Gå til innhold
Hundesonen.no

Evje & Omegn --- Svart Dobermann tispe forsvunnet!


Inustaff

Recommended Posts

Inka / Piraya på 4 mndr er forsvunnet fra sin eier fra Haugen ved Evje!

Inka var med en eldre hund og lekte rundt stallområdet,og plutselig var det bare en hund der.

Det er mange som vet om,og leter etter Inka...likevel må ordet spres!

Det er en evig stor skog og vi ber folk holde øynene åpne,og spre ryktet til venner/kjente i det området slik at hun lettere kan komme til rette.

Hun forsvant i 11.00 tiden igår formiddag,og kan ha gått hvor som helst.

Håper hun blir funnet snart,nettene er kalde,og det er ikke noe sted for en valp i skogen!

SPRE ORDET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp sms om at Inka er funnet i god behold!Jeg ble så glad at jeg nesten er på gråten...Har tenkt på henne siden jeg fikk beskjeden,og vært helt utav meg.Sånn er det og være "Mormor"...Huff!

Alt vel iallefall...Jeg er spent på å høre mer senere om HVOR hun var og hvem som fant henne...

Herlig slutt var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en lærepenge for oss alle, aldri la hundene være løse uten oppsyn !?

Jepp..Det er nummer 1!

Klart alle kan være uheldig og miste hunden sin,men jeg blir litt irritert på enkelte som med vitende vilje "lar hunden bare løpe rundt" og stoler på at den blir der den er...Spesielt valper kan man aldri stole på,men også voksne hunder kan finne på å stikke av om de ikke ser eieren og føler seg feks forlatt og føler de behøver lete etter eier.

Man slipper ikke en unge som nettopp har lært og gå på lekeplassen alene,og derfor slipper man heller ikke en valp utav synet.Men når det er sagt er jo barn,og dyr utrolig kjappe,og valpen skal her ha vært tilstede ene øyeblikket for så å ha vært borte i det andre...

Godt det endte bra,håper det blir en lærepenge om at valper er utilregnelige og har like gode forsvinningsnummer som enkelte barn i butikker/shoppingsentre osv...

Små eventyrere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...