Gå til innhold
Hundesonen.no

Myggmiddel


Recommended Posts

Jeg henger meg på og lurer også på dette. Har vært på telttur i helga på et temmelig "bemygget", "beknottet" og "beklegget" område og det så til slutt ut som at RR'n hadde spist noen kg med småe klinkekuler... Aussiene, selv valpen, takler insektene mye bedre da insektene ikke kommer igjennom pelsen deres. Vi vil også gjerne ha noe som holder lenge og som kan takle et bad i ny og ne.

Vi har "i alle år" gitt hundene våre (settere og huskyer) Ivomec, noe som fungerte veldig bra. Dog er det ikke beregnet på hunder, og det står blandt annet i veterinærkatalogen; Kontraindikasjoner: Skal ikke brukes til hund.. Tror faktisk de veterinærene som før gav det før har sluttet å gi det til hund nå. Så skal det samtidig sies at blant annet gjeterhunder er/kan være svært ømfintelige mot virkningsstoffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløksolje i maten har god funksjon syns jeg. En flaske med matolje, stapp på en haug med fedd og la det trekke i noen dager. Fjern så feddene :lol:

Det har jeg testet, men fungerte dårlig for mygg/knott/klegg, i alle fall når det er mye av det. Fungerte fint når det ikke var så mye av de da, så litt hjalp det jo på! Bare synd det ikke er "litt" der vi pleier å dra på tur :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citronellaolje, eukalyptusolje og litt tea tree olje (kan bestilles på apotek eller kjøpes i sverige), blande dette ca. 20%, 75% og 5%, så har du en blanding som er ganske effektiv. Men bør taes på igjen etter bad og dusj ol. Kan fint brukes på mennesker også men sjekk ut at man tåler tea-tree oljen da, den kan være sterk.

Ellers er det http://www.sommerbutikken.no/myggmidler.htm disse, har kjøpt på Rema1000 jeg, billigere og funker veldig bra på folk og kan henges i halsbåndet til hunden. De har også flåttspray der, som kan brukes på folk og fe. Lukter litt jul av armbåndene, flåttsprayen har jeg ikke testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...