Gå til innhold
Hundesonen.no

Friområder for hund

Christa_34

Recommended Posts

Det er ihvertfall et på Ellingsrud, på grensa mellom Oslo og Lørenskog. Det er bare en liten gressflekk egentlig, og skiltet ble kjørt ned i vinter. Tror ikke de har klar å sette det opp igjen. Men det ligger ihvertfall ved siden av parkeringsplassen til Mariholtet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet om den på Ellingsrud :icon_confused: Kjenner stort sett alle plasser her i nærheten, men er egentlig på jakt etter et et sted nærmere Kløfta da jeg skal treffe ei fra Bergen som skal være på Kløfta i noen dager :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet om den på Ellingsrud :lol: Kjenner stort sett alle plasser her i nærheten, men er egentlig på jakt etter et et sted nærmere Kløfta da jeg skal treffe ei fra Bergen som skal være på Kløfta i noen dager :lol:

Hvilken dag skal du treffe Christine?

Jeg har gitt henne mange tips :lol: og hvis du fortsetter ut mot ask ifra diggidog der så står det skiltning til gjerdrumsåsen.. fabelaktig. også har du jo trandum da :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellerudsletta er også et fint sted, så sant det ikke er noe arrangement der.

Det er jo inngjerdet minus porten som bare har en bom.

Men om man er godt innpå plassen mot jordene, må hunden løpe ganske langt for å komme seg ut fra området.

Er endel som lufter/trener hunder der på dagtid har jeg sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lysdammen eller Trandum friområder hvor man har lov til å slippe hund?

Nei.

Men på Trandum kan man slippe hund løs ihnt til trening.(NOHK's treningsplass) så jeg tror man kan slippe løs hunden der også, men det vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Men på Trandum kan man slippe hund løs ihnt til trening.(NOHK's treningsplass) så jeg tror man kan slippe løs hunden der også, men det vet jeg ikke..

Ja, jeg vet det, jeg er medlem i NOHK og trener der forholdsvis fast :innocent: Vi har også fått kjeft fordi at folk ikke overholder båndtvangen der, det er derfor jeg spør om det er fritatt fra båndtvangen - sånn utover på treningsplassene :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det, jeg er medlem i NOHK og trener der forholdsvis fast :whistle: Vi har også fått kjeft fordi at folk ikke overholder båndtvangen der, det er derfor jeg spør om det er fritatt fra båndtvangen - sånn utover på treningsplassene :whistle:

Det visste jeg ikke... merkelig jeg ikke har sett deg da.. :innocent: *setter seg alltid på knær ved belgere*

Båndtvangen gjelder nok også på Trandum, også på treningsbanene og ellers... Ingen fritak egentlig (men man TAR seg jo friheter).

Fastsatte steder til dressur av hund i regi av en klubb/skole er det fritak for båndtvang så fremt det er treningstid, minnes jeg å ha lest engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener bruks, hva trener du?

LP og AG, ikke kommet meg til bruksen ennå. det forklarer jo en hel del :whistle: Desverre har jeg ikke trent siden april da bikkja er dårlig :innocent: Blir vel litt LP etterhvert nå, siden det er ikke fullt så fysisk slitsomt for bikkja og han trenger trening (hvis ikke skyter jeg meg sjøl snart :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...