Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetrening, ville du sendt hunden dit?


BDD Girl

Recommended Posts

Nei jeg ville ikke benyttet meg av en slik hundetrener.

Har ikke lest annonsen, men det TS skriver virker utrolig useriøst, og kanskje litt barnslig...

Å rakke ned på en treningsmetode for å framheve sin egen er vel det dummeste jeg hører i markedsføring av egne tjenester.

Og som mange har skrevet trener man ikke opp en hund på ei helg.

Ofte er det jo et "menneskeproblem" som ligger bak problemene vi har når vi trener hund, hva hjelper det da å sende fra seg hunden til andre?

Selv hadde jeg nok søkt hjelp SAMMEN med hunden om jeg hadde møtt på problemer i oppdragelsen.

Hadde aldri sendt fra meg hundene for trening hos vilt fremmede mennesker uavhengig av hvor mye utdanning de har heller, da det finnes alt for mange metoder jeg selv ikke ønsker å benytte.

Syns dette minner litt om noe som ikke var uvanlig i hesteverdenen for noen år side da NH eksploderte for fullt.

Folk med "problemhester" sendte de i trening, men tenkte ikke på at de selv ikke hadde satt seg inn i metoden.

Så hva skjedde da når hesten var "ferdig trenet" og kom hjem til eier?

Ingenting, samme opplegg på nytt igjen liksom.

Mye vits...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg aldri ha gjort noe sånt. Men kan si at da vi bodde i Mexico så hadde Chico (mammas jakthund) 15 minutters dressurtrening og sosialisering med andre hunder. Grunnet til dette var vel ikke fordi hun var lat, men dette var måten man sosialiserte hunder på. Man sendte dem til en trener som hadde områder hvor han kunne slippe hundene sammen.

Dessuten var det veldig greit å ha kontakt med sånne trenere, da det var måten man fikk vite om utstillinger og konkurranser og sånt. Det var liksom ikke hundeklubber der nede hvor vi bodde, selvom jeg vet at det finnes noe lignende det vi har i Norge i Mexico City (vi bodde i Villahermosa, Tabasco).

Huff dette ble litt rotete, men poenget er ihvertfall at min mor på en måte har benyttet en annens tjenester for å få trent bikkja, men på helt annet grunnlag en han som TS snakker om ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det virker litt merkelig å bruke en helg på å trene en hund.

Er det bare jeg som synes det er litt merkelig at hun bare tar 300 kr for ei helg?

Vanligvis koster det minst 100 kr pr. natt på kennel, og her skal du ha trening også?

Da ville jeg definitivt sendt hundene mine dit om jeg trengte pass ei helg :P Er ikke i Porsgrunn eller Larvik vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nå selv ha vært med om jeg skulle ha trent en hund, for det er som oftes eierene som må trenes mest

nei heller seriøse trenere som har kurs med hund OG eier.

har nå ikke lest annonsen da så uttaler meg kun på generell basis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke til standard hundetrening nei. Og ikke til dette mennesket. Derimot kunne jeg satt bort hunden til intensiv jakt/gjeting-opplæring, fordi det spesielt med gjeterhund, er lettere for en nybegynner å lære å gjete med en hund som ikke er nybegynner. Det er relativt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...