Gå til innhold
Hundesonen.no

Beskytter meg


nemi3,47

Recommended Posts

Hei! Jeg har en cocker tispe som ofte (i følge det jeg tolker iallefall), føler ett behov for å beskytte meg spesielt når vi er ute alene. Hun kan virke litt agressiv mot andre som kommer for nær, eller hvis de våger å snakker til meg. Jeg klarer ikke tolke helt om hun er sint eller usikker, men det edner opp i masse bjeffing og støy. Jeg vet jo dette ikke er helt unormalt for denne rasen, men hun har vært sånn helt siden vi fikk henne som valp. Dyrlegen min mener hun ser litt dårlig, men det forklarer ikke hele oppførselen hennes. Er det noen som har kjenskap til denne type problematikk, og gjerne noen gode råd om hvordan jeg kan få henne til å forstå at hun ikke trenger å passe på meg?? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Hva gjør at dyrlegen din mener hun ser dårlig? Er hun f eks øyelyst? Hvor gammel er hunden? Hva gjør at du mener det er noe annet i tillegg til evt dårlig syn som forklarer oppførselen hennes? Har du hørt om noen hunder fra samme oppdretter har reagert likens på fremmede folk? Og reagerer hun likens på kjente folk før hun ser/lukter at hun kjenner de?

Mange spørsmål her, men det er fint å få oppklaring i en del ting før man evt begynner å spekulere. :hmm:

Har forresten sendt deg en PM, sjekk innboksen din. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...