:

Jeg har også sedan skjønner du, og jeg har et ganske stort bur i baksetene, som jeg har spent fast med sikkerhetssele. Og siden jeg sjelden pleier å ha med mer enn 1 person så er buret der stasjonert fast. Nå har du en noe større hund enn sheltie, men jeg har et bur som det er plass til 2 sheltier i og det er ikke noe problem m plassen i min bil i hvert fall.

Har sikkerhetssele til han også, men siden han ofte er med og kjører så ble det tungvint for oss å ha på og av den sela hele tiden.

Men unasett hva du velger så bør som andre sier her, sikre han, både for din del og lommaboka sin del hvis du skulle bli stoppa :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hvis du kan ha buret stående fast baki bilen så blir vel det den billigste løsningen vil jeg tro. Jeg hadde en gang i tiden en mazda 323 sedan og der hadde jeg et bur som var lengde ca 90cm bredde ca 60cm og høyde husker jeg ikke for buret er nedslått men tror det var rundt 60 høyt. Dette var lenge siden og et sammenleggbart bur så for å få slått det opp måtte jeg ha fram setene. Men kom også på at jeg har hatt er sant vari bur i baksetet på Astran og det var et bur som var stort nok til en hund med mankehøyde på rundt 60 cm. Disse burene kan du jo se om du får kjøpt brukt også. og når burene var så store så ble dem festet med å kjøre setet bakover litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, kan sikkert få min far som er medlem av naf til å bestille.

Lurt :whistle: Har vurdert lenge å kjøpe sånn selv jeg. Og jeg er NAFmedlem da :ahappy:

Eeeeeh, jeg spør nok dumt nå, men hva er poenget med de der?

Jeg for min del syns de er kjekke fordi man får en hel flate bak i bilen, og ikke muligheten til å falle ned bak setet osv. Bur har jeg faktisk ikke tenkt på å sette inn i golfen engang heller.

Disse platene/trekkene her gjør jo også at man får fin lasteplass bak generelt, for andre ting også. Jeg har iallefall en liten tendens til å sette ting slik at de faller på gulvet, og det slipper man her :twisted:

Trekket her er ikke det samme som NAF sitt. Dette har ingen fast plate i bunnen. NAF sitt gjør at det blir en fast bunn fra setet og inn mot ryggen.

Har hatt et sånn trekk som er på linken der engang. Det tålte at bikkja tråkket utenfor setet engang, så revnet teppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...