Gå til innhold
Hundesonen.no

HD prosent

Gjest

Recommended Posts

Statistikken for den enkelte rase kan man lett se på dogweb.

Prøvde nå, men fikk det ikke helt til.

Kom til at jeg hadde skrevet inn rase og så HD, men manglet visst et program for å få det vist.

Noen andre som kan sjekke på welsh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Jeg har stor tro på at dette tvert imot vil dra frem useriøse oppdrettere som holder på et par-tre år før de bytter rase og miljø..

Rett og slett fordi de ser at de kan håve inn et par høvdinger ekstra pr. hund..

Skal noe slikt fungere må pengene settes på en ordentlig depositumskonto og kun kunne tas ut når oppdretter og valpekjøper er enige.. I praksis umulig opplegg.

Du har også de oppdretterne som går personlig konkurs i mellomtiden..

Jeg er uenig. Jeg tror tvert i mot at dette gavner avlen i stor grad. Det er selvfølgelig derfor jeg har gjort det selv. Jeg har tatt 1000kr i depositum, dette er penger som de ikke får tilbake om de ikke røntger hunden, eller som jeg beholder om jeg får røntge hunden for dem på min regning. En skriftelig avtale er nødvendig som trygghet for kjøper og selger. Selvfølgelig har ikke kjøper noen garanti for at jeg ikke er blakk den dagen han har røntget hunden sin, men det er ikke vedkommendes problem for vi har jo en skriftelig avtale som sier noe om dette. Ergo skal valpekjøperen få sine 1000kr. Jeg selger valpene med garanti også jeg, ingen valpekjøper kan vite om jeg har kjøpesummen klar på konto den dagen de evt kommer å leverer tilbake hunden, det må man jo bare stole på at vi klarer å løse i fellesskap siden vi har en avtale på det også..

Når det kommer til det scenarioet som Huldra beskriver så ser jeg ikke helt problematikken jeg, for om hunden avlives pga sykdom eller skade så vil jo valpekjøperen få igjen kjøpssummen (inkl depositumet) fra forsikringen. Hvis en hund fra meg ble syk og døde som forsikringen ikke dekket, ville de fått tilbudet om en ny valp, ikke depositumet på 1000kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde nå, men fikk det ikke helt til.

Kom til at jeg hadde skrevet inn rase og så HD, men manglet visst et program for å få det vist.

Noen andre som kan sjekke på welsh?

Den enkleste måten å gjøre det på:

Åpne Dogweb..

Søk opp et eksemplar av din rase (Søk i hundedatabasen)

Gå til Avkom, og velg Avkom statistikk.

Nederst får du da statistikken for rasen siste 10 år :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er trist å se hvor lave røntgentall det er å se på min egen rase. Nå virker det ikke som HD/AD er et veldig stort problem på rasen, siden av de få som røntges så er en veldig stor andel fri, men skulle likevel sett at flere ble røntga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere går inn på dogweb, får man opp følgende liste:

-mine favorittraser

-søk i hundedatabasen

-oppdateringer i databasen

-HD/AA statistikk

Hvis dere går inn på HD/AA statistikk, får dere til å åpne filen da? Jeg får nemlig beskjed om at filtypen er en "NKK-fil", haha! Noen smarte hoder i nkk som har gjort noe glupt, eller er problemet hos meg, eller finnes det faktisk en filtype som heter nkk? :poke: Hadde jo vært fint å få sett den statistikken der da, og det kunne jo svart på flere sine spørsmål her.. :whistle: Utrolig tungvindt å åpne den via excel i alle fall.. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere går inn på dogweb, får man opp følgende liste:

-mine favorittraser

-søk i hundedatabasen

-oppdateringer i databasen

-HD/AA statistikk

Hvis dere går inn på HD/AA statistikk, får dere til å åpne filen da? Jeg får nemlig beskjed om at filtypen er en "NKK-fil", haha! Noen smarte hoder i nkk som har gjort noe glupt, eller er problemet hos meg, eller finnes det faktisk en filtype som heter nkk? :innocent: Hadde jo vært fint å få sett den statistikken der da, og det kunne jo svart på flere sine spørsmål her.. :jump: Utrolig tungvindt å åpne den via excel i alle fall.. :poke:

Jeg får den heller ikke opp. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...