Gå til innhold
Hundesonen.no

Friområder for hund

Christa_34

Recommended Posts

Skrevet

Lurer på om det er noen her som har noen gode tips til steder på strekningen mellom Kløfta og Lørenskog der man kan ha hunder i lek..

Alle gode tips mottas med takk :icon_confused:

Skrevet

Det er ihvertfall et på Ellingsrud, på grensa mellom Oslo og Lørenskog. Det er bare en liten gressflekk egentlig, og skiltet ble kjørt ned i vinter. Tror ikke de har klar å sette det opp igjen. Men det ligger ihvertfall ved siden av parkeringsplassen til Mariholtet...

Skrevet

vet om den på Ellingsrud :icon_confused: Kjenner stort sett alle plasser her i nærheten, men er egentlig på jakt etter et et sted nærmere Kløfta da jeg skal treffe ei fra Bergen som skal være på Kløfta i noen dager :rofl:

Skrevet
vet om den på Ellingsrud :lol: Kjenner stort sett alle plasser her i nærheten, men er egentlig på jakt etter et et sted nærmere Kløfta da jeg skal treffe ei fra Bergen som skal være på Kløfta i noen dager :lol:

Hvilken dag skal du treffe Christine?

Jeg har gitt henne mange tips :lol: og hvis du fortsetter ut mot ask ifra diggidog der så står det skiltning til gjerdrumsåsen.. fabelaktig. også har du jo trandum da :rolleyes2:

Skrevet

Hellerudsletta er også et fint sted, så sant det ikke er noe arrangement der.

Det er jo inngjerdet minus porten som bare har en bom.

Men om man er godt innpå plassen mot jordene, må hunden løpe ganske langt for å komme seg ut fra området.

Er endel som lufter/trener hunder der på dagtid har jeg sett...

Skrevet

Jeg har møtt Christine nå :innocent:

Vi var ved Lysdammen i gjerdrum..fikk et tips av naboen her :whistle: Helt nydelig var det oppi der. Man kjører opp mot gjerdrum Allmenning :whistle:

Være med dit en dag Bambi?

Skrevet

Er lysdammen eller Trandum friområder hvor man har lov til å slippe hund?

Skrevet
Er lysdammen eller Trandum friområder hvor man har lov til å slippe hund?

Nei.

Men på Trandum kan man slippe hund løs ihnt til trening.(NOHK's treningsplass) så jeg tror man kan slippe løs hunden der også, men det vet jeg ikke..

Skrevet
Nei.

Men på Trandum kan man slippe hund løs ihnt til trening.(NOHK's treningsplass) så jeg tror man kan slippe løs hunden der også, men det vet jeg ikke..

Ja, jeg vet det, jeg er medlem i NOHK og trener der forholdsvis fast :innocent: Vi har også fått kjeft fordi at folk ikke overholder båndtvangen der, det er derfor jeg spør om det er fritatt fra båndtvangen - sånn utover på treningsplassene :whistle:

Skrevet

Båndtvangen gjelder nok også på Trandum, også på treningsbanene og ellers... Ingen fritak egentlig (men man TAR seg jo friheter).

Skrevet
Ja, jeg vet det, jeg er medlem i NOHK og trener der forholdsvis fast :whistle: Vi har også fått kjeft fordi at folk ikke overholder båndtvangen der, det er derfor jeg spør om det er fritatt fra båndtvangen - sånn utover på treningsplassene :whistle:

Det visste jeg ikke... merkelig jeg ikke har sett deg da.. :innocent: *setter seg alltid på knær ved belgere*

Båndtvangen gjelder nok også på Trandum, også på treningsbanene og ellers... Ingen fritak egentlig (men man TAR seg jo friheter).

Fastsatte steder til dressur av hund i regi av en klubb/skole er det fritak for båndtvang så fremt det er treningstid, minnes jeg å ha lest engang.

Skrevet
Det visste jeg ikke... merkelig jeg ikke har sett deg da.. :innocent: *setter seg alltid på knær ved belgere*

Jeg trener bruks, hva trener du?

Skrevet
Jeg trener bruks, hva trener du?

LP og AG, ikke kommet meg til bruksen ennå. det forklarer jo en hel del :whistle: Desverre har jeg ikke trent siden april da bikkja er dårlig :innocent: Blir vel litt LP etterhvert nå, siden det er ikke fullt så fysisk slitsomt for bikkja og han trenger trening (hvis ikke skyter jeg meg sjøl snart :whistle: )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...