Gå til innhold
Hundesonen.no

hva skjer med de stjålne hundene?

henrikke

Recommended Posts

Det er jo ille den tendensen som brer seg nå, at frekkasene til og med tar seg inn i andres hager!

Ikke noe nytt at hunder blir borte, men det er nå forskjell på at bikkja blir tatt fra utenfor kiosken til at en henter dem hjemme..

Men hva brukes disse hundene til? Hva skal man med dem?

-videresalg?

- avl i puppymills?

- ren terror? ( ikke så vanlig tror jeg, takk og lov)

Det en ikke har blitt presentert i media er kamphundtreningsobjekter, som det var mye snakk om for noen år siden.. folkesnakket sa at det var ikke alle steder en kunne gå med hunden løs, for det lå skumle folk på lur..

Agner en ikke kamphunder nå lenger? Er kamphundmiljøet borte?? eller var det aldri der?

Håper endelig det ikke er en faktor...

Om noen skule stjele min kjære hund ( Gud forby) ville den eneste trøsten være at han kanskje hadde fått et hjem hos noen som var snille med ham..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- løsepenger?

Så vidt jeg har fått med meg er det ofte små hunder som tas, både renrasa og blandinger - og det reklameres jo i hytt og pine, og media har hatt flere saker om smugling ect, så folk får med seg hvor verdifulle slike små hunder er...

Videresalg og avl, som du nevnte haver jo også under denne motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene blir gjerne stjålet på utstilinger ..

De blir videre solgt for dyre dommer i andre land.

De blir brukt til og presse ut penger av eierene

De blir brukt til og produsere valper.

Jasså? Jeg kan bare huske en sak hvor to cockere mener jeg det var, ble stjålet fra utstilling. Har lest om betydelig flere som har blitt "hentet hjemme", eller tatt fra utenfor butikker/bensinstasjoner o.l..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Jeg kan bare huske en sak hvor to cockere mener jeg det var, ble stjålet fra utstilling. Har lest om betydelig flere som har blitt "hentet hjemme", eller tatt fra utenfor butikker/bensinstasjoner o.l..

Jeg kan komme på 5-6 ganger hunder har forsvunnet fra utstiling. Har lest det både her, NKK sin side, Dagbladet/VG. Det finner vell disse tyvene de "beste" hundene. Men det er jo hunder som forsvinner på andre måter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...