Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som ikkje gir beskjed når han må ut

Varher

Recommended Posts

Har en valp som er snart 9 mnd. Han går ikkje til døren når han må ut. Han gjør ikkje i fra seg inne lenger. Hvordan for eg han til å gje beskjed når han må ut? Nå er det slik at eg går ut med han etter noen timer siden sist han var ute. Skal eg slutte med dette og se om han til slutt gir beskjed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en valp som er snart 9 mnd. Han går ikkje til døren når han må ut. Han gjør ikkje i fra seg inne lenger. Hvordan for eg han til å gje beskjed når han må ut? Nå er det slik at eg går ut med han etter noen timer siden sist han var ute. Skal eg slutte med dette og se om han til slutt gir beskjed?

Jeg har aldri hatt hunder som har gitt beskjed om når de må ut (bortsett fra om de har vært dårlige i magen). Selvsagt skal du ikke vente til hunden selv er så trengede at den MÅ si fra - fortsett som før og luft den jevnlig, du, så har hunden den bra :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Må han være der? Jeg tenker det kan være greit som en del av alenetreningen etterhvert, men så lenge dere er hjemme disse første ukene så ser jeg ingen grunn til å stenge ham inne der med mindre dere har behov for å skjerme ham for noe, unna gulvvask, støvsuging og sånt. Men selv det er også ting han bør bli vant til, strengt tatt. La valpegrinda være åpen så mye som mulig både dag og natt, så lærer han nok å finne roen etterhvert.
    • Valpen vår på snart 10 uker er vandt med valpeinnhegning med et bur inni(dør åpen til buret) på batteristandard. Vi sover enn så lenge på madrass på utsiden av innhegningen. Men på dagtid blir han helt rabiat når han blir satt i innhegningen. Hyler og skriker i evigheter selv når han ser oss. Vi vet han både har er mett, har tisset og bæsjet og behovene hans er fylt. Hvor lege skal han få lov å holde på før jeg gir opp? Valpehjerte får jo vondt av han, men vil jo heller ikke gi opp for lett. Vi vet det enda er tidlig og vi har fri helt frem til nytt år for å være hjemme med han. Gode tips og råd mottas med takk. 
    • Kan stedet jeg beordrer hunden for irettesettelse være den vanlige dagsenga i stua eller bør det være et separat sted/seng?
    • Jeg har hentet flere valper gjennom årene og har aldri tenkt over at det er noe problem at tisper i huset har løpetid.  Tror det går fint med både tispe og valp.
    • Ja han har teppe fra dem. Han koser seg fint i buret sitt på dagtid.  hittil må vi ut med ham rundt kl 02 og igjen kl 05.30 når han våkner på morningen. Han blir tatt ut for å tisse og legger seg raskt tilbake i buret. Men går 3-5 minutter så kommer han tuslende over på madrassen. Vi får prøve å legge oss utenfor å se hvordan det går. Bare håpe. Vi ikke vekker han for mye da når vi flytter madrassen vi skal sove på.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...