Gå til innhold
Hundesonen.no

Blør fra klørne

Recommended Posts

Jeg pleier å gå ca.1-2timers tur med mopsen min hver dag, som regel blir det tur på asfalt siden jeg ikke alltid har tilgang til bil og det ikke er stier i nærheten. Problemet er da at mopsen min har det med å "subbe" litt når hun begynner å bli sliten og hun sliter derfor ned sine to midterste klør ganske mye, spesielt toppen. I helgen begynte hun å blø fra de igjen og akkurat nå er jeg litt rådvill. :) Jeg har prøvd å ha på neglelakk før vi går ut og det har hjulpet litt.. Jeg har også kjøpt to skinnlabber til henne, men det ble for travelt for henne og hun begynte til slutt å halte (noe hun pleier å gjør når hun ikke vil gå), skinnlabbene var for klumpete og stive.. Finnes det noe tynnere labber med skinntupp kanskje?! Jeg har aldri klipt de klørne før så det er ikke fordi jeg klipper de for kort heller.

Jeg elsker turene våre, men vil ikke dra henne med om hun har vondt for å gå.. Ikke at hun viser noe tegn på smerte,men likevel. Hvor lang tid tar det før de er vokst ut igjen?

Ellers får hun bare tørrfor (Royal canin) og hun får fiskeolje hver dag.

Tips please?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange slags mykere potesokker, bare å se litt etter i forskjellige dyrebutikker, og så kan man jo evt forsterke dem litt i tuppen selv med å sy på litt dongeri-stoff eller noe slikt. :whistle: Lykke til, og håper du finner en bra løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...