Gå til innhold
Hundesonen.no

sliter med hundepass i sommer


Ross

Recommended Posts

Skal bort fra 22-26 juli og hadde egentlig hundepass hos mamma.. meeen plutselig har broren min kjøpt seg hus og mamma kan ikke ha han fordi hun må til han og hjelpe han med oppussingen. Skjønner jo det godt men jeg har bestillt tur og har gledet meg siden i fjord... jeg virkelig vil.... problemet er at jeg finer ingen som jeg synes passer til å passe min hund. Er ikke bare bare og sette bort 47 kg hund, man må jo kunne litt hund og helst ikke være av den typen som er på jobb, på cafe og nesten aldri hjemme...

Har snakket med kenneler men tror han vil misstrives et slikt sted, han er omplasseringshund og har vært omplassert 2 ganger før jeg fikk han.. så han er ganske desperat i å henge i helene på meg hele tiden.. vil ikke at han skal føle jeg forlater han...

Han har angst for mannfolk og jeg liker ikke å sette han i situasjoner hvo han kan føle seg utrygg så dette passer jeg nøye på.. men de som ikke kjenner han kan jo uten mening havne i en sånn situasjon.. og for mindel esynes jeg det er skummet fordi man vet jo ikke hva en redd hund vil finne på om den blir presset.

Hvilke kriterier burde jeg se etter hos eventuelle som kan passe han?

Noen som vet om kenneler som har hundene inne sammen me familien?

Noen som vet om bra kenneler i Buskerud/ vestfold?

Noen som vet hva jeg burde gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hjulpet deg men bor sikkert litt for langt bort, har du ingen venner med hund som du bruker og gå tur med som har lyst til og passe han? Eller noe annet familie/venner som kjenner hunden og hunden føler seg trygg på?

edit: fjernet noe, feil hund jeg tenkte på : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke så lett ut. Hvis moren din har visst om turen din siden ifjor, må hun virkelig hjelpe med oppussing akkurat den uken ? Syntes broren din kan klare seg selv, når hun egentlig hadde lovt å passe din hund jeg. Det har noe med å hjelpe begge barna sine å gjøre - for selvfølgelig er jo hunden ditt ansvar da.

Evt så ville jeg droppet turen om du ikke finner en løsning, for det hørtes ut som en litt utrygg hund, og du klarer vel ikke slappe av på ferien uansett hvis du ikke vet om han har det bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes dette er dårlig av moren din jeg. Hun burde i alle fal kunne ta han med seg og binne han ute i bånd eller la han være på en annen plass i huset eller liknende.

tror på sett og vis at det kunne være bra at han er på en kennel. for eksempel er de veldig flinke på Standal. hunder lærer ofte mye av andre hunder og ved å se at andre hunder er trygge på menn kan han kanskje bli noe tryggere. men du må så klart fortelle de om det så de er klar over det.

vi skal på ferie i den perioden så jeg kan desverre ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bli sint på mamma for det, hun passer han ofte når jeg skal noe.. men skulle ønske hun kunne sagt i fra litt før liksom.. Hun skal til svavanger så og ta med seg hunden går ikke, dama til bror er også alergisk så d fungerer dårlig.. men men nå har jeg muliug funnet en til å ta han de 5 dagene.. heldigvis!

De har hatt risenschnauzer før og vet hva det krever og ha stor hund, de har også en hund fra før så da har ross en kompis mens han er der. Vi skal opp en dag i uka fram til jeg skal være borte så han blir kjent med de bedre... så tror han får det bra der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bli sint på mamma for det, hun passer han ofte når jeg skal noe.. men skulle ønske hun kunne sagt i fra litt før liksom.. Hun skal til svavanger så og ta med seg hunden går ikke, dama til bror er også alergisk så d fungerer dårlig.. men men nå har jeg muliug funnet en til å ta han de 5 dagene.. heldigvis!

De har hatt risenschnauzer før og vet hva det krever og ha stor hund, de har også en hund fra før så da har ross en kompis mens han er der. Vi skal opp en dag i uka fram til jeg skal være borte så han blir kjent med de bedre... så tror han får det bra der..

godt du har funnet en annen. om du og moren din hadde en avtale om hundepass så synes jeg fortsatt at å bryte avtalen er utrolig dårlig gjort. Prioritere sønn framfor datter liksom. Godt du tar det pent :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt du har funnet en annen. om du og moren din hadde en avtale om hundepass så synes jeg fortsatt at å bryte avtalen er utrolig dårlig gjort. Prioritere sønn framfor datter liksom. Godt du tar det pent :rolleyes2:

tja.. sønn bor i stavanger og jeg bor 30 min unna de så derfor er det naturlig jeg som har fått mest oppmerksomhet, hjelp og allt annet... kan ikke bli sur for det da.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...