Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan kloklipper bruker dere?

Renate A

Recommended Posts

Guest Gråtass

Til dere som irriterer dere over stopperen på den røde tanga; det går fint an å skru opp skruen, ta av stopperen og stramme skruen igjen. Hvor hardt du strammer skruen gjør hvor hard tanga blir i grepet, så om man har en tang som er for hard, kan man løsne litt på skruen, så blir den god som gull igjen, en bitteliten dråpe med olje på en gang i blandt gjør også tanga langt mer samarbeidsvillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme skjedde med Emma. Og nå er det tydelig at hun ikke liker alt som har med kloklipp å gjøre. Veldig leit :whistle:

Har også en sånn giljotin sak, men min er veldig klumsete å holde i og jeg syns jeg må bruke sååå mye krefter for å klemme saksa sammen.. Pluss at jeg tror min er en slags billig versjon, for det er mye plast og den er IKKE skarp what so ever.

Etter det med Emma har jeg ikke lyst til å kjøpe slike røde millers sakser mer.. Når de holdt så kort tid på bare Emmas klør, så blir den ikke å holde ut med Emmas klør OG My sine klør.

My klipper jeg sjeldent klør på da, er bare de der ulveklørne som må til pærs fra tid til annen. De andre klørne sliter hun ut selv. Spørs om vi ikke må klippe litt oftere om vinteren da.

Er utrolig surt, for å klippe klør var noe hun ikke brydde seg om. Bocca sine kan jeg klippe med de fleste tenger, men Chilli sine er så kraftige og blir klemt av flere klippere jeg har prøvd (altså, de blir veldig fort sløve) :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig surt, for å klippe klør var noe hun ikke brydde seg om. Bocca sine kan jeg klippe med de fleste tenger, men Chilli sine er så kraftige og blir klemt av flere klippere jeg har prøvd (altså, de blir veldig fort sløve) :rolleyes2:

Sånn av Abby sine, løste det med å aldri klippe rett over kloa, klippa kun bittelitt på en kant - og sånn rundt hele kloa - da klemmer man ikke kloa og sløver ikke tanga så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er varigheten på den? (altså, hvor fort blir den sløv?).

Jeg aner ikke hvor lenge jeg har de egentlig. Nå har jeg flere hunder og klipper ganske ofte. Har de minst 1 år.

Problemet mitt er at jeg glemmer den i hundedusjen og at den ruster. Ellers så er jeg kjempe fornøyd :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor lenge jeg har de egentlig. Nå har jeg flere hunder og klipper ganske ofte. Har de minst 1 år.

Problemet mitt er at jeg glemmer den i hundedusjen og at den ruster. Ellers så er jeg kjempe fornøyd :)

Og jeg har overtatt en av Marthes gamle Millers-tenger, den bruker jeg enda. Overtok den brukt, helt i starten av dette året. Den er fortsatt mye skarpere enn noen av de andre tengene jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...