Gå til innhold
Hundesonen.no

Bur

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Miss mini blue dior(ble det rett?): Du skriver at du bruker bur fordi valpene ikke er helt renslige ennå, men at du allikavel har "hundedo" inni buret som du må vaske. HVORFOR lar du ikke valpene gå løse da? Du må jo vaske opp etter de uansett. Er det ikke bedre om de da får muligheten til å flytte på seg i løpet av natta,og kanskje gjøre ifra seg for så å slippe å ligge rett ved siden av det etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.6k
  • Created
  • Siste svar
Miss mini blue dior(ble det rett?): Du skriver at du bruker bur fordi valpene ikke er helt renslige ennå, men at du allikavel har "hundedo" inni buret som du må vaske. HVORFOR lar du ikke valpene gå løse da? Du må jo vaske opp etter de uansett. Er det ikke bedre om de da får muligheten til å flytte på seg i løpet av natta,og kanskje gjøre ifra seg for så å slippe å ligge rett ved siden av det etterpå?

De gjør jo ikke fra seg; hun er jo ute og lufter hver tredje time..! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Huldra, disse valpene er LEKK! De luftes i et bankende kjør og gjør fra seg inne likevel - så derfor må buret vaskes...

Uffda! Lukter urinveisinfeksjon lang vei spør du meg.. -for jeg tror ikke det er normalt at valper på 8 og 9 uker pleier å tisse inne.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig du oppnår med å bruke bur som du ikke kunne ha oppnådd uten?

Næmmen LinKr da, har du ikke skjønt det? Snille, lydige hunder som ikke tisser annet enn på aviser, i buret, og da behøver man ikke vaske andre steder i huset enn...akkurat...i buret (avisene kaster man).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje valpene ikke har lært seg klokka enda?

Treige valper - det henger sikkert en moderne digital variant på burveggen... Alle gamle hundetanter VET jo at det må tradisjonelle klokker til...

Hva er det egentlig du oppnår med å bruke bur som du ikke kunne ha oppnådd uten?

Flinke LinKr - dette lurer jeg også på, i tillegg til et par andre ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti poeng til deg, når ett tema har dabba av

begynner man gjerne på noe nytt.

Hvem har sakt noe om at jeg oppnår mere med bur bruk, har sakt at det er flere metoder som funker like bra

verken mer eller mindre..

wow jeg ser etter de minste hver 3 time ca, ja det er unormalt når man har valper eller barn i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sakt noe om at jeg oppnår mere med bur bruk, har sakt at det er flere metoder som funker like bra

wow jeg ser etter de minste hver 3 time ca, ja det er unormalt når man har valper eller barn i hus.

Okei! Men DA skjønner jeg! :) Du mangler rett og slett, ganske enkelt, helt simpelt MOTARGUMENTER mot burbruk? For får du nok av disse motargumentene, da skjønner du jo at ikke alle metoder er like OK, og dermed kommer du til å bytte metode, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet*

Hvorfor jeg bruker bur har jeg vel sakt enn del ganger nå...

Hvor? Jeg kan ikke finne det. En GOD fornuftig grunn til at du bruker bur.

Hundedo ja. Snart begynner vel hunder i bur å kreve hybelkjøkken og TV-stue også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen kjære deg: hvorfor i h***** stenger du valpene inne i et bur da når du klarer av med det uten? Hvorfor, hvorfor, hvorfor??? Fordi det er naturlig for valper å være innestengt på en halv kvadrat med "do" i hjørnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være rimelig bortskjemt om man mener at en debatt som har gått høyt i nærmere to år har "dabba av" - snarere vil jeg påstå at enkelte av debattantene (som deg) sliter stadig hardere med å finne saklige argumenter for bruken av bur som de helt ukritisk starter med uten å engang vite hvordan buret havnet i hus...

Der har du gått glipp av POENGET - poenget med stor P, stor O, stor E, stor N, stor G, stor E og stor T.

Dessverre.

POENGET er ikke at man kan komme i mål (i ditt tilfelle å "få stuerene hunder") ved å bruke BUR til dem - det er at det er unødvendig, uempatisk, tegn på latskap og inkompetanse - og en særdeles lite hyggelig utvikling i dagens hundehold. Det har denne debatten dreid seg om i flere og femti sider.

Jeg håper du ikke har barn. Hvis du tar dem ut og lufter dem hver 3 time, eller vekker småunger hver 3 time for å sende dem på badet eller sjekke bleier, så vil forhåpentligvis alarmklokkene begynne å ringe høyt og intenst, både her og der...

Dessverre har ikke dyr samme rettsvern eller rettigheter som unger her i landet - da ville vi selvsagt ha sluppet denne tragiske diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du ikke har barn. Hvis du tar dem ut og lufter dem hver 3 time, eller vekker småunger hver 3 time for å sende dem på badet eller sjekke bleier, så vil forhåpentligvis alarmklokkene begynne å ringe høyt og intenst, både her og der...

Lotta da, nå har du missa et poeng her. Man lufter/vekker ikke barn hver tredje time, man gir dem aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Men DA skjønner jeg! :) Du mangler rett og slett, ganske enkelt, helt simpelt MOTARGUMENTER mot burbruk? For får du nok av disse motargumentene, da skjønner du jo at ikke alle metoder er like OK, og dermed kommer du til å bytte metode, ikke sant? :)

Ups glemte meg litt :) , har fått bra pm fra SusanneL om bur bruk.tenkte utomatisk at det var her i denne tråden

Og jeg har da ingen intetsjoner om og bruke bur (dørene igjen) siden dette er en negativ ting.

Dette blir det slutt på. :rolleyes:

Ja vil ha bur der, men de vil kunne gå fritt som hu eldste.

Jo har barn, en på 5år og er gravid med nr to

sefølgelig ser jeg til guttungen på natta, men vekker da han ikke.

Dobbeltpost & fikset quoting mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har pia di i ett knøttlite bur du mens du snorker på sofan hele døgnet :)

Nei, sofan er for liten for meg, jeg bruker hele dobbelsenga!

Ups glemte meg litt :) , har fått bra pm fra SusanneL om bur bruk.tenkte utomatisk at det var her i denne tråden

Og jeg har da ingen intetsjoner om og bruke bur (dørene igjen) siden dette er en negativ ting.

Dette blir det slutt på. :rolleyes:

Ja vil ha bur der, men de vil kunne gå fritt som hu eldste.

Hva skjer'a? :) Flott at du ikke vil bruke bur mer, men hvorfor må alle diskusjonene jeg har deltatt i i dag, plutselig ende sånn på denne måten?? :D

Ellers er det TOPPERS om du kutter ut burbruken! :D All ære til deg for det, og spesielt for å tørre å snu så brått i en sånn debatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo har barn, en på 5år og er gravid med nr to

sefølgelig ser jeg til guttungen på natta, men vekker da han ikke.

1 barn på 5 år, 1 på vei, 1 valp på 6 mnd, 1 på 8 uker og 1 på 9 uker - og plutselig skjønner jeg hvorfor du bruker bur - uten at du behøver å si noenting som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer'a? :) Flott at du ikke vil bruke bur mer, men hvorfor må alle diskusjonene jeg har deltatt i i dag, plutselig ende sånn på denne måten?? :)

Ellers er det TOPPERS om du kutter ut burbruken! :) All ære til deg for det, og spesielt for å tørre å snu så brått i en sånn debatt. :)

Ingenting tingeling

1 barn på 5 år, 1 på vei, 1 valp på 6 mnd, 1 på 8 uker og 1 på 9 uker - og plutselig skjønner jeg hvorfor du bruker bur - uten at du behøver å si noenting som helst.

så si det du tenker..

Dobbeltpost mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...