Gå til innhold
Hundesonen.no

Myggmiddel

Recommended Posts

Jeg henger meg på og lurer også på dette. Har vært på telttur i helga på et temmelig "bemygget", "beknottet" og "beklegget" område og det så til slutt ut som at RR'n hadde spist noen kg med småe klinkekuler... Aussiene, selv valpen, takler insektene mye bedre da insektene ikke kommer igjennom pelsen deres. Vi vil også gjerne ha noe som holder lenge og som kan takle et bad i ny og ne.

Vi har "i alle år" gitt hundene våre (settere og huskyer) Ivomec, noe som fungerte veldig bra. Dog er det ikke beregnet på hunder, og det står blandt annet i veterinærkatalogen; Kontraindikasjoner: Skal ikke brukes til hund.. Tror faktisk de veterinærene som før gav det før har sluttet å gi det til hund nå. Så skal det samtidig sies at blant annet gjeterhunder er/kan være svært ømfintelige mot virkningsstoffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløksolje i maten har god funksjon syns jeg. En flaske med matolje, stapp på en haug med fedd og la det trekke i noen dager. Fjern så feddene :lol:

Det har jeg testet, men fungerte dårlig for mygg/knott/klegg, i alle fall når det er mye av det. Fungerte fint når det ikke var så mye av de da, så litt hjalp det jo på! Bare synd det ikke er "litt" der vi pleier å dra på tur :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citronellaolje, eukalyptusolje og litt tea tree olje (kan bestilles på apotek eller kjøpes i sverige), blande dette ca. 20%, 75% og 5%, så har du en blanding som er ganske effektiv. Men bør taes på igjen etter bad og dusj ol. Kan fint brukes på mennesker også men sjekk ut at man tåler tea-tree oljen da, den kan være sterk.

Ellers er det http://www.sommerbutikken.no/myggmidler.htm disse, har kjøpt på Rema1000 jeg, billigere og funker veldig bra på folk og kan henges i halsbåndet til hunden. De har også flåttspray der, som kan brukes på folk og fe. Lukter litt jul av armbåndene, flåttsprayen har jeg ikke testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...