Gå til innhold
Hundesonen.no

Henting av valp i Danmark


HeraHiromi

Recommended Posts

Ja, nå er det 7 uker til jeg skal hente valpen. Skal ringe color Line nå og høre hvor vi kan være med valpen. Vi skal ta Superspeed 1 til Kristiansand. Ser at de har spesielle plasser hvor hunder kan være, men de må stort sett stå der alene. Føler egentlig at det er uaktuelt. Må kunne være med valpen hele tiden.

Å ta colorline blir lettest for oss siden det bare er en times kjøring fra oppdretter.

Er det noen andre som har hentet valp i Danmark? Hvordan var det på båten?

Fikk ikke tak i color line i dag. De stengte tlf kl 18. Får prøve igjen i morgen. Håper bare alt ordner seg :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ci tok kielferga til tyskland og hestet Scilos for halvannet år siden. Han hadde et bur liksom i "kjelleren" på båten. 3 eller 4 ganger fikk vi komme ned til han og lufte på det dekket der ankeret blir heist ned fra og sånt.Ellers hadde han et stort bur i en gang sammen med flere hunder i andre bur.i buret hadde vi jo gjort det litt koselig, da, med både teppe og leker, og han så ikke ut til å ha noe imot det. Men han var jo et år gammel, da.

De sa at vi kunne besøke han når vi ville der nede, bare vi fikk følge av en annsatt. Men da jeg spurte en dag klokken 2, fikk jeg i svar at jeg fikk vente til luftetiden klokken 4. Så man får ikke komme ned heelt når man vil.

Det var vel Colour Fantasy jeg tok :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært på superspeed en gang og da tok vi den fra oslo(tror jeg.. :rolleyes2:).

Men der hvor det er "hunderom" enten inne eller ute, er det sånn at du kan sitte med valpen! Når vi hentet valpen i sverige hadde vi henne faktisk med oss til der vi satt.. :) Men uansett hvor du skal ha valpen er jeg veldig sikker på at du kan være med valpen uansett. Om du så må sitte ute på dekk med valpen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har de eget kennelrom mellom 2 av bildekkene. Store fine bur, og det ligger skjermet fra masse folk og unger. Nå blir det kanskje litt for sent til at varmen er noe problem - men om du skulle havne midt i en tropehelg blir jo bildekkene varme som fy! :rolleyes2:

4605_185995155013_792065013_7136760_2327833_n.jpgSlik ser det ut i kennelrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med Color Line sin kundetelefon. Det var en irriterende opplevelse ;) Mannen fatta ikke hva jeg mente og måtte forklare det ørten ganger. Til slutt sa han bare at det måtte jeg avtale når jeg kom på båten :hmm:

Jeg prøvde å forklare at jeg ikke kunne bestille noen båtreise uten å vite hvor jeg kunne være med valpen, men nei da. Det forsto ikke han. Så nå har jeg skrevet en mail i håp om at noen kan gi meg et svar jeg blir trygg på :)

Hvis ikke det så får vi nå bare smugle oss inn på Buisness clas. hehe :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste med superspeed for to uker siden, båten tar kun 3 timer og 15 min, og bikkjene lå i burene sine i bilen - no problemo. Bakdøra på bilen stod åpen. Vi sjekket ikke bikkjene under turen, men det er bare å ta kontakt med resepsjonen hvis dere skulle ha behov for det og de følger dere til bildekket.

Har dere ikke bil med er det tilgang til bur på dekket, de ligger skjermet og er store og fine, og dere kan sjekke underveis ved å ta kontakt med resepsjonen.

Det vi gjorde, vi hadde varmen i tankene, var å ta båten på kveld/nattestid. Ikke det at det denne gangen ville ha noe betydning da været var langt fra varmt :|

Lykke til med henting av valp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste med superspeed for to uker siden, båten tar kun 3 timer og 15 min, og bikkjene lå i burene sine i bilen - no problemo. Bakdøra på bilen stod åpen. Vi sjekket ikke bikkjene under turen, men det er bare å ta kontakt med resepsjonen hvis dere skulle ha behov for det og de følger dere til bildekket.

Har dere ikke bil med er det tilgang til bur på dekket, de ligger skjermet og er store og fine, og dere kan sjekke underveis ved å ta kontakt med resepsjonen.

Det vi gjorde, vi hadde varmen i tankene, var å ta båten på kveld/nattestid. Ikke det at det denne gangen ville ha noe betydning da været var langt fra varmt :|

Lykke til med henting av valp!

Det blir uaktuelt å la en liten valp ligge alene :)

Har enda ikke fått svar fra Color, men det skal ordne seg. Føler det er litt forskjell på å reise med valp og voksen hund da :)

åssen valp skal du hente da ?

Hvit gjeter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hentet Scilos i Kiel. Det er jo en litt annen rute, men sikkert de samme reglene. Han måtte stå i diger bur (nærmest boks) under overfarten.

IMG_4291.jpg

I og med at hunderommet er ved bildekk, er det ikke lov å oppholde seg der utenom i følge med crew og til faste tider. Nå var vi kjempeheldige for de ansatte var stadig nede for å hilse på Scilos om vi var med, eller ikke. Vi luftet i flokk og føleg med de andre hundeeierne tre ganger om dagen. Noen tyskere hadde bikkjene sine i bilen, så det er sikkert en mulighet. Scilos tok ikke nevneverdig skade av turen. Jeg har en liten mistanke om at han ville blitt mer frustrert nå, enn da... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir uaktuelt å la en liten valp ligge alene :|

Som sagt:

Jeg hentet Kokos 8 uker gammel i Danmark og tok Color Line(den vanlige) fra Hirtshals. Kokos sov i bur i bilen på vei over og vi var nede og sjekket nå og da sammen med en av de ansatte - gikk så fint atte :)

Det er da ikke noe problem i det hele tatt, selv om det er en valp. Båten du skal ta, tar til og med halve tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt:

Det er da ikke noe problem i det hele tatt, selv om det er en valp. Båten du skal ta, tar til og med halve tiden.

Ja, men jeg har aldri hatt valp før og er nok litt hønemor. hehe :whistle:

Men nå er det ordnet seg. Jeg fikk en hyggelig mail i dag fra Color Line. Jeg kan oppholde meg i kennelen under hele overfarten. Så da kan jeg og mannen min bytte på det. Og om valpen sovner så kanskje vi kan la den ligge litt alene.

Da får jeg sette i gang og bestille Danmarkstur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...