Gå til innhold
Hundesonen.no

Røyting om sommeren


MariaN

Recommended Posts

Slipper hundene ekstra pels i sommervarmen?

Diesel mister liksom dekkhåret sitt, i tillegg til at underulla har blitt myye tynnere..

Nå har det jo en liten forklaring, da:

Mannfolket var så lei av at jeg utsatte hundevasken, at han tok det i sine egne hender.

Dusjing og en real omgang med børsta.

Det var en fluffy hund med tynn pels som møtte meg etter arbeid :P:P

Han har alltid vært tynnhåret nedover lårene.

Derifra tok jeg sist i kveld av mye grå daupels.

Forer med v&h btw.

Jeg kan ikke huske at han røytet slik i fjor :P

Nå har han jo vært voksen denne vinteren med mere pels enn hva han hadde den første vinteren,.

(ble to år i februar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt klart en hund røyter mer om sommeren. Ihvertfall de med litt pels.

min hund er bare året, men hun har som du nevner her både underull og dekkhår og kommet ganske langt med pelsutvikling til bare å være så ung.

Jeg dro av det meste av dau underull, og badet henne etterpå. Hun gikk fra å være newfoundlandshun til flat. Men likevel røyter hun enda mer nå.... det er varmt, og det detter av. Jeg har snart bare en labrador igjen. Og til og med halen begynner å tynnes..

:P

Kløe er også litt mer vanlig om sommeren, men det kommer jo av røytinga, pelsen blir litt tørr på en måte. Men bare høsten kommer, kommer også pelsen tilbake. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toiwo røyter noe helt enormt nå.... fortsetter det slik går han fra en meget godt pelsa Lappis til Finsk Nakenhund på no time....

Børster og bruker Furminator`n, like fordømt tytet det pels ut som flagrer rundt overalt ... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jatzy har også bestemt seg for at det er for varmt og at pelsen skal slippes. Jeg hadde egentlig forventet at hun skulle vente til mer utpå høsten, siden hun røytet i februar/mars forrige gang.. Så jeg synes røyteopphold på 4 mnd er litt lite, men satser på at det er pga varmen. Hun var jo fullpelset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...