Gå til innhold
Hundesonen.no

Zorba bilder!


Kristiin

Recommended Posts

Ja, nå synes jeg det er på høy tid med litt Zorba bilder! Det har ikke blitt så mange av han i sommer enda, men legger ut de jeg har. De fleste vet vel hvem han er, men for dere uvitende, han er en Engelsk Setter født 21 februar 00 :)

Here comes the 2009-photos:

3644486235_f0e1f73cc3_o.jpg

Zorba i sitt rette eliment, nemlig i vannet :)

3645294208_e23a380023_o.jpg

Jeg er søt, er jeg ikke?

3645294290_11b8e65f91_o.jpg

Du trodde du sku' få den du? (da trodde du feil...)

3644486435_6db1b5a774_o.jpg

*Knis* Aport..

3644486571_b279484383_o.jpg

Er'ru snart ferdig med de bildene dine nå eller?

3645294536_ffa3970792_o.jpg

Milla og Zorba med søtuskyldigengle-ansiktete på :)

3644486761_696f2b6a8d_o.jpg

Jeg vill ha den godbiten!

3645294720_7b7fb58351_o.jpg

Noen ganger synes jeg rett og slett syn på han

3644486917_ec24b67f7d_o.jpg

"Bli, Zorba" Jada, sitter da her jeg...

1-3.jpg

En pause mellom slagene på påske-tur

8-1.jpg

En sliiiten Zorba

Og det var alt jeg hadde av 09-bilder! Injoy!

edit: farsken, glemmer bestandig at jeg skal bytte "opplasting" sted! Photobucket fucker opp bildene min! Nå skal jeg huske og bytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men duuu, hvorfor har du så høy ISO på bildene?

Jeg ser på egenskapene til bildene dine, du bruker jo 1600 ISO midt på dagen :) Husk å ALLTID bruke så lav ISO som mulig, eller så blir bildene dine fort veldig kornete og støyete. 1600 ISO bruker man midt på natta for å få bildene lysere, eller i andre "nødssituasjoner".

Du har jo også D40'en (samme som meg :) ) og jeg vet at på ISO 800 og IALLEFALL ISO 1600 begynner det å bli bra støyete.

Er det en solfylt dag, bruk ISO 200 så langt du kan. Ser du at lukkertiden blir for lang - så kan du gå opp til ISO 400. Jeg bruker gjerne ISO 400/800 hvis det er en gråværsdag og jeg vil ha actionbilder av bikkja til tross for dårlige lysforhold. Her brukte jeg ISO 800, fordi det var tåkete, regn og utroooolig grått.

Fine komposisjoner på bildene uansett, jeg likte det med flagget. Smiler jo, gutn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men duuu, hvorfor har du så høy ISO på bildene?

Jeg ser på egenskapene til bildene dine, du bruker jo 1600 ISO midt på dagen :) Husk å ALLTID bruke så lav ISO som mulig, eller så blir bildene dine fort veldig kornete og støyete. 1600 ISO bruker man midt på natta for å få bildene lysere, eller i andre "nødssituasjoner".

Du har jo også D40'en (samme som meg :) ) og jeg vet at på ISO 800 og IALLEFALL ISO 1600 begynner det å bli bra støyete.

Er det en solfylt dag, bruk ISO 200 så langt du kan. Ser du at lukkertiden blir for lang - så kan du gå opp til ISO 400. Jeg bruker gjerne ISO 400/800 hvis det er en gråværsdag og jeg vil ha actionbilder av bikkja til tross for dårlige lysforhold. Her brukte jeg ISO 800, fordi det var tåkete, regn og utroooolig grått.

Fine komposisjoner på bildene uansett, jeg likte det med flagget. Smiler jo, gutn! :)

Bildene du tok var knallfin!

Ska ut nå¨og prøve meg på noe bilder, ska teste ut både 200 og 400. Men skal kamerainnstilingen være på M, A (som jeg bruker i sollys) eller auto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å bruk ISO 200 så langt du bare kan, laveste ISO - alltid :)

I tillegg kan det være greit å prøve seg litt på hvitbalanser - jeg synes de kan gi litt "varme" i bildene. På de bildene jeg linket til brukte jeg hvitbalanse "overskyet" (en sky). På solfylte dager bruker jeg rundsola på hvitbalansen.

Men hvilken innstilning i det store og hele du skal bruke - bestemmer du sjææl egentlig, de bildene jeg tok på THK ble tatt med P (Program) - altså at jeg stilte inn hvitbalanse, ISO og exposure comp selv, mens kameraet valgte lukkertid og aperture. Det var fordi jeg enda er litt ny i gamet og ikke kan apertureinnstilningene når det er grått.

Pleier å bruke litt forskjellig til forskjellige tider, det må du bare prøve deg fram med og finne ut hva som passer deg best til hvilke tider.

S (Shutter) bruker jeg for det meste, sånn at jeg selv kan stille inn lukkertid mens kameraet fikser aperture'en. Dette spesielt med tanke på løpende hunder - så kort lukkertid som mulig :) A (aperture) om jeg vil styre fokusområde, M (Manual) bruker jeg når jeg vil bestemme alt sjæl.

Auto er bare kjipt, der kan du ikke stille ISO eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...