Gå til innhold
Hundesonen.no

ble litt satt ut:/

Linda=D

Recommended Posts

Skrevet

jeg er på ferie nå å hadde bare igjen fòr til en dag så jeg dro til dyrlegen her for å få kjøpt mere. de hadde ikke det fòret jeg bruker på han så vi måtte ta ett anna et. han spurte åssen blanding det var og jeg fortalte at det var en blanding av buhund og wheaten terrier, og vi måtte ha ett for fòr litt sensitive mager. å da begynte han å bable i vei om hvor utrolig dårlig denne blandingen er. at han kunne få ørebettenelse, tarmproblemer +++ nesten alle mulig sykdommer ramsa han opp og spurte om jeg hadde forsikra han (noe jeg ikke har pga. dårlig råd) og kom nesten med antydninger om at denne hunden var det bare å avlive:(

han er den beste hunden jeg noen gang har møtt. han er trygg og god å tar alle utfordringer på strak arm. han er kosen, leken og generelt en fantastisk hund :)

(bare kjeft på meg for at jeg ikke har forsikra han, men sånn er det bare desverre:(

Skrevet
jeg er på ferie nå å hadde bare igjen fòr til en dag så jeg dro til dyrlegen her for å få kjøpt mere. de hadde ikke det fòret jeg bruker på han så vi måtte ta ett anna et. han spurte åssen blanding det var og jeg fortalte at det var en blanding av buhund og wheaten terrier, og vi måtte ha ett for fòr litt sensitive mager. å da begynte han å bable i vei om hvor utrolig dårlig denne blandingen er. at han kunne få ørebettenelse, tarmproblemer +++ nesten alle mulig sykdommer ramsa han opp og spurte om jeg hadde forsikra han (noe jeg ikke har pga. dårlig råd) og kom nesten med antydninger om at denne hunden var det bare å avlive:(

han er den beste hunden jeg noen gang har møtt. han er trygg og god å tar alle utfordringer på strak arm. han er kosen, leken og generelt en fantastisk hund :)

(bare kjeft på meg for at jeg ikke har forsikra han, men sånn er det bare desverre:(

Dustedyrlege. Ikke bry deg om han. Forsikring er dessuten en privatsak.

Skrevet

Det der hørtes ut som en dyrlege som man besøker kun en gang, jeg hadde ikke brukt h*n igjen i alle fall.

Du kunne jo svart at rasen menn har samme problem med tarmproblemer, 0 avreagering, en AV-knapp som ikke virker i det hele tatt, samt de sier utrolig mye dumt i situasjoner de burde holdt kjeften sin, mange med aggresjons problemer osv osv ... :)

Skrevet

Jøss, er det mulig? ;)

Du kunne jo svart at rasen menn har samme problem med tarmproblemer, 0 avreagering, en AV-knapp som ikke virker i det hele tatt, samt de sier utrolig mye dumt i situasjoner de burde holdt kjeften sin, osv osv ... :)
Hahaha - skulle likt å sett trynet hans da...!
Skrevet

Om hunden er frisk og fin så vil jeg bare si; drit i ham. Det var utrolig uhøflig å si slikt til deg, og han har virkelig ikke noe med om bikkja er forsikret eller ei :)

Nei, kos deg på ferie du ;)

Guest LeenaM
Skrevet

At det går an! Det var dårlig gjort!

Du kunne jo svart at rasen menn har samme problem med tarmproblemer, 0 avreagering, en AV-knapp som ikke virker i det hele tatt, samt de sier utrolig mye dumt i situasjoner de burde holdt kjeften sin, osv osv ... :)

Genialt!

Skrevet

bra at dere ikke mente det samme som han da^^

nei jeg ble virkelig satt ut å bare sto der å nikka med...

i dag hadde jeg besøk av de forige eierne hans å fikk vite noe ho hadde holdt tilbake(vil ikke gå inn på hva) men om jeg skulle hørt på hva dyrlegen sa så hadde jo hunden min hvertfall vært nervevrak etter dette.

nei denne hunden er det ikke noe gæli med. han har en ett stort hjerte, lettlært, ikke syk, ikke aggresiv, ikke engstelig, ikke over tøff, men rett og slett perfekt<33

Skrevet
Det der hørtes ut som en dyrlege som man besøker kun en gang, jeg hadde ikke brukt h*n igjen i alle fall.

Du kunne jo svart at rasen menn har samme problem med tarmproblemer, 0 avreagering, en AV-knapp som ikke virker i det hele tatt, samt de sier utrolig mye dumt i situasjoner de burde holdt kjeften sin, mange med aggresjons problemer osv osv ... :blink:

Godt svart :lol: Synd man ikke kommer på sånt når man står i slike situasjoner (nå er jeg mann selv så ville kanskje ikke valgt akkurat den argumentasjonen, men) :)

Skrevet
(nå er jeg mann selv så ville kanskje ikke valgt akkurat den argumentasjonen, men) :blink:

Det er jeg også, men når en mann (dyrlege) kommer noe slikt så 'beviser' han bare hvor idiotisk mange menn er og er like mye grunn til å avlive de som denne hunden.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...