Gå til innhold
Hundesonen.no

Kameralinse

Izziebelle

Recommended Posts

Jeg har et Canon EOS 450D kamera og har kun et objektiv det som fulgte med et 13-55 mm. Linsa er bra nok for mitt bruk men den har jo tidenes dårligste zoom. Så nå er jeg ute etter ei ny linse, men aner ikke hva jeg skal velge.

Noen som har noen tips? Den må ikke være fryktelig dyr og jeg er ikke kresen på annet enn at den skal være minst like god som standard linsa men med bedre zoom.

Takk :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha et objektiv som skal erstatte det du har fra før av, bør du kjøpe et allroundobjektiv, f.eks. 18-250 mm. Da kan du ta bilder av både bygninger, landskap, portrettbilder, bikkjer i fart, blomster og det meste annet man har behov for, så lenge lysforholdene er greie nok. (Jeg har et 18-250 mm til Pentax + et par fastobjektiv som jeg bruker når jeg på forhånd vet hva jeg skal ta bilde av, og ikke trenger den fleksibiliteten som det andre objektivet gir meg.)

Akkurat hvilket du skal kjøpe, kommer an på hvor mye penger du har tenkt til å bruke - de kommer fra en tusenlapp (Tamron) til 25 000 liksom. Som oftest er det slik at jo mer betaler, jo bedre objektiv får du. Se litt på blendertall, for det er en fordel å kunne ha så lavt blendertall som mulig - men da blir det jo også dyrere. Siden du har Canon har du jo heller ikke innebygget bildestabilisator, og da må man sikkert litt opp i pris for å få det også. Sjekker du japanphoto.no, finner du flere ulike allroundobjektiv under både Tamron og Canon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke ,Canon EOS 450D har innebygget bildestabilisator. :wub:

Det stemmer vel ikke helt...

Klipp fra produktomtale:

Bildebrikke:

Type bildebrikke: CMOS Brikkestørrelse: 22.2 x 14.8 mm (APS-C)

Cropfaktor: 1.6

Oppløsning horisontalt: 4272 piksler

Oppløsning vertikalt: 2848 piksler

Produsent: Canon

Bildestabilisator på brikke: Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...