Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå i disse Twilight tider...

ToneS

Twilight Series  

60 stemmer

1. 1.

• Bella Swan
      15
    • Edward Cullen
      36
    • Jacob Black
      16
    • Emmet Cullen
      12
    • Alice Cullen
      24
    • Carlisle Cullen
      9
    • Esme Cullen
      5
    • Rosalie Hale
      2
    • Jasper Hale
      9
    • Renesmee Cullen
      5
    • James
      2
    • Victoria
      1
    • Laurent
      2
    • Sam Uley
      0
    • Embry Call
      1
    • Paul
      1
    • Charlie Swan
      4
    • Renée Dwyer
      1
    • Billy Black
      0
    • Mike Newton
      0
    • Jessica Stanley
      0
    • Angela Weber
      0
    • Eric Yorkie
      0
    • Aro
      1
    • Marcus
      0
    • Caius
      0
    • Sulpicia
      0
    • Athenodora
      0
    • Didyme
      0
    • Jane
      3
    • Alec
      2
    • Demetri
      0
    • Chelsea
      0
    • Renata
      0
  2. 2.

• Edward Cullen
      47
    • Jacob Black
      12
    • Mike Newton
      1
  3. 3.

• Ja
      43
    • Noen
      8
    • Nei
      4
    • Skal lese de
      5
  4. 4.

• Ja
      53
    • Nei
      3
    • Kanskje
      4
  5. 5.

• Twilight
      25
    • New Moon
      12
    • Eclipse
      12
    • Breaking Dawn
      11
  6. 6.

• Ja
      47
    • Nei
      5
    • Ja! Må på alle premierer, skulle gjerne møtt alle skuespillerne og hatt alle autografene!
      8
  7. 7.

• Bøkene
      49
    • Filmene
      11
  8. 8.

• Ja
      46
    • Nei
      5
    • Usikker
      9

Recommended Posts

Jeg mååå bare spørre... Jeg har lest de to første bøkene, og etter å ha lest det første kapittelet av den tredje boka (det kapittelet som stod bakerst i den andre boka), fant jeg ut at jeg gidder virkelig ikke å lese de to siste bøkene, så jeg nøyde meg med Wikipedia for å få bekreftet det handlingsforløpet jeg ante at ville finne sted...

Men Rasjonelle Ingvild vil ha svar på et par ting! Når Bella blir vampyr, finner foreldrene hennes ut det? Og hvis/hvis ikke, forholder hun seg noe mer til dem i løpet av de to siste bøkene? Finner de ut at hun er blitt vampyr, at hun gifter seg og at hun får barn, liksom? Hvis ikke, hvordan takler de at Bella eventuelt bryter helt med dem? Fortsetter Bella og Edward å bo utenfor Forks sammen med resten av Cullen-familien?

Eller står det ikke noe om dette i de to siste bøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Endelig kunne jeg også joine inn her! De siste to kapitlene av breaking dawn ble fullført etter eksamen i dag. Litt vel sukkersøt slutt, men jeg venter spent på bok 5 i serien. "skapelsen av ett nytt supervesen- historien om Nessie (renessme er bare for stygt:P) og jacob" he he.

Jacob er uten tvil den kuleste i hele bokserien. For det første er han indianer (digg!), for det andre er han positiv (ikke sur og livredd for alt mulig som edward) og kommentarene hans triller jo ut som bare det. Right on! Sjeldent jeg har ledd så mye av en bok som jeg gjorde da jacob var på sitt frekkeste med Edward. (som i telten f.eks) Ubetalelig! Eclipse er absolutt favorittboken.

Og fordi Jacob er så fantastisk sier det seg selv at Bella måtte velge Edward, Jacob var alt for bra for henne:)

Blir spent på å se den nye filmen, likte den første såpass lite at jeg er svært skeptisk. Men om den nye er bra kan det nok hende at jeg ser alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mååå bare spørre... Jeg har lest de to første bøkene, og etter å ha lest det første kapittelet av den tredje boka (det kapittelet som stod bakerst i den andre boka), fant jeg ut at jeg gidder virkelig ikke å lese de to siste bøkene, så jeg nøyde meg med Wikipedia for å få bekreftet det handlingsforløpet jeg ante at ville finne sted...

Men Rasjonelle Ingvild vil ha svar på et par ting! Når Bella blir vampyr, finner foreldrene hennes ut det? Og hvis/hvis ikke, forholder hun seg noe mer til dem i løpet av de to siste bøkene? Finner de ut at hun er blitt vampyr, at hun gifter seg og at hun får barn, liksom? Hvis ikke, hvordan takler de at Bella eventuelt bryter helt med dem? Fortsetter Bella og Edward å bo utenfor Forks sammen med resten av Cullen-familien?

Eller står det ikke noe om dette i de to siste bøkene?

Neivel. Står det ingenting om dette i de to siste bøkene, kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel. Står det ingenting om dette i de to siste bøkene, kanskje? :)

Selvsagt gjør det det, men å skrive om det her, vil jo ødelegge for de som ikke har lest de to siste bøkene enda, og som har planer om det :)

Ja, Bella gifter seg mens hun fortsatt er menneske. Alice arrangerer selvsagt et kjempeselskap, og foreldrene til Bella er selvsagt invitert. Nei, foreldrene får ikke vite at hun er vampyr, faren lurer på om det er noe av det samme som med resten av Cullens, og de svarer ja, og han sier at han ikke trenger å vite mer. Han vet at hun får barn, og godtar at Renesmee er like merkelig som Bella og alle de andre hun omgås med, men han vil ikke vite mer enn det heller. Historien slutter før moren får vite at Bella er vampyr, så om hun noen gang får vite det vet ikke leserene. De bor fortsatt i Forks, men det har ikke gått mer enn et års tid heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt gjør det det, men å skrive om det her, vil jo ødelegge for de som ikke har lest de to siste bøkene enda, og som har planer om det :)

Ja, Bella gifter seg mens hun fortsatt er menneske. Alice arrangerer selvsagt et kjempeselskap, og foreldrene til Bella er selvsagt invitert. Nei, foreldrene får ikke vite at hun er vampyr, faren lurer på om det er noe av det samme som med resten av Cullens, og de svarer ja, og han sier at han ikke trenger å vite mer. Han vet at hun får barn, og godtar at Renesmee er like merkelig som Bella og alle de andre hun omgås med, men han vil ikke vite mer enn det heller. Historien slutter før moren får vite at Bella er vampyr, så om hun noen gang får vite det vet ikke leserene. De bor fortsatt i Forks, men det har ikke gått mer enn et års tid heller..

Pft, skal man ta hensyn til de som ikke vil vite resten av historien nå også, da? :)

Men takk for svar! (Jeg fikk et svar på PM også, det er tydeligvis flere som ikke vil spoile handlingen. *fnis*) Nysgjerrigheten min er tilfredsstilt, og jeg kan gå tilbake til å nøye meg med å godta og se filmene om/når jeg får mulighet til det. (Samt smugkikke på bilder av han som spiller Carlisle.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edward badboy? Han som leker edel og ofrer sin lykke for å ikke sette Bella i livsfare, som har samvittighetskvaler fordi han har drept et par mennesker (hallo, du er vampyr, din dott), og som ikke vil gjøre Bella til en vampyr fordi at da mister hun sjela si? Jada, det er badboyen sin det, gitt.. :)

Etter å ha lest alle bøkene på ENGESK faktisk såå er det nok mer badboy i Edward enn som kommer fram i filmen.. Fineste gutten det tenker jeg.. :) Jacob svikter til tider han også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...