Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan jeg hjelpe fuglen?

Synnikken

Recommended Posts

Var nettopp uti hagen en kjapp tur. Så pus hadde fanget en fugl. Katten var uintr nå, hadde rett og slett "planer" om å la nurket bare dø..

Men ja, til saken.

Jeg undersøkte pipp forsiktig med pose på hånden, ingen åpne sår. Kun VELDIG pjuskete,

Er en slik pitteliten sort fugl med oransje nebb, mulig noen hvite fjer innimellom. Dog veldig VELDIG pjuskete.

Er det noe jeg kan gjøre for denne lille?.. :twisted: Jeg har så dårlig samvittighet for å bare la den ligge der. Jeg flyttet den slik at den ikke lå så åpent til..

Noen akvtive fuglehjelpere som har tips å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vel ikke kalle meg noen fugleekspert, men har vært borti en del forkomne pippiper etter hvert.. Jeg hadde sjekket om den har brukket noe, eventuelt skadet nakken/ryggen.. Plukk den opp å hold den i hånden (først med hånden rundt hele fuglen utenom hodet) og se om den holder hodet oppe selv, hvis ikke kan den ha skadet nakken.. La den så sitte i åpen hånd, og se om den klarer å sitte selv, eventuelt om den tipper eller på andre måter sliter med ballansen..

Er fælt å si det, men om den ikke kommer seg på lenge, eller har store skader, så er det beste å ta liv av den.. Dyrleger kan gjøre lite med så små pippiper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...