Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi kaster oss på hesten igjen


LeneG

Recommended Posts

Jeg så ikke noe poeng å begrunne det videre. Og jeg gidder ikke å kaste meg ut i en diskusjon med rasefantaster som går helt av skaftet hvis jeg sier et skeivt ord om deres rase, og skal fortelle meg hvor feil jeg tar. Jeg vet godt selv hva og hvor mye jeg har opplevd, sett, hørt og lest.

For øvrig vil jeg da ikke si at uttalelsen min er særlig omfattende, snarere tvert i mot :wub:

Da tar man dette utsagnet med en klype salt. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Vet at Kooiker har blitt nevnt tidligere her, og jeg vet også at LeneG ikke ønsker den rasen. Men det var jo endel som sa at det er mye problemer med gemytt der osv. osv. tja nå har ikke jeg så veldig mye erfaring.

Men har nå møtte min første kooiker og dens eier. Dette var en real gentleman, 100% rolig og under full kontroll (han gikk løs). Og jeg måtte jo selvfølgelig spørre henne om gemyttet på disse hundene. Og i løpet av sine 7 år som kooiker-eier hadde hun kun møtt en litt ustabil hund. Og det har jo blitt en del når man eier en hund av den rasen, som i tilllegg ikke er så vanlig.

Dette er ikke for å si at kooikeren har verdens beste gemytt osv. Men kun for å dele et annet synspunkt på den rasen. Selv vil jeg fortsette å få mer erfaring på det området for å kunne vurdere neste gang jeg skal ha hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke noe poeng å begrunne det videre. Og jeg gidder ikke å kaste meg ut i en diskusjon med rasefantaster som går helt av skaftet hvis jeg sier et skeivt ord om deres rase, og skal fortelle meg hvor feil jeg tar. Jeg vet godt selv hva og hvor mye jeg har opplevd, sett, hørt og lest.

For øvrig vil jeg da ikke si at uttalelsen min er særlig omfattende, snarere tvert i mot :)

Da hadde det vært interessant å høre hva det er du har opplevd som gjør at du advarer folk å skaffe disse rasene da vet du, for eksempel golden retriever som jeg vurderer som hund nr.2 :lol: Og i det hele tatt hvilke raser det er du snakker om. Å avfeie folk som "rasefantast" fordi man etterspør litt mer spesifikk info, det bør man holde seg for god til!

Forøvrig er det 52 raser i Gr.5 Spisshunder, alt fra gjeterraser til jakt-, miniatyr- og polarraser. Skjønner ikke hva jeg tenkte på da jeg sa at den uttalelsen din var en smule omfattende? For ikke å glemme golden og berner sennen. :whistle:

Beklager, enda en avsporing... :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...