Gå til innhold
Hundesonen.no

Øyeoperasjon

Victoria

Recommended Posts

Heisann. Idag var vi ho dyrlegen med Gulla, fordi det har virket som om hun har hatt litt vondt på øyet i det siste. Vi fikk dette bekreftet da det var en rift, og en liten bettenelse på den riften. Vi fikk 14 dagers antibiotika kur som skal ordne det. Men, det dyrlegen ogsp så, var at hu har to grå "flekker" på øynene, som følge av at den nedre øyelokketruller seg litt inniover, og det derfor ligger å gnisser hår inne på øye konstant. Hun sa at Gulla mest sansynlig ike var spesielt plaget med dette nå, men det kunne være lurt å operere det for at hun ikke skal bli plaget av det senere.

Så, derfor lurer jeg på om noen har gjort det samme før?

Jeg lurer og på hvordan det er å legge hunden i narkose flere ganger på kort tid?

Hun var i narkose i sommer da hun trakk tenner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv på en klinikk hvor vi utfører drøssvis med øyeoperasjoner ( veterinæren har spesialisert seg på øyne ). Vi opererer katarakt, flytter spyttkjertelen opp i øyet slik at hunder med KCS kan fungere igjen. Entropion/Ektropion osv.

Vi opererer alle hundene i gassanestesi, og er ikke redd for å legge samme hund i anestesi flere ganger på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :whistle: Takk for betryggende ord!

Hun vetrinæren vi var hos er jo spesialist på dette her, så stoler jo på hun, men man er jo alltid litt bekymret.

Hun sa noe om at hun måtte snitte opp øyelokkene, og formisnke de.(tror jeg) virker det kjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble operert for Entropion. Skremmendes å se på men han fikk flott behandling av både vetrinær og en god dose med smertestillende. Høres ut som øyelokket til din hund er for løst--så da kan det være Entropion du mener?Nå er jeg ikke utdannet vetrinær så jeg gjetter bare

Vi var på Lørenskog dyreklinikk og fikk en flott dame som har spesialisert seg på øye og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...