Gå til innhold
Hundesonen.no

Djuice NonStop


PsychoLynx

Recommended Posts

Fikk mail fra Telenor i går om at Djuice Nonstop ab skal utgå. Jeg har brukt dette i x antall år nå, og har vært veldig fornøyd. Jeg sender kun sms/mms og ringer ytterst sjelden noe som helst. Derfor har det vært perfekt å kunne betale en viss sum pr mnd, og ha ubegrenset med både sms og mms tilgjengelig.

Jeg fikk mailen fra Telenor fordi jeg har FriFamilie, og Djuice kan nå ikke lenger kombineres med Telenor sine ab, så de anbefalte meg å bytte til: (jeg siterer) "Abonnementet SuperPluss med SuperTekst. Med SuperTekst sender du 5000 SMS i måneden inkludert i den totale månedsprisen på 299,-. Det betyr altså at meldingene ikke koster deg mer en 2 øre per stk."

SuperPluss er jo et ab som koster 129 i seg selv, men slik jeg forstår dette så skal det være 299 totalt pr mnd for SuperPluss OG SuperTekst??? Eller?

Men, siden jeg egentlig ikke er avhengig av å ha FriFamilie i seg selv, så tenkte jeg at jeg allikevel kan beholde et Djuice ab. Men siden NonStop da vil utgå, så må jeg velge et nytt ab om jeg feks skal kjøpe meg ny tlf og binde ab mitt på nytt.

Men Djuice har heller ingen ab lenger med fri sms/mms.

I bunn og grunn vil det jo da generelt være denne superavtalen fra telenor som er greia, men saken her er at de ikke har MMS med i prisen sin! MMS vil fra da av koste meg 1,99 pr stk. Og siden man faktisk liker å sende en del mms, så vil dette fort bli dyrt.

Jeg må si at det eneste alternativet jeg ser, er å bytte til NetCom og deres FreeText... Der er det 289 kr og ubegrenset med sms/mms fortsatt...

Er det fler enn meg som reagerer på dette? Og som evnt vil si sin mening til telenor?

Marit, som forøvrig er møkklei av at Telenor (være seg mobil eller internett) bare skal gi goder til NYE kunder, og ikke de som har eksistert i mange år.... *sutre og klage litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel nesten svare her siden jeg jobber i et heleid Telenor selskap :blink: Det stemmer at nonstop har gått ut, men man kan fremdeles beholde det, problemet dukker nødvendigvis opp når man ønsker å kjøpe seg en telefon til redusert pris. Det ser jo ut som at det ikke finnes noe godt alternativ for de som ønsker gratis mms, jeg har aldri tenkt så mye over dette selv da jeg ikke har hatt noen kunder på mine åtte år i butikk som har nevnt dette som en viktig gratistjeneste.

Har du tittet på combo abo. til djuice? Det ser veldig bra ut, koster 275,- og da har du 500 gratis ringeminutter og tekstmeldinger. (sannsynligvis sender du ikke flere enn 16 i snitt om dagen?) Meeeen igjen blir det jo problem med mms da.

Jeg kan sjekke opp imorgen med forhandlerkonsulenten om det er noen muligheter for å få gratis mms også. Vi vil jo gjerne ha hundesonen kunder ;)

Problemer er stort sett til for å fikses :P:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har dijuce nonstop... men har ikke hørt noe om at d skal skje noe me det.. har det og fri familie... hvor finner du denne informasjonen??

Her :blink:

Får vel nesten svare her siden jeg jobber i et heleid Telenor selskap ;) Det stemmer at nonstop har gått ut, men man kan fremdeles beholde det, problemet dukker nødvendigvis opp når man ønsker å kjøpe seg en telefon til redusert pris. Det ser jo ut som at det ikke finnes noe godt alternativ for de som ønsker gratis mms, jeg har aldri tenkt så mye over dette selv da jeg ikke har hatt noen kunder på mine åtte år i butikk som har nevnt dette som en viktig gratistjeneste.

Har du tittet på combo abo. til djuice? Det ser veldig bra ut, koster 275,- og da har du 500 gratis ringeminutter og tekstmeldinger. (sannsynligvis sender du ikke flere enn 16 i snitt om dagen?) Meeeen igjen blir det jo problem med mms da.

Jeg kan sjekke opp imorgen med forhandlerkonsulenten om det er noen muligheter for å få gratis mms også. Vi vil jo gjerne ha hundesonen kunder ;)

Problemer er stort sett til for å fikses :P:blink:

Høhøhø, neida... joda faktisk :aww: Sist jeg hadde oversikt, lå det på 100 mld i snitt om dagen... Det har riktignok gått ned noe siden da, men er nok fortsatt godt over 50 om dagen tenker jeg :wub: Også gidder jeg jo ikke betale for ringeminutter jeg ikke bruker liksom :wub:

Kanskje grunnen til at folk ikke har nevnt mms er at det har vært en naturlig sammensetning med sms på de aktuelle ab, slik at da har folk i all hovedsak brydd seg om å nevne sms?

Combo ab blir ergo altfor dyrt for meg...

For at det skal kunne bli et ok ab for meg hos Telenor, så må evnt mms komme inn under det SuperAvtalen som innebærer SuperPluss og SuperTekst til 299 pr mnd... (om jeg har forstått rett da... Er egentlig veldig usikker på om det er 129 for super pluss OG i tilegg 299 for SuperTekst men... )

Så neida, blir nok NetCom her mistenker jeg... Og da er det nok en fare for at jeg bytter internett leverandør i tilegg. Både som protest, og fordi jeg er lei av at Telenor ikke kan gi goder til trofaste kunder.

De skal haie deg inn med x antall måneder gratis ab og gratis modem osv for å FÅ deg som kunde... Men ikke gjøre en dritt for å BEHOLDE deg.

Marit, som har vært trofast kunde hos Telenor internett med egen konto siden 2004, og fra før det med sambo sin konto siden 2001. Og på telefon aner jeg ikke hvor lenge jeg har vært der, men siden tidlig 2000 iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor være hos en operatør man ikke er fornøyd med...

mms er en snål ting som vi normen har tatt til oss...

I de litt mer viderekommende land som usa, kina, japan sender de mail i stede for det jalla lille mms bildet...

Å sende en mail med bilde koster også mindre en en mms for hårreisende 2kr stk...

http://www.telepriser.no/portal/page/porta...priser/forsiden

legg inn ditt forbruk, finn det billigste å bestill...

Ferdig med Telenor...

EDIT: å tro man får goder fordi man har vært kunde lenge er det motsatte av hvordan en slik bedrift tenker...

Har de først fått deg som kunde så vil de bare suge mest mulig penger ut av deg, er du kunde så ER du kunde...

Sier du opp, så kommer plutselig de "gode tilbudene" igjen, med telefoner på kveldstid med "kundeoppfølging" og tilbud som aldri var mulig mens du var kunde... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her :blink:

Høhøhø, neida... joda faktisk :blink: Sist jeg hadde oversikt, lå det på 100 mld i snitt om dagen... Det har riktignok gått ned noe siden da, men er nok fortsatt godt over 50 om dagen tenker jeg ;) Også gidder jeg jo ikke betale for ringeminutter jeg ikke bruker liksom :P

Kanskje grunnen til at folk ikke har nevnt mms er at det har vært en naturlig sammensetning med sms på de aktuelle ab, slik at da har folk i all hovedsak brydd seg om å nevne sms?

Combo ab blir ergo altfor dyrt for meg...

For at det skal kunne bli et ok ab for meg hos Telenor, så må evnt mms komme inn under det SuperAvtalen som innebærer SuperPluss og SuperTekst til 299 pr mnd... (om jeg har forstått rett da... Er egentlig veldig usikker på om det er 129 for super pluss OG i tilegg 299 for SuperTekst men... )

Så neida, blir nok NetCom her mistenker jeg... Og da er det nok en fare for at jeg bytter internett leverandør i tilegg. Både som protest, og fordi jeg er lei av at Telenor ikke kan gi goder til trofaste kunder.

De skal haie deg inn med x antall måneder gratis ab og gratis modem osv for å FÅ deg som kunde... Men ikke gjøre en dritt for å BEHOLDE deg.

Marit, som har vært trofast kunde hos Telenor internett med egen konto siden 2004, og fra før det med sambo sin konto siden 2001. Og på telefon aner jeg ikke hvor lenge jeg har vært der, men siden tidlig 2000 iallefall...

Det abo som blir mest likt er superpluss + supertekst. Da får du en mndspris på kr 299 0g 5000 sms innkludert, men ingen mms som det var på nonstop. Du får fortsette med nonstop frem til du vil kjøpe en ny mobil til redusert pris. Er du fornøyd med nonstop, så kan netcom freetext som du nevnte være et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det abo som blir mest likt er superpluss + supertekst. Da får du en mndspris på kr 299 0g 5000 sms innkludert, men ingen mms som det var på nonstop. Du får fortsette med nonstop frem til du vil kjøpe en ny mobil til redusert pris. Er du fornøyd med nonstop, så kan netcom freetext som du nevnte være et alternativ.

Yapp, blir nok NetCom fra februar da tenker jeg... Må jo benytte seg av tilbudene med billig tlf engang i året også liksom ;)

Slo inn ca det jeg bruker pr måned nå og FreeText kommer da på ca 368 kr. Inkl LITT ringing og noe internett bruk. Neste alternativ er NetCom Italk Large til den nette sum av 899 pr mnd! Så høy tlf regning har jeg ikke hatt noengang tror jeg.

Og Tore: Quoten din ble visst borte den. Men ja, det BURDE være så enkelt å bare bytte.. Men er liksom noe med det man har vært fornøyd med lenge osv. Har jo aldri hatt problemer med telenor ang mobil før. Og har det vært noe med internett, så har det blitt fikset i løpet av en kort tlf samtale.

Og egentlig er jeg ikke nok inne i priser osv på bredbånd at jeg vet hva som lønner seg å ha... Også er det noe dritt å miste mailadressen min. (online adresse)

Men vurderer å bytte bare pga streik nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(sannsynligvis sender du ikke flere enn 16 i snitt om dagen?)

*le høyt* Joda, det gjør man altså! På sist regning var det registrert 1827 sms på meg, dvs ca 61 sms pr dag. Og jeg har hatt en rimelig rolig periode når det gjelder sms nå, har pleid å ligge mellom 2 og 3tusen. I tillegg har jeg tydeligvis sendt 135 mms, dvs 4,5 mms pr dag i gjennomsnitt. Når jeg da ikke ringer så og si i det hele tatt så sier det seg selv at et abb som djuice nonstop har vært midt i blinken for meg. Men jeg har ingen problemer med å gå over til netcom om de gir meg et tilbud som tilfredstiller! Netcom har like god dekning og bedre kundebehandling. Særlig når det gjelder det siste har telenor virkelig noe å lære!

Har også internett fra telenor og kommer sannsynligvis til å bytte ut det også, mest pga at jeg kan få hurtigere nett på andre måter, men også fordi kundebehandlingen også der er dårlig. Har hatt kommunikasjon med telenor kundeservice noen ganger som har vært noe "spesiell", en fyr der en gang var SKIKKELIG hånlig og snakket til meg som om jeg skulle vært en dum liten unge i barnehagen. Han uttrykte seg med ordlyd som "ja, det hadde du sikkert syntes var fint, men sånt gjør vi ikke her skjønner du"... Har sjarmørmail fra denne liggende enda.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnet litt her nå... Den siste måneden har jeg ligget på 88 sms i snitt pr dag...

Mms fikk jeg ikke regnet ut. Men har sendt 130 forskjellige mms de siste 37 dagene. Altså 3,5 i snitt. Men da blir det regnet som EN mms uansett om jeg sender den til 1 eller 15 mottakere. Og det er vel sjelden jeg sender kun til en mottaker når jeg først sender mms tror jeg. Så kan nok fint gange det opp med 5. Ergo 17,5 mms i snitt pr dag kan jeg nok tro stemmer :ahappy:

Ehrm.... Neida, jeg har aldri påstått å ha et liv, har jeg vel?

Tusle over til NetCom fra februar...

edit: endret måned... :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnet litt her nå... Den siste måneden har jeg ligget på 88 sms i snitt pr dag...

Mms fikk jeg ikke regnet ut.

Står på regninga di hvor mye du har sendt av hvert siste mnd! :banana:

Ehrm.... Neida, jeg har aldri påstått å ha et liv, har jeg vel?

Liv er fullstendig oppskrytt! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på regninga di hvor mye du har sendt av hvert siste mnd! :banana:

Men den er jo på mail bare... Finner jeg igjen den nå da tro?

Edit: Nei, den er på sånn efaktura ting... Må logge inn i nettbanken for å finne den da evnt

Liv er fullstendig oppskrytt! :ahappy:

mhm, nettopp ja! For tenk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den er jo på mail bare... Finner jeg igjen den nå da tro?

Edit: Nei, den er på sånn efaktura ting... Må logge inn i nettbanken for å finne den da evnt

Ah... jeg er sånn umiljøvennlig og gammeldags og papirlig jeg! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt OT, men seriøst; 88 sms per dag?? :whistle: Du e'kke god du *knis*

Har jeg noengang påstått det? :icon_redface::D *se på tlf nå, og siden jeg våknet for 1 time siden har det visst blitt sendt *telle* 6 sms, og det gir seg nok ikke der. Og alt er seriøse ting liksom!

(sant carma?? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg noengang påstått det? :icon_redface::D *se på tlf nå, og siden jeg våknet for 1 time siden har det visst blitt sendt *telle* 6 sms, og det gir seg nok ikke der. Og alt er seriøse ting liksom!

(sant carma?? :))

ÅÅåååh jah! *kikke etter* Vi har faktisk snakket om shopping! Det er det ikke ofte vi gjør! I negativt fortegn her da, men likevel shopping! Og litt monstre... og når vi skal møtes... og sånn... Blir fort noen mld da! Normale mennesker ville kanskje ringt, men jeg liker IKKE å snakke i tlf så sånn stort sett velger jeg å sende 30 mld for å få sagt det jeg skulle isteden.... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...