Gå til innhold
Hundesonen.no

Fersk valpeeier

lucy

Recommended Posts

Heisann!

En liten presentasjon av meg og min lille familie :rolleyes2: Jeg er en jente fra Bergen som deler leilighet med min sambo, to pusegutter og en liten Eurasiergutt som blir 14 uker i morgen. Valpen heter Igor, er fawnfarget og ble hentet fra Kennel Endless Eden i Sverige. Puseguttene er et huspusbrødrepar på 2 år.

Vi er kommet godt i gang med valpekurs og trening, og det går sakte men sikkert fremover. Etter at vi begynte på valpekurs med kun valper av typiske arbeidsglade brukshundraser, har det gått opp for oss hvor 'annerledes' Eurasieren (i hvert fall vår lille Eurasier!) er fra de typiske brukshundene. Men man kommer langt med tålmodighet, godt humør og gode godbiter ;) Vi har allerede et par grunnleggende kommandoer inne, og jobber nå mye med kontakt, innkalling, båndtrening og target.

I slutten av september skal vi på vår første utstilling, så et av målene mine er å få jobbet en del med 'stå' før det.

I tillegg til å gå litt på utstilling har vi tenkt å jobbe en del nesearbeid med Igor, skal på vårt første lille sporkurs i løpet av høsten. Planen er også å trene han til å bære kløv (drar en del på hytte i fjellet), gå på agilitykurs neste vår/høst og trene litt lydighet. Eurasiere er jo som sagt ikke typiske brukshunder, men håpet mitt er å i hvert fall få tatt bronsemerket :P

Har også laget en tråd om Igor under 'Din Hund'. Der ligger masse bilder av småen :)

Her er et bilde av Igor tatt for ca to uker siden

DSCN1761-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror spor er noe han kan trives godt med! Vi gir han gjerne maten utover plenen e.l, og da snuser han tålmodig og intenst til hver eneste lille bit er spist :) Vet vi har en Eurasier som er viltsporchampion her i Norge, så helt håpløse er de ikke :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...