Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordhordaland hundeklubb 29-30 august


MegaMarie

Recommended Posts

Da var man endelig hjemme etter en dag med masse øse-pøse regn i Nordhordaland :P Rett og slett en dag hvor jeg ville trodd hunden min kom til å ikke gidde å gå i det hele tatt pga regnet. Men vi hadde hellet med oss og fikk opplett akkuratt når vi skulle inn :whistle: Til tross for en utløping på banen, et par feil i slalomen og en litt treig hund endte dagen med 2.plass i Agility Hopp Liten Klasse 1 for oss :) Jeg er super duper fornøyd, for målet for dagen var bare å komme oss igjennom banen uten å bli disket!

I tillegg trente vi litt på vippen utenfor banen. Vippen er noe Blondie har vært redd for, og de 2 siste treningene har vi trent litt vippe med henne, og hun stod bom fast oppå den vippen og var omtrendt ikke redd i det hele tatt :) Jeg kan se for meg at vi startet Agility med henne også om ikke lenge! Jeg som følte det kom til å ta år før det skjedde!

Gratulerer til alle andre fornøyde! Vet om noen her inne som gjorde det bra ihvertfall! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man endelig hjemme etter en dag med masse øse-pøse regn i Nordhordaland :whistle: Rett og slett en dag hvor jeg ville trodd hunden min kom til å ikke gidde å gå i det hele tatt pga regnet. Men vi hadde hellet med oss og fikk opplett akkuratt når vi skulle inn :P Til tross for en utløping på banen, et par feil i slalomen og en litt treig hund endte dagen med 2.plass i Agility Hopp Liten Klasse 1 for oss :) Jeg er super duper fornøyd, for målet for dagen var bare å komme oss igjennom banen uten å bli disket!

I tillegg trente vi litt på vippen utenfor banen. Vippen er noe Blondie har vært redd for, og de 2 siste treningene har vi trent litt vippe med henne, og hun stod bom fast oppå den vippen og var omtrendt ikke redd i det hele tatt :P Jeg kan se for meg at vi startet Agility med henne også om ikke lenge! Jeg som følte det kom til å ta år før det skjedde!

Gratulerer til alle andre fornøyde! Vet om noen her inne som gjorde det bra ihvertfall! :P

Gratulerer så mye :P Jeg lurer på om jeg så deg i dag? Når jeg snakket med Stine? :)

Med oss så gikk det ikke så veldig bra. Elendige forhold. Jeg har aldri vært på en så dårlig bane (jeg hadde aldri vurdert og trent der en gang...).

Jeg gjorde endel førerfeil, så vi fikk 206 poeng. Hun fikk null på neseprøve. Der plukket hun opp en pinne, før hun tok rett (visste veldig godt hvilken som var rett). Så der ble det null. Pluss null på apportering med dirigering. Der bevegte jeg meg et par cm ved innsitten, så det ble null :P

Man værer så lenge man lever *ler*. Vi tar det som en erfaring :)

... jeg vet også om ei som er veldig fornøyd i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss null på apportering med dirigering. Der bevegte jeg meg et par cm ved innsitten, så det ble null :)

Uschk, og derfor er lydighet kjipe greier. :whistle: Dere skulle stille i morgen også ja?

Erfaring er fint, regner med vi kommer til å bruke litt tid og noen konkurranser før vi begynner å få noe særlig poeng i A. Vi har jo unge hunder og er ferske selv i tillegg. Synes dere er flinke jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Marie og Blondie :) Dere er flinke. Fikk ikke sett dere i aksjon på banen, siden Marthe og Extra ble prioritert da :) Men nå ser jeg jo dere på trening så.... :P

Og grattis til Marthe med vel gjennomført LP elite :whistle: Dere er så flinke, at de nullene kan du bare glemme :P

Er selv veldig fornøyd i dag. Ace gikk som bare Ace kan, og sikret oss 1 plass i Agility klasse 2, og 2 plass i Hopp klasse 2. Dermed har vi nå ett opprykksnapp i både Ag og Hopp, til klasse 3. :P

Også gikk vi et kanonbra lagløp med resten av gjengen. Har fått med meg masse premier hjem i dag med andre ord :)

I morgen er det på'an igjen. Men da skal vi debutere i LP klasse 1. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :P Jeg lurer på om jeg så deg i dag? Når jeg snakket med Stine? :P

Med oss så gikk det ikke så veldig bra. Elendige forhold. Jeg har aldri vært på en så dårlig bane (jeg hadde aldri vurdert og trent der en gang...).

Jeg gjorde endel førerfeil, så vi fikk 206 poeng. Hun fikk null på neseprøve. Der plukket hun opp en pinne, før hun tok rett (visste veldig godt hvilken som var rett). Så der ble det null. Pluss null på apportering med dirigering. Der bevegte jeg meg et par cm ved innsitten, så det ble null :P

Man værer så lenge man lever *ler*. Vi tar det som en erfaring :whistle:

... jeg vet også om ei som er veldig fornøyd i dag :)

HÆ?!? Man kan da vel ikke nulle på øvelsen bare på grunn av smårusk på innsitten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ?!? Man kan da vel ikke nulle på øvelsen bare på grunn av smårusk på innsitten? :whistle:

Så vidt jeg forstår så er det fører som har forflyttet seg. Det er null både i bruks og lp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uschk, og derfor er lydighet kjipe greier. :) Dere skulle stille i morgen også ja?

Erfaring er fint, regner med vi kommer til å bruke litt tid og noen konkurranser før vi begynner å få noe særlig poeng i A. Vi har jo unge hunder og er ferske selv i tillegg. Synes dere er flinke jeg. :)

HÆ?!? Man kan da vel ikke nulle på øvelsen bare på grunn av smårusk på innsitten? :P

Så vidt jeg forstår så er det fører som har forflyttet seg. Det er null både i bruks og lp det.

Ja, det er strengt. Det skal jo være det, og skal man lære det skikkelig, så må man gå på noen smeller :o Jeg husker det fra nå av liksom *ler*. Det er strengt, men man skal jo skille ut de beste, så da må det bli sånn. Selv om det er surt :P

Heldigvis så hadde hun ikke fått en kjempe høy poengsum på den øvelsen uansett, for vi rotet det til. Vi hadde fått 6-7 hvis ikke jeg hadde beveget meg.

Jeg er kjempe fornøyd med "8" i elite, for det er vanskelig :) I hvert fall når man er en urutinert fører. Som alle andre, så må jeg igjennom det :P

Gratulerer til Marie og Blondie :P Dere er flinke. Fikk ikke sett dere i aksjon på banen, siden Marthe og Extra ble prioritert da :P Men nå ser jeg jo dere på trening så.... :P

Og grattis til Marthe med vel gjennomført LP elite :P Dere er så flinke, at de nullene kan du bare glemme :P

Er selv veldig fornøyd i dag. Ace gikk som bare Ace kan, og sikret oss 1 plass i Agility klasse 2, og 2 plass i Hopp klasse 2. Dermed har vi nå ett opprykksnapp i både Ag og Hopp, til klasse 3. :)

Også gikk vi et kanonbra lagløp med resten av gjengen. Har fått med meg masse premier hjem i dag med andre ord ;)

I morgen er det på'an igjen. Men da skal vi debutere i LP klasse 1. :P

Takk for det :P Det var jo premieutdeling når du skulle gå, så jeg fikk ikke sett :P Håper jeg får sett deg i morgen :whistle:

Gratulerer, igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :) Jeg lurer på om jeg så deg i dag? Når jeg snakket med Stine? :P

Hmm.. Jeg kan ikke helt huske det. Men regner med jeg ser deg i morgen der da?

Jeg kikket så vidt innom lydighetsbanen og den så ikke akkuratt noe bra ut, nei. Var det første gang i Elite klasse?

Gratulerer til Marie og Blondie :P Dere er flinke. Fikk ikke sett dere i aksjon på banen, siden Marthe og Extra ble prioritert da :P Men nå ser jeg jo dere på trening så.... :)

Takk :whistle: Kan da ikke si at vi er så flinke, men stor fornøyde er vi fordi om! Målet ble nådd! Og vi hadde det kjekt, noe som også er viktig!

Gratulerer til deg også med 3 super gode løp! Ace var i siget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disket i dag :/ Denne dommeren ventet ikke i det hele tatt med å diske om hunden løp av banen. Men ellers var Blondie flink syntes jeg ihvertfall :whistle: En vegring på tunellen fordi hun gikk forbi den, og noen feil i slalommen. I dag regnet det også når vi var inne, og pølsen lå ute. Men hun reagerte ikke på det.

Gratulerer til alle andre fornøyde i dag :) Bilder kommer!

Edit: Bilder kan dere se HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også på plass, men det gikk heller dårlig. Jeg kjente knapt igjen Tulla, det var ett eller annet som manglet. Sprut og piff og vilje eller noe sånt. Det resulterte i en rævva dårlig fart, men vi klarte å få en 3. plass, en 4. plass og en 7.plass i tillegg til en disk. Ikke akkurat noe god reklame for springere, haha! :)

Lurte på om jeg så deg, Only Blondie, men ser jo i albumet ditt at du var der - bilder av Tulla jo! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også på plass, men det gikk heller dårlig. Jeg kjente knapt igjen Tulla, det var ett eller annet som manglet. Sprut og piff og vilje eller noe sånt. Det resulterte i en rævva dårlig fart, men vi klarte å få en 3. plass, en 4. plass og en 7.plass i tillegg til en disk. Ikke akkurat noe god reklame for springere, haha! :ahappy:

Lurte på om jeg så deg, Only Blondie, men ser jo i albumet ditt at du var der - bilder av Tulla jo! :ahappy:

Jeg tror jeg så deg i noen løp om du var der. Er ikke sååå mange ukjente som kommer å går stevner der ute... :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også på plass, men det gikk heller dårlig. Jeg kjente knapt igjen Tulla, det var ett eller annet som manglet. Sprut og piff og vilje eller noe sånt. Det resulterte i en rævva dårlig fart, men vi klarte å få en 3. plass, en 4. plass og en 7.plass i tillegg til en disk. Ikke akkurat noe god reklame for springere, haha! :ahappy:

Lurte på om jeg så deg, Only Blondie, men ser jo i albumet ditt at du var der - bilder av Tulla jo! :ahappy:

Jeg så deg ihvertfall :hug: Lurte på om det var deg når jeg så dere i banen første dagen, og dagen etter hørte jeg at du sa Tulla når du skulle få henne mot et hinder, så da skjønte jeg at det måtte være dere ;D Jeg så hun hadde litt liten fart, men ellers var hun jo flink da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...