Gå til innhold
Hundesonen.no

hva skjer med de stjålne hundene?


henrikke

Recommended Posts

Det er jo ille den tendensen som brer seg nå, at frekkasene til og med tar seg inn i andres hager!

Ikke noe nytt at hunder blir borte, men det er nå forskjell på at bikkja blir tatt fra utenfor kiosken til at en henter dem hjemme..

Men hva brukes disse hundene til? Hva skal man med dem?

-videresalg?

- avl i puppymills?

- ren terror? ( ikke så vanlig tror jeg, takk og lov)

Det en ikke har blitt presentert i media er kamphundtreningsobjekter, som det var mye snakk om for noen år siden.. folkesnakket sa at det var ikke alle steder en kunne gå med hunden løs, for det lå skumle folk på lur..

Agner en ikke kamphunder nå lenger? Er kamphundmiljøet borte?? eller var det aldri der?

Håper endelig det ikke er en faktor...

Om noen skule stjele min kjære hund ( Gud forby) ville den eneste trøsten være at han kanskje hadde fått et hjem hos noen som var snille med ham..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- løsepenger?

Så vidt jeg har fått med meg er det ofte små hunder som tas, både renrasa og blandinger - og det reklameres jo i hytt og pine, og media har hatt flere saker om smugling ect, så folk får med seg hvor verdifulle slike små hunder er...

Videresalg og avl, som du nevnte haver jo også under denne motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene blir gjerne stjålet på utstilinger ..

De blir videre solgt for dyre dommer i andre land.

De blir brukt til og presse ut penger av eierene

De blir brukt til og produsere valper.

Jasså? Jeg kan bare huske en sak hvor to cockere mener jeg det var, ble stjålet fra utstilling. Har lest om betydelig flere som har blitt "hentet hjemme", eller tatt fra utenfor butikker/bensinstasjoner o.l..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Jeg kan bare huske en sak hvor to cockere mener jeg det var, ble stjålet fra utstilling. Har lest om betydelig flere som har blitt "hentet hjemme", eller tatt fra utenfor butikker/bensinstasjoner o.l..

Jeg kan komme på 5-6 ganger hunder har forsvunnet fra utstiling. Har lest det både her, NKK sin side, Dagbladet/VG. Det finner vell disse tyvene de "beste" hundene. Men det er jo hunder som forsvinner på andre måter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...