Gå til innhold
Hundesonen.no

Eeva Rautala

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Har på følelsen av at jeg har sett navnet hennes flere ganger - noen som vet hva hun ser på/liker? Andre generelle inntrykk av henne taes gjerne i mot de òg :getlost:

Skrevet

Fant ut noe av det jeg trengte selv :wub:

Men lurer fortsatt på hvordan hun er som person mot handler/hund om noen vet :wub:

Guest janson
Skrevet

Jeg lurer på om jeg har vært skriver for henne på Bjerke en gang. Navnet var i alle fall veldig kjent. Begynner å bli noen år siden nå. Hvis det er henne, så snakket hun så vidt jeg kan huske godt svensk, var et par ord jeg måtte hjelpe henne med (snakker selv finsk), men ellers snakket hun bra. Ellers veldig trivelig! Var første gangen jeg var skriver, noe nervøs (hadde jo hørt noen skrekkhistorier), men hun var ikke vanskelig på noen måte og jeg hadde til slutt en fin dag. Vi var innom mange raser den dagen, tror bl a vi hadde cavalierer og et par andre som var ganske ukjente for meg, så hva hun nøyaktig ser etter klarer jeg ikke å si, dessverre.

Skrevet

Glemte liksom det jeg skulle si, da... :rolleyes2:

Såvidt jeg husker var hun opptatt av kondisjon, stramme rygger, muskulatur og bevegelser. Hun forklarte også hvorfor hun valgte som hun gjorde.

Skrevet
Glemte liksom det jeg skulle si, da... :rolleyes2:

Såvidt jeg husker var hun opptatt av kondisjon, stramme rygger, muskulatur og bevegelser. Hun forklarte også hvorfor hun valgte som hun gjorde.

Åh - høres bra ut! Og akkurat det kan vel ikke være såå ulikt på hunder i samme gruppe vel? :)

Skrevet
Glemte liksom det jeg skulle si, da... :)

Å, så fint med litt info! Vi stiller for henne på Bjerke, greit å vite hva hvordan hun er og hvordan hun dømmer :|

Skrevet
Å, så fint med litt info! Vi stiller for henne på Bjerke, greit å vite hva hvordan hun er og hvordan hun dømmer :|

haha - stemmer, du skal jo stille i samme ringen :)

Tenkte ikke på å spørre noen springerfolk jeg :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...