Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaringer med Hills j/d eller Specific Joint Support?

Artemis

Recommended Posts

Skrevet

Jeg ser jo at folk stadig kjøper disse fôrene på veterinærkontoret hvor jeg har sommerjobb, og jeg lurer på om det er noen her inne som personlig erfaring med disse?

Har det faktisk virkning for hunder med leddproblemer(f.eks. HD)? Eller er det bare enda en måte å sløse bort penger på? Især Hills sitt fôr er jo svindyrt. Over 900 kr for 14 kg.

Skrevet

Vi forer gamletispa med Hills J/D Reduced Calories, og hun har fått et nytt liv. Hun har forkalkninger i hofter og albuer, og hadde det meget ubehagelig før. Nå løper hun i trapper og hopper opp i stolene igjen. Hun lpper og herjer på tur og er blitt "ny".

Det samme sier alle kundene vi har som har hunder som er satt på J/D, de er storfornøyde, og har fått en "ny" hund tilbake.

Så ja, det er dyrt, men vår erfaring er at det er verd det.

Skrevet

Har byttet til J/D da tispen fikk forkalkninger i en skulder. Jeg kan ikke si for sikkert at det er fòret som har gjort det, men etter en god mnd på det er hun haltefri, for første gang på leeenge ... Jeg bytter ikke tilbake, for å si det sånn;)

Skrevet

Ser at Eukanuba har en rimeligere variant også. På jobb har de slike "den 5. sekken gratis"-kort, så da blir det jo litt billigere.

Han har ikke tydelige smerter, men er kanskje en tanke kort i skrittene. Ellers så begrenser han seg ikke på noen måte med tanke på trapper, lek, osv. Men han er bare 3 år da. Har altså fått påvist HD, grad D med markerte forkalkninger.

Skrevet
Ser at Eukanuba har en rimeligere variant også. På jobb har de slike "den 5. sekken gratis"-kort, så da blir det jo litt billigere.

Han har ikke tydelige smerter, men er kanskje en tanke kort i skrittene. Ellers så begrenser han seg ikke på noen måte med tanke på trapper, lek, osv. Men han er bare 3 år da. Har altså fått påvist HD, grad D med markerte forkalkninger.

Jeg måtte bytte ut HILLS j/d fordi hun fikk ganske løs avføring etterhvert av den, har gått på den siden den kom ut på markedet.

Prøvde Eukanuba Sensitive Joints og det var jeg IKKE fornøyd med, syntes ikke den ga noe særlig støtte til leddene.

Hun går nå på 3uka med Specific Joint Support cjd og hun virker bra på den maten, mye mer energi osv (til sammenligning med Eukanuba).

Plusset med Specific er også at den er "billig", kostet 680kr for 13kg og inni sekken så finner man to sekker med 6,5kg mat, veldig lurt så holder maten seg ferskere :icon_cry:

Specific har hver 10sekk gratis :)

Skrevet

Takk for tips :icon_cry:

Kanskje jeg skal prøve meg på specific sitt da. Hunden min er ikke så veldig glad i vanlig Hills Adult, så har på følelsen at han kanskje ikke vil like Hills j/d.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kontakt raseklubben eller NKK for veiledning om dette. Det er ikke veldig vanlig, men det skjer at en oppdretter "leier" en tispe for et kull. De betaler da selvfølgelig alle utgifter i forbindelse med kullet,  men jeg er usikker på om de betaler noe mer enn det til eier, jeg mistenker det er tilsvarende prisen av en valp, evt. en av valpene. 
    • Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
    • Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...