Gå til innhold
Hundesonen.no

Oscar, Tequila og Leah


Baby

Recommended Posts

Finner ikke igjen innleggene jeg hadde fra før på din hund jeg...

Jaja, jeg får starte på nytt da. :ahappy:

Oscar er 4,5 år gammel og nykastrert. :P

Han er for stor i forhold til rasestandarden så han ble tidlig pensjonert utstillingshund.

Vi begynte med Agility og det er noe han syns er knallmoro, men desverre viste det seg at han har HD grad E med forkalkninger, samt Patella luksasjon grad 1 på det ene kneèt så da ble agility lagt på hylla. Isteden går vi blodspor og lydighet, har såvidt konkurrert i både vanlig lydighet og konkurranselydighet. Desverre så har vi ikke klart sølvmerke ettersom vi har slitt endel med fellesdekken pga at han er så glad i tisper og reiser seg så fort han enser en tispe. Jeg håper at kanskje det kan bedre seg nå da.

I fjor fikk han også bilyd på hjertet, men vi merker heldigvis ingenting til verken det eller HD'en hans. Dvs, begynte å merke at han hadde litt vondt i vår, men så begynte vi på ledd-foret til Hills, og etter det så forsvant smertene hans igjen, så det fungerer virkelig. :ahappy:

bilde_028.jpg

Tequila er lille prinsessa vår. 3,5 år gammel. Hun ble kjøpt i håp om at hun kom til å bli en god utstillingshund og forhåpentligvis avlshund, men sånn ble det nå en gang ikke. Hun begynte tidlig å halte, og 10 mnd gammel fikk jeg bekreftet misstanken om at hun har Patella luksasjon på begge bein, stilte henne på noen utstillinger, men fikk alltid blått eller gult pga bakbeinsbevegelsene hennes.

I fjor sommer ble hun operert i begge beina, hun ble fort frisk igjen. :hug: Nå vises det ikke på henne at hun er operert, for første gang kan hun løpe rundt, hoppe over bekker, og LEKE uten smerter. Hun har egentlig aldri vært en hund med fart i, men nå får hun jammen vist oss hvordan hun kan ha det moro. :lol: Hun har også blitt stilt på et par utstillinger i sommer, og skal stilles på en til til neste helg bare for moro og hun har fått en rødsløyfe, den er jeg veldig fornøyd med. :lol:

For snart et år siden så begynte å hun å plages med øynene sine, det var betennelser og flekker på øynene, hun gikk på diverse øyesalver, men så fort vi sluttet så kom det tilbake igjen. Det viste seg at hun har KCS (tørre øyne) og må belage seg på å bruke en spesiell salve resten av livet. Vi bruker den i perioder nå, samt metacam om hun får vondt.

bilde_042(2).jpg

Leah er straks 16 mnd gammel og er det nye håpet. :) Det ser veldig lovende frem til nå. Hun har fått noen blåsløyfer for hun har vært litt treg i utviklingen, men nå begynner det å komme seg. Forrige helg og denne helga så fikk hun sine føreste CK'er. :)

Hærlig, snill og energisk liten jente. Selvfølgelig verdens vakreste i mine øyne. Vi får se om det kanskje blir valper om et års tid. :) Er stadig på utkikk etter en lovende kandidat til henne, men det er vanskelig, for jeg er veldig kresen. :P

Hun er en veldig lettlært liten frøken, og det spørs om jeg ikke lærer henne diverse triks fremover, for hun tar ting veldig kjapt. :P

5535_150377400459_702585459_3982633_4625382_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :lol:

Oscar har hele livet vært en veldig hormonell hannhund, og det har til tider vært slitsomt, men jeg har da håndtert det. Det eneste er at vi sliter veldig med fellesdekken for det står bare en ting oppi hodet hans damer. Derfor har vi enda ikke klart å bestå klasse 1, alle andre øvelser er null problem, men det var denne fellesdekken da.

I tilegg så har han siden han var 1-1,5 år omtrent blitt mer og mer sinna på andre hannhunder, han har rett og slett blitt veldig hannhund-agressiv, og det er jo slitsomt at han ikke kan hilse på andre hannhunder, ikke kan se på de omtrent uten å prøve å fly på de.

Så nå i sommer bestemte jeg meg for å ta det drastiske steget og kasterere gutten. Og det ble gjort fredag for en uke siden, det hele gikk veldig fint. Han var i toppform to timer etterpå han. I helgen har han vært med på utstilling, og han er roligere, har hilst på endel hannhunder uten en eneste reaksjon fra hans side, noen har han knurret på, men det er tross alt bare en uke siden og litt tid må han jo få. Jeg syns det er helt utrolig at jeg allerede ser forberedninger.

Kanskje så hjelper dette på hormonene hans så han ligger under fellesdekken også, det får vi se. ;)

I går var vi en tur hos dyrlegen for et sting hadde gått opp og det vesket litt, han har nok vært borti det uten at jeg har sett det. Hjem fikk vi med oss en skjerm og resept på antibiotika som han skal gå på i en uke. Det så ikke betent ut, men vi vet jo alle hvor mange bakterier det er i en hundemunn så han fikk en kur før det gikk betennelse i det. :lol:

Han får også metacam som er betennelsesdempende.

6835_159848755459_702585459_4129643_1002921_n.jpg

Nå har begge jentene her i huset løpetid og det hele går egentlig helt uproblematisk, selv med ei som er høyløpsk nå. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...