Gå til innhold
Hundesonen.no

Konsertbilder


Aina&Kaizer

Recommended Posts

Jeg skal på konsert i morgen kveld og har lyst til å prøve meg på noen bilder...

Jeg har et Canon EOS 400D, kit-linsa (18-55mm) og et canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS. Hvilket bør jeg bruke?

Så er det dette med innstillinger... Jeg kan jo ikke bruke blits, så regner med at jeg må ha nokså høy ISO for å kunne ha rask nok lukkertid? Og hva med blenderen?

Noen som har tips til en noob? :whistle:

edit: Endret noen ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på konsert i morgen kveld og har lyst til å prøve meg på noen bilder...

Jeg har et Canon EOS 400D, kit-linsa (18-55mm) og et canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS. Hvilket bør jeg bruke?

Så er det dette med innstillinger... Jeg kan jo ikke bruke blits, så regner med at jeg må ha nokså høy ISO for å kunne ha rask nok lukkertid? Og hva med blenderen?

Noen som har tips til en noob? :whistle:

edit: Endret noen ord.

Hvis du får ha med deg kameraet ville jeg gått for 18-200 linsa. Isoen bør nok stå på maks, enten 1600 eller 3200 avhengig av hva kameraet ditt takler. Blenderen på lavest mulig tall ift brennvidden. Så få du se hvilken lukker du får til å ha ift det.

Lykke til :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lov med kamera. :ahappy: Jeg har i alle fall sett mange som har med kamera (både kompakt og speilrefleks) på alle andre konserter jeg har vært på der, og alle de kan umulig komme fra aviser o.l. Og det står ingenting på hjemmesiden eller billetten om at det ikke er lov å ta bilder.

Takk for tips, tulletroll! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...