Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor MH teste en hund ?


Jane

Recommended Posts

Takk for svar, IngridM.

Jeg har ikke turt å spurt engang om en slik avtale du snakker om, trodde det var null sjanse i verden for at jeg skulle fått MH teste hundene mine nå. Men nå ga du meg et lite håp, takk :whistle:

Bare stå på, ingeting er umulig :whistle: De fleste her i norge som har kupperte hunder, spør om en sånn avtale, eller drar til sverige. I sverige så har de ikke samme lover å regler som her i norge. Men vet ikke hvordan de er på uregistrerte hunder da.

Lykke til hvertfall, du møter sikkert noen A4 folk som bare følger regler, men det er garantert noen som er villige til å hjelpe deg, så ikke gi opp :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Om du er fornøyd med en uoffisiell test, Jane, så tar vel både Østlie og Forsvarets hundeskole inn private hunder for testing. Østlie vet jeg gjør det, Forsvaret er jeg litt usikker på om de gjør for "hvem som helst", eller om de bare tester private hunder de vurderer å kjøpe. Men det er kanskje greit å høre? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er mest brukbart for min egen del med tanke på å MH-teste hundene er å se på avreagering, nysgjerrighet og selvstendighet vs valg av kontakt med meg.

Også er det spennende å se når en tester et helt kull å se hvor jevnt det er. Likheter og ulikheter og diskutere i forhold til avl og miljø påvirkning. Men det har jo oppdretter enda mer nytte av.

Jeg føler jeg er med på å gjøre en positiv innsats for rasen hvertfall ved å MH-teste slik at oppdretter får en oversikt over avlsmaterialet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...