Gå til innhold
Hundesonen.no

Fantastisk dørmatte!

Silje

Recommended Posts

På NKK Hamar i 2006 var det en stand der de hadde noen fantastiske dørmatter! De sugde til seg alt, og tilogmed grus ble sittende fast i den.

MEN hvor i heiteste huleste finner jeg dem! Og jeg har klart å glemme navnet på dem også! Kan noen med enorme google-talenter finne dem? eller noen som husker hva de heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er samme vi har på hytta (scroll til nederst på siden). Kjøpte den på en messe hvor mannen skrøt den opp i skyene. Det skulle liksom ikke bli merker på gulvet etter vi hadde tørket beina på matta, men det blir det. Vi har en stor i yttergangen og en liten i innergangen, det hjelper vel ca like mye som en vanlig dørmatte.

Han som demonstrerte matta hadde på seg sko uten noe spor i, tråkket i søle og så på matta. Det var tørt og fint etterpå. Så tror matta funker best på slike sko i tilfelle. Men jeg liker den store fordi den er stor, har masse plass å sette fra seg våte/skitne sko på :aww:

Eehm, glemte linken: http://www.floortec.no/index2.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en slik dørmatte på hundeutstilling og den er helt super, mener den er produsert i danmark, men jeg husker ikke hvem som er produsenten. Har sett samme dørmatte på bolig og hagemesser også. Og er du heldig så kanskje den selges på de store utstillingene som er igjen for i år. Uansett så er det ikke samme dørmatte som det er linket til over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mattene jeg har ligner på den i linken til lijenta. Jeg bruker faktisk den matta de første ukene i valpekassa da den er så myk og god, og tispene ikke klarer å grave ned valpene i den og den trekker til seg mye fuktighet uten å bli bløt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trekker denne kun til seg våte ting? Eller også det tørre, som feks kattesand?

I følge den demonstrøren som vi møtte på hamar så skulle alt bli liggende igjen i matten ja.... og vi fikk teste selv også, og det fungerte jo!

Har du og ett katteskinn som drar ut sand fra kassen sin :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...