Gå til innhold
Hundesonen.no

Ennå en druknings'ulykke'


KarpeSkrotum

Recommended Posts

Denne gangen en 4'åring

Si meg, hvor er foreldre og når skal folk lære. Både hund og andre ting, så virker det jo som folk i den rivende utviklingen helt har mistet vettet. (glemme igjen unger i bil i varmen, hunder osv)

Selv satt jeg som en smed og fulgte med mine unger alltid, selv nå når minstegutten er 12, så følger jeg godt med.

Tragiske greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ufattelig trist. Der vi var og badet i dag, kom det en mor med fire barn. To bittesmå og to litt større gutter. Den eldste gutten fikk badeforbud før det kom flere voksne. Han ville hoppe og drive på dypet og hun kunne jo ikke gå fra de små. Jeg lyttet uhemmet og syns det var lurt av mammaen.

Ungene her har nok fått dra alene på stranda fra de var en elleve - tolv år, men vi voksne har kommet tuslende etter. Nå har de vokst opp ved sjøen, eller med hytte ved sjøen og har svømt siden de var fem.

De små slipper man selvsagt aldri av synet, men vi vet jo ikke hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SYKT glad for at jeg ikke var ved langevannet idag!! fyttigrisen.. verste er at jeg går bare å venter på at dette er en av bhg unga mine eller tidligere bhg unge... hadde liksom ikke forundret meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje så ufattelig fort, holder om man bare titter ned på flaska mens man åpner den.. så er ungen ute av synet. Også begynner man å lete på feil sted.

Mine lærte kjappt at de kunne gå ut til de hadde vann til livet, da måtte de innover igjen. Da de ble eldre og mer svømmedyktig fikk de gå til vannet var under armene for så å svømme inn. De fikk ALDRI svømme utover selv om de var som fisker i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble rimelig sjokket da jeg så dette på nyhetene i kveld.. Langvannet er nabolaget mitt, liksom. Jeg vet ikke om dette barnet er en jeg vet hvem er - det er jo ikke umulig. Utrolig skummelt at slike ting skjer så ofte nå om dagen! Og jeg kjenner jeg blir litt småirritert på at det i det hele tatt går an på et såpass åpent sted som ved Langvannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...