Ida:) Skrevet 21. August 2009 Rapporter Share Skrevet 21. August 2009 Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder og skrive noen ord om min nye stolthet. Saluki jenta Vapours Khadeijah som så dagens lys i Finland den 12 juni. Kajsa som vi kaller henne til daglig har fem andre søsken, tre jenter og to gutter. Moren Noor Inca Alfa Romeo Giulia Frost er oppringlig fra Norge, og Tøfflus her inne er hennes oppdretter. Så det er takker være henne at ”lille” Kajsa har flyttet til meg og at en stor drøm endelig har gått i oppfyllelse Jeg var i Finland å hentet henne på tirsdag, så hun har ikke vært her i så mange dager. Syntes hun har funnet seg godt til rette både med oss tobente som bor her, dachsen Mira og katten Arnt. Som sikkert noen av dere fikk med dere, flyttet det en Saluki til oss i fjord høst. En omplasseringshund som er helt herlig på veldig mange måter. Det fungerte dessverre ikke, så jeg tok den tunge beslutningen om at hun måtte flytte tilbake til oppdretteren sin i vinter. Det var det aller beste for både Niki som hun heter og meg. Niki trives veldig godt hos sin oppdretter i Sverige sammen med sin mor, far og to søsken. Så kommer det noen bilder av frøkna..! Mira er stolt "storesøster" Skal bli flink til å legge ut flere bilder utover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iago Skrevet 21. August 2009 Rapporter Share Skrevet 21. August 2009 Så fin hun er! Gleder meg til å se mer Gratulerer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 21. August 2009 Rapporter Share Skrevet 21. August 2009 Så søt! Er litt forskjell på dachs og mynde, da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 21. August 2009 Rapporter Share Skrevet 21. August 2009 Awww, jeg bare elsker salukier Vakreste hundene på jord! Synes forresten langhåra dachs og saluki på en måte er litt like i ansiktet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tøfflus Skrevet 21. August 2009 Rapporter Share Skrevet 21. August 2009 Så søt! Er litt forskjell på dachs og mynde, da Neida, en dachs er bare en saluki med litt kortere bein Grattis Ida, Kajsa er bare sååååå nydelig og jeg er skikkelig stolt, og veldig glad, for at du valgte henne (selvom jeg har "kjeftet" deg huden full for at du ikke tok en av de glatte sjoko'ene da ). Idag har Kajsa blitt introdusert for mormor, mormors søster og mormors søsters sønn. Og etter å ha pepet bittelitt for de var så store og skumle, kom halen frem, viftet masse frem og tilbake og frøkna var sååå stolt over å få gå med de store Du er en veldig flink valpe/saluki eier og jeg er helt sikker på at dere blir et "farlig" team i diverse ringer/baner fremover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 21. August 2009 Rapporter Share Skrevet 21. August 2009 Nydelig Både du og Tøfflus kan være stolte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 21. August 2009 Rapporter Share Skrevet 21. August 2009 Naaaaaaw, så søt! Sånne myndevalper er jo knallsøte, men jeg gleder meg til du legger ut bilder når hun er halvvoksen og sånn rar og hengslete, da kan man le godt velvitende at den voksne bisken gjerne er verdigheten selv (jeg ser da selvfølgelig bort fra Langbein til Tøfflus, jeg har sett noen høyst uverdige bilder av den herremannen!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carina Skrevet 21. August 2009 Rapporter Share Skrevet 21. August 2009 Ååå, henne gleder jeg meg til å følge med på. Du må legge ut masse bilder her etterhvert som hun vokser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ida:) Skrevet 23. August 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. August 2009 Neida, en dachs er bare en saluki med litt kortere bein Eller så er en Saluki en forvokst Dachs.. Alt etter som.. Tusen takk for gratulasjonene fra dere alle Prøvde å ta noen bilder i skogen i går, men er ikke så enkelt når hun er over alt på en gang. Storkoste seg, og jeg set fram til mange fine turer vi skal få sammen både med Mira og meg, og andre hunder. De vokser jo grådig fort, så tror det ikke er så alt for lenge til du får se sånne hengslete bilder TonjeM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ida:) Skrevet 23. August 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. August 2009 På tur med mormor Bess Mye å lukte på i skogen Hva er dette for noe? Mira blir litt frustrert over at den "lille" valpen løper så mye fortere enn henne. Og her legger hun seg for å sove etter mange nye inntrykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
armagnac Skrevet 23. August 2009 Rapporter Share Skrevet 23. August 2009 næ så søt ikke mange som har saluki her inne... hvor store blir de egentlig?? søt liten valpis du har i hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tøfflus Skrevet 23. August 2009 Rapporter Share Skrevet 23. August 2009 Eller så er en Saluki en forvokst Dachs.. Alt etter som.. Næh, tøys på deg Og her legger hun seg for å sove etter mange nye inntrykk Hun har jammen meg en merkelig sovestilling. Hodet UNDER soffan Slekter vel på sin mor da, som sov på ryggstøet av soffan, benia inn mot veggen og hodet dinglende nedover soffaryggen... Og psssttt, Frost, mamma'en, var den flinkeste av dem alle til å komme ut fra grindene, jeg våknet ofte med henne på hodeputen mens de andre sov pent der de skulle Men snill, det var hun da og har alltid vært siden, og det er pappa'en også, så du har mye å glede deg til fremover med denne lille skjønnheten næ så søt ikke mange som har saluki her inne... hvor store blir de egentlig?? søt liten valpis du har i hvertfall Mankehøyde skal være for hanner 58-71 cm og tisper noe mindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carina Skrevet 24. August 2009 Rapporter Share Skrevet 24. August 2009 Fin jente! Nydelige farger på mormor der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 24. August 2009 Rapporter Share Skrevet 24. August 2009 Utrolig skjønn! Salukier er veldig vakre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ida:) Skrevet 7. September 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. September 2009 Hun har jammen meg en merkelig sovestilling. Hodet UNDER soffan Slekter vel på sin mor da, som sov på ryggstøet av soffan, benia inn mot veggen og hodet dinglende nedover soffaryggen... Hehe.. Hvis hun hadde fått lov til å ligge i soffaen hadde hun helt sikkert ligget som sin mor.. Oppfinsomme disse.. Og takk for alle komplimenter.. Alltid hyggelig å høre ! Her kommer det mange ny bilder av frøkna mi som har blitt over 12 uker nå. Tiden går så fort. Blir en del bilder, for jeg er så dårlig på å legge ut jevnlig. Alt går kjempe fint. Hun har blitt husvarm, for å si det sånn.. Er som valper flest, finner på litt av hvert innimellom og det er sånn det skal være. Syntes Mira er kjempe flink med henne, og de har det veldig fint sammen. I dag har vi vært på bærtur med Tøfflus og hundene igjen. Kajsa`s mormor sin søster, Indiana, har virkelig sansen for frøkna. Har aldri sett Indiana sånn, og det er koselig å se at hun liker min lille jente. Hun hadde nok lyst på små valpiser.. Godt hun kan ta seg av lille Kajsa da Sovner snart i senga si...endelig..hehe Godt hun får plass i sekken til "bestefar"....så slipper jeg å bære henne når hun blir sliten.. To gode venninner Deler det litt opp jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ida:) Skrevet 7. September 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. September 2009 Så noen bilder fra i går.. Fått smaken på blåbær Full fart..! Fine jentene mine det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 7. September 2009 Rapporter Share Skrevet 7. September 2009 Så herlig, hun er vakker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blondiemamma Skrevet 7. September 2009 Rapporter Share Skrevet 7. September 2009 Salukier er bare så vakre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iago Skrevet 7. September 2009 Rapporter Share Skrevet 7. September 2009 Ah, så fin hun er! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 7. September 2009 Rapporter Share Skrevet 7. September 2009 Denne tråden har gått meg hus-forbi! Og den valpen må være den søteste jeg har sett i mitt liv (sett bort ifra Selma selvfølgelig ) Jeg har faktisk aldri sett en salukivalp før. Liker rasen bare bedre og bedre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ida:) Skrevet 7. September 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. September 2009 Takk takk folkens! Gøy å høre (eller å lese) at dere syntes hun er nydelig, for det gjør jeg også Og Saluki er en fantastisk herlig rase SaraS..! Så skjønner godt du har fått øynene opp for den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mara Skrevet 7. September 2009 Rapporter Share Skrevet 7. September 2009 Kjempe, kjempefin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tøfflus Skrevet 7. September 2009 Rapporter Share Skrevet 7. September 2009 I dag har vi vært på bærtur med Tøfflus og hundene igjen. Kajsa`s mormor sin søster, Indiana, har virkelig sansen for frøkna. Har aldri sett Indiana sånn, og det er koselig å se at hun liker min lille jente. Hun hadde nok lyst på små valpiser.. Godt hun kan ta seg av lille Kajsa da Og en skikkelig bærtur ble det! Du din snik som har lært valpen din til å stikke hele det frekke huet sitt i MIN bærbøtte og bare forsyne seg liksom...snøft... Ja, Indiana har virkelig forelsket seg. Og jeg med, er faktisk litt stolt over å ha bidratt til at denne lille skjønnheten er laget og flyttet til Norge jeg Denne tråden har gått meg hus-forbi! Og den valpen må være den søteste jeg har sett i mitt liv (sett bort ifra Selma selvfølgelig ) Jeg har faktisk aldri sett en salukivalp før. Liker rasen bare bedre og bedre! Ja, er de ikke bare helt herlige Du hilste faktisk på mormor'en til Kajsa på Støren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ida:) Skrevet 8. September 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. September 2009 Og en skikkelig bærtur ble det! Du din snik som har lært valpen din til å stikke hele det frekke huet sitt i MIN bærbøtte og bare forsyne seg liksom...snøft... Ja, Indiana har virkelig forelsket seg. Og jeg med, er faktisk litt stolt over å ha bidratt til at denne lille skjønnheten er laget og flyttet til Norge jeg Du plukka jo i en vannskål for hunder, og Kajsa er jo en hund og har næringsvett, så da forsyntes hun seg selvfølgelig.. Er ikke det naturlig da Hehe.. Ja, du har all rett til å være stolt ”mormor”! For hadde det ikke vært for deg, hadde ikke lille Kajsa vært her hos meg.. Jeg har mye å takk deg for! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 27. September 2009 Rapporter Share Skrevet 27. September 2009 Bor dere ca. på Ask? Kjørte forbi der i firetiden idag og så en stk. langhårsdachs og 1 stk saluki, så det må vel nesten ha vært dere? :rolleyes2: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts